Aihe: Bändien keulahahmot
1 2 3 4
Janus
05.02.2006 19:55:07
Hmm. Entäs, jos tämän keulahahmon pitäisi olla mikitön osa bändiä? Nopeasti esim. basisteista ei tule mieleen kuin Charlie Mingus. Rumpaleita? No Jazzpuolelta näitäkin muistuu, vähemmän popissa. Bill Bruford, Billy Cobham, jne.

X-Japanin Yoshiki oli juuri tällainen. Säveltäjä/pianisti/rumpali.
kivi
05.02.2006 20:18:52
miten niin feikki ranskaa?
Ihan oikeita ranskan sanoja ne on
Visual Kei bändihän se ^^

Niin, ranskan sanoja. "Minä 10 minä" vain ei suorastaan tarkoita mitään, onpahan vain coolisti sanottu.
:-)

Shônen Knife sentään tarkoittaa ...öö... "Poikien veitsi"?

Wakarimasen :-)
Kätyrien 2. helmikuuta ilmestyvän levyn studiopäiväkirja on nyt netissä! Lue ja hämmenny!
Siirry studiopäiväkirjaan.
TanoshiiMoominIkka
05.02.2006 20:35:25 (muokattu 05.02.2006 20:36:35)
Minä kymmenen kuukautta se on

Shônen knife on poika veitsi
Janus
05.02.2006 20:36:06
Niin, ranskan sanoja. "Minä 10 minä" vain ei suorastaan tarkoita mitään, onpahan vain coolisti sanottu.

Itseasiassa "minä 10 kuukausi" ;) Onhan noita. Dir en Grey, Die in Cries jne. mutta pankin räjäyttää silti Sex Machineguns. Hoho.
TanoshiiMoominIkka
05.02.2006 20:39:28
tarkoittaako dir en grey jotain?
Hirvi
05.02.2006 22:34:12 (muokattu 05.02.2006 22:34:24)

Tuleeko kellään mieleen bändejä, joissa spiikit hoitaa joku muu kuin laulaja?
Svengaa kuin hirvi!
Angus
05.02.2006 22:43:15

Peer Günt aika pitkälti, harvemminhan se Nikki mitään muuta spiikkaa kuin "Kiitos!", Erkinharjuhan se aina nuo spiikit hoitaa.
Rock 'N' Roll!
baron
05.02.2006 22:45:02

Mun bändissä ainakin jos on ulkomainen/kansainvälinen yleisö. Meillä on muutamia sellaisia ollut ja taas kohta tulossa.
My name is Baron, Sir Baron.
Ronnie James
06.02.2006 08:24:15

Onko bändejä missä kosketinsoittaja on keulahahmona?

ELP:n Keith Emerson? Kyllähän ne Lake ja Palmer joutuivat välillä aika statistin roolissa olemaan Emersonin huudattaessa kosketinarmadaansa. Niin, ja muistaakseni Emerson hoiti aika paljon niitä välispiikkejäkin, vaikka Lake lauloi.
"Let's sing another song, boys! This one has grown old and bitter."
barnabas
06.02.2006 10:18:00
"Eikös me sovittu että minä olen keulahahmo, ja sinä olet mystinen kitaristi?"
THV-Klubi #46+2 Painun tästä kohta Siperiaan.
kivi
06.02.2006 12:31:30
"Eikös me sovittu että minä olen keulahahmo, ja sinä olet mystinen kitaristi?"

"Almost Famous." Hoho!
:-D
Kätyrien 2. helmikuuta ilmestyvän levyn studiopäiväkirja on nyt netissä! Lue ja hämmenny!
Siirry studiopäiväkirjaan.
Hanok
06.02.2006 14:41:01

En tiedä kuinka yleisesti bändi pitää tällaista linjaa, mutta ainoalla näkemälläni Rasmuksen keikalla basisti spiikkasi biisejä.
Progressor
06.02.2006 15:52:01

Toto on vähän siinä ja siinä, koska Lukather laulaa monessa kappaleessa, mutta joka tapauksessa "varsinainen" lead-laulaja Bobby Kimball ei kappaleiden välissä sano yleensä mitään.
Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään.
Deathrace King
06.02.2006 17:03:35

Alkuaikojen Metallica. Mustaine spiikkas.
Ei ressiä, RÄSSIÄ!!! www.chaoscreation.net
Valokaari
07.02.2006 15:03:32

Mitenkäs nyt määritellään keulahahmo? Onko keulahahmo henkilö, joka kasaa bändin ja tekee biisit, vai se josta bändi tunnetaan?

Mun mielestä keulahahmo on sama juttu kuin entisaikojen purjelaivojen keulakuvat. Eli sellainen puusta veistetty koriste, joka vain näytti nätiltä. Kippari oli se joka päätti mitä tehdään ja miehistö hoiti loput. Samanlaisena mä ymmärrän myös nykypäivän keulakuvan perusroolin.

Eli jos tekisi ihan alusta loppuun itse kaiken, musiikin, levytykset ynnä muut ja sitten palkkaisi jonkun isotissisen blondin aukomaan keikoille suutaan taustanauhan tahtiin ja kysymään biisien välissä että onks kaikilla kiva fiilis, niin hän olisi se bändin keulakuva.

Tämähän ei tietenkään tarkoita sitä, etteikö keulakuva saisi myös antaa omaa musiikillista panostaan; esim. Debbie Harryn nimi löytyy monen Blondien kappaleen krediiteistä.
Rok rok.
LNA
07.02.2006 17:09:02

Asiaa sivuten: Kumpi on Roxette -nimisen ruotsalaisyhtyeen keulahahmo: Per vaiko Maria?

Olen tätä asiaa pohtinut ja mielestäni he ovat kumpikin aika lailla yhtä keulilla.
Monet saatanapalvontaan liittyvät rikokset ovat raskaan heavy- musiikin ja okkultististen harrastusten ympärille muodostuneiden jengien aikaansaannosta.
Jani The Rock
07.02.2006 18:21:24

Asiaa sivuten: Kumpi on Roxette -nimisen ruotsalaisyhtyeen keulahahmo: Per vaiko Maria?

Olen tätä asiaa pohtinut ja mielestäni he ovat kumpikin aika lailla yhtä keulilla.

Per ja Mariahan suorastaan OVAT Roxette. Helvetin hieno ääni Marialla, muuten.
Cheap tequila and too much Seconal, but I`m still alive and well! * Bella Italia #1 * MegaMan Club #002 - Quiff Man * ASHC #1 * YSKÄ #2
jussimus
08.02.2006 09:35:32

Meidän pändi ei ikävä kyllä kuulu tähän kategoriaan :(
moderndrummer88
08.02.2006 09:47:28
Sanokaas joku bändi, jossa rumpali on keulahahmo. Ei tule yhtään mieleen.

the 69 eyes
mod. huom. ei näin
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)