Aihe: klarinetin mikittämisestä!
1
johanness
29.01.2006 10:02:27
kertokaahan ystävällisesti, miten klarinetti voidaan mikittää mahd. "aidosti," kun mikitystä ei voida tehdä ns. klassisella tavalla.
kon olen soittanu keikkoja, missä mikitys tehtiin virityspäärynästä (ja tuli melkoisesti hajaääntä ja sointikin oli aika karu) ja taas no, eipä sitä oikeen kellostakaan pystynyt mikittämään. ongelma on siinä, että klarinettia ei voitu tässä tilanteesa mikittää sillai "klassisesti" (mikki metrin, parin päässä) koska muu "melu" olis tullu aika p-mäisesti yli. (ja kaikki soittimet piti välttämättä mikittää erikseen) ääni oli ihan sairaan karu.

kirjoittakaa ihmeessä ihan muutenvaan omia kokemuksiannekin keikoiltanne!
Sympatiat menee siivoojalle.
minimarshall
03.02.2006 21:14:41

Ei ole kokemusta keikoista, mutta levynteosta kyllä. Näissä tapauksissa mikki vaan laitettiin klaran suppilon eteen ja soitettiin. Jos et heilu keikoilla, niin tämä konsti toimii!
isojussi
03.02.2006 21:18:39
No ei sitä klaraa kyllä kellosta mikitetä. Johan oli "asijantunija" äänittämässä.

Jos yhellä mikillä, niin puolivälistä putkee.
Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa.
minimarshall
05.02.2006 11:37:18

No ei sitä klaraa kyllä kellosta mikitetä. Johan oli "asijantunija" äänittämässä.

Kyllä oli. Ja jälki oli erittäin hyvää!
isojussi
05.02.2006 11:47:14
Kyllä oli. Ja jälki oli erittäin hyvää!

Minkätyylistä musaa veditte?
Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa.
minimarshall
05.02.2006 13:08:26

vedin yksin covereita...taustat tuli cd:ltä ja soitin siihen melodian ym. päälle
johanness
05.02.2006 20:50:12
minimarshall, eikö sulle tullu sitä ongelmaa, että ko sää soitat, niin rekisterin puoliväli ei kuulu minnekkään? esim, ko soitat c-duuri asteikon (ja tää on mikitetty kellon edestä) niin siirtyessäs ylärekisteriin, se ääni sillei "paukahtaa" läpi, tulee paljon voimakkaammin mitä esim. a1. (vähän vaikeeta selittää...) just tää niinko mua pännii mikittämisessä. eritoten, jos soittaa bassoklarinetilla. kokeilkaa itse.
Sympatiat menee siivoojalle, MaoL on herramme, osta poika leipä. (oo,ppoopparappiskiippadei, näilllä minä leikin kokopäinvän! minä olen pelle!) tatsun 100a ja buick riviera forever.
johanness
05.02.2006 20:51:09
hei, voisko päärynään integroida mikit???
Sympatiat menee siivoojalle, MaoL on herramme, osta poika leipä. (oo,ppoopparappiskiippadei, näilllä minä leikin kokopäinvän! minä olen pelle!) tatsun 100a ja buick riviera forever.
minimarshall
05.02.2006 21:24:53

minimarshall, eikö sulle tullu sitä ongelmaa, että ko sää soitat, niin rekisterin puoliväli ei kuulu minnekkään? esim, ko soitat c-duuri asteikon (ja tää on mikitetty kellon edestä) niin siirtyessäs ylärekisteriin, se ääni sillei "paukahtaa" läpi, tulee paljon voimakkaammin mitä esim. a1. (vähän vaikeeta selittää...) just tää niinko mua pännii mikittämisessä. eritoten, jos soittaa bassoklarinetilla. kokeilkaa itse.

No jos tämä on tiedossa miksausvaiheessa niin sen voi miksatessa korjata
johanness
06.02.2006 07:59:49
miten korjata? pitäiskö laittaa kompressori välin? mietin vaa että saa olla aika suurella otolla se kompura ennen ko se saa sen eron tasotettua.. mutta tiesti joo.. entäs hajaäänet? esiintykö niitä ollenkaan?
minimarshall
06.02.2006 20:16:32

ja mut siis, kysehän oli että miten saat sen sujumaan livenä..?

heh...aivan! pompimme siis hieman aiheen ulkopuolelle
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)