kimurantti1 06.02.2006 11:35:51 (muokattu 06.02.2006 11:56:14) | |
---|
Perus putkikoneesta 1000€:lla saa pari kolme hyvää soundia. Tietenkin voi saivarrella että volume potikan pyörittelyllä saa äärettömästi säröjä mutta totuus on kuitenkin kahdessa tai kolmessa perussoundissa. Ettei nyt olisi yleistäminen mennyt vähän liiallisuuksiin;) Mä väitän, että monesta putkinupista saa noihin kaikkiin ihan käyvän soundin väännettyä. Eri asia on, että hakeeko jokaiseen tyyliin täydellistä soundia vai tyytyykö kompromissiin. Eihän kenenkään tarvitse noita kaikkia tyylejä samaan aikaan soittaa. Tai no, mulla oli pari keikkaa tuossa joku aika sitten että tarvi, mutta siinä vaiheessa turvauduin juurikin siihen mallintavaan. "Olen oppinut että tämän jutun pääpaino on jossain aivan muualla kuin mediassa ja julkisuudessa."
-Antti Tuisku (Nokian Uutiset 1.8.2005) |
Kossu 06.02.2006 11:54:29 | |
---|
Siinä sitten onkin elämäntehtävää - jos meinaat saada pelkästään King Crimson soundit eri aikakausilta (niin pitääkö olla Frippin lisäksi myös Adrian Belew soundit ? ) niin siinäkin on jo aikamoinen homma - paitsi releitä hankkiessa ja niiden nappulatekniikoita opetellessa niin myös soittotekniikan ja tatsin hakemisessa. Hae ensin vaikka kaikki Islands, Larks Tongues in Aspic ja Starless and Bidle Black soundit ja siitä rupeat sitten pikkuhiljaa laajentamaan. Itseasiassa noiden soundien aikaansaamisessa on niin iso homma että kehitä samantien oma persoonallinen soundisi , pääset helpommalla. ChuckJimiJeffThundersJohnyBoHooker |
Ettei nyt olisi yleistäminen mennyt vähän liiallisuuksiin;) Mä väitän, että monesta putkinupista saa noihin kaikkiin ihan käyvän soundin väännettyä. Eri asia on, että hakeeko jokaiseen tyyliin täydellistä soundia vai tyytyykö kompromissiin. Eihän kenenkään tarvitse noita kaikkia tyylejä samaan aikaan soittaa. Tai no, mulla oli pari keikkaa tuossa joku aika sitten että tarvi, mutta siinä vaiheessa turvauduin juurikin siihen mallintavaan. Jos taas sounditarpeesi on luokkaa 5-10 erilaista soundia livenä ja kaikki melko radikaalisti erilaisia aina pohjasoundia myöden, ;-) Jos taas sounditarpeesi on luokkaa 5-10 erilaista soundia livenä ja kaikki melko radikaalisti erilaisia aina pohjasoundia myöden, ;-) "Potilas huolissaan saundeistaan. Muuten terve." |
kimurantti1 06.02.2006 12:05:29 | |
---|
Jos taas sounditarpeesi on luokkaa 5-10 erilaista soundia livenä ja kaikki melko radikaalisti erilaisia aina pohjasoundia myöden, ;-) Joo, olisin voinut lukea tarkemmin:) "Olen oppinut että tämän jutun pääpaino on jossain aivan muualla kuin mediassa ja julkisuudessa."
losli 06.02.2006 12:15:14 | |
---|
Joo, olisin voinut lukea tarkemmin:) Joo ja itse olisin voinut jättää tämän turhan palstatilan tuplatöhrimisen sikseen mutta oli pakko kommentoida koska painin itse saman asian kanssa juuri ja veri kiehuu. :-) Eli toi ei oikeesti oo niin helppoa taikoa perus putkivehkeestä vaikkapa 5:ttä todella hyvää soundia. Vielä kun soundien pitäis luonteeltaan olla todella hyviä ja istua porukan kokonaissoundiin. Mulla tekee tiukkaa jo 3:en kanssa. "Potilas huolissaan saundeistaan. Muuten terve." |
kimurantti1 06.02.2006 15:59:46 | |
---|
Siinä sitten onkin elämäntehtävää - jos meinaat saada pelkästään King Crimson soundit eri aikakausilta (niin pitääkö olla Frippin lisäksi myös Adrian Belew soundit ? ) niin siinäkin on jo aikamoinen homma - paitsi releitä hankkiessa ja niiden nappulatekniikoita opetellessa niin myös soittotekniikan ja tatsin hakemisessa. Rok rok. Taidat tietää itsekin että tuota ketjun aloittaja tuskin tarkoitti;) "Olen oppinut että tämän jutun pääpaino on jossain aivan muualla kuin mediassa ja julkisuudessa."