Aihe: Miten teillä riittää aika?
1 2
Sahanpurija
14.08.2003 15:27:36
Itse olen nyt jäänyt musiikkiin kunnolla koukkuun (kuten myös tähän palstaan) ja joutunut toteamaan että aika ei millään riitä läheskään kaikkeen mitä haluaisi tehdä/kuulla/opetella kun koulukin vie tuota aikaa niin paljon. Ja se aika mitä musiikille on, täytyy käyttää raivostuttavan suunnitelmallisesti. Kitaraa en ehdi harjoittelemaan läheskään tarpeeksi jos olen päättänyt keskittyä kuuntelemaan jotain yhtyettä/artistia tarkemmin. Kannattaisiko aloittelevan muusikon keskittyä enemmän etsimään musiikillisia vaikutteita vai harjoittelemaan instrumenttinsä kanssa? Eli miten teillä riittää aika?
Perhana! Kuka vei mun kalajan? Kyllä, olen kitaristi
baron
14.08.2003 15:29:07

Eli miten teillä riittää aika?

Helppoa. Ei riitä!
Karlsson
14.08.2003 15:32:43
Ei riitä ei.

Kokeile vaikka stressaamista.
Elämä on riffii!
Chemo
14.08.2003 15:37:29

Ei riitä, mutta siihen pitää vaan asennoitua: kaikkeen ei ehdi paneutua. Ja ottaa kaiken irti siitä ajasta mitä on.
kivi
14.08.2003 15:38:32
Heh, muistoja kouluajoista...

Kannattaa kuunnella tunneilla, niin ei mee niin kauan aikaa läksyihin. Jos vaan piirtelee kitarankuvia, joutuu opettelemaan samat asiat kahdesti. Kannattaa lukea kokeisiin (sanalistat rulettaa), niin saa fiksun oppilaan maineen, ja monta juttua anteeksi sitten myöhemmin (jostain syystä opettajat uskovat, että kerran hyvä oppilas on aina hyvä).

Keikkoja varten saa vapaata vaikka kesken koeviikkoa, jos on hyvät perustelut.

Tai sitten voi tehdä niinkuin niin moni muu, jättää hommat kesannolle siitä päivästä kun täyttää 16, ja harmitella sitä sitten lopun ikäänsä.

Television katsominen kannattaa unohtaa. Mä lopetin sen kun olin 12, enkä oo ihmeemmin kaivannut; ehkä kerran kuussa muistan katsoa jonkun ohjelman. Sekin aika kannattaa käyttää kaljoitteluun ja tupakinpolttoon poikasakissa - sieltä löytyvät niin bändikaverit, yleisö kuin tulevaisuuden parhaat kontaktit. Mikään ei voita kouluaikaisia kavereita kontakteina:-)

Tuossa iässä pitää treenata niin paljon kun pystyy ja jaksaa, kun vielä pystyy ja jaksaa. Kaikki mitä nyt opit, on se, millä sun pitää tulla toimeen sitten vanhempana. Onneksi ajan myötä oppii feikkaamaan ne jutut kuulostamaan paremmilta.

Onnea.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
noir
14.08.2003 15:38:46
Eihän se aika riitä millään. Jostain se pitää aina jättää pois.
In eternal madness we live. Even if it was just a dream - now pain, nothing but pain!
PekkaRii
14.08.2003 15:41:22
No eihän se aika riitäkkään.
Nyt kesällä on ollu aikaa soitella ja oon saanu kpinän takaisin mikä vää katos intin aikana. Koulu alkaa syyskuussa ja sitten ei varmaan taas ehi soittaan niin paljoa, eli täytyy opetella varastoon:)
Pitää olla maha tai selkäranka näkyy
PuNkKi
14.08.2003 15:42:45
Mulla riittää, ja hyvin... joskus jopa aivan liikaakin
lähes 24/7
:)
Se mikä ei tapa, Sattuu aivan saatanasti.
Bonham
14.08.2003 15:43:21
Kannattaa sitä täällä roikkuvien valitella, että aika ei riitä:)
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
Sahanpurija
14.08.2003 15:47:39
Kannattaa sitä täällä roikkuvien valitella, että aika ei riitä:)

No täällä roikkumisenkin aikana kuuntelen aina musiikkia. Ja mikäs muusikko se on joka ei tätä palstaa seuraa?
Perhana! Kuka vei mun kalajan? Kyllä, olen kitaristi
HS
14.08.2003 15:50:03
Terve

Itse olen koittanut nipistää aikaa tuosta nukkumisesta...
ja olen nyttemmin joutunut huomaamaan, että ei hyvä ei.
Ei ollenkaan ;(
kastei
14.08.2003 16:29:53
Mulla riittäis, jos lopettais Muusikoiden.netin käytön :-)
Ukko
14.08.2003 18:09:56

Tai sitten voi tehdä niinkuin niin moni muu, jättää hommat kesannolle siitä päivästä kun täyttää 16, ja harmitella sitä sitten lopun ikäänsä..

Vasta 16 kesäisenä. Minä jätin jo ekalta luokalta ja hyvin on pärjätty ( ainakin uskottelen niin itselleni ).
qfleax
14.08.2003 18:25:45
Juu. Kyllä tarvittaisiin AMN (Anonyymit MNettiläiset) kiireesti, kun syksy alkaa ja arkiasiotakin pitäisi saada aikaiseksi.. :)

Ehdotankin tässä nyt, että sen ajan vierotusklinikalle tuolle kokoontumiselle voisi varata siihen AA-kerholaisten ja nettiaddiktien väliin.. meinaan jos jollain on asiaa vaikka noihin kaikkiin niin menee sitten vähän samalla reissulla koko hoito :)
Epämuusikko
14.08.2003 18:39:54
Ei riitä ei. Mutta onneksi ei riitä sisukaan tehdä kaikkea sitä mitä haluaisi musiikin saralla tehdä.
www.stileproject.com
Jani The Rock
14.08.2003 18:55:32

Aika riittää mainiosti ainakin näin työttömänä. Löhöän, luen, syön ja otan rennosti! Kitaraan tartun vain justiinsa silloin kun huvittaa. Turha tätä ainoaa elämäänsä on kauhialla kiireellä ja stressillä pilata.
"I don`t wanna be a rock`n roll star, just wanna play my honky guitar..." -Peer Gynt
kid ego
14.08.2003 20:34:12
Ihan hyvin mun aikani riittää. Mä en ota paineita niin soittelusta kuin mistään muustakaan, vaan soitan aina kun ehdin: välillä kymmenen minuutin, välillä reilun tunnin mittaisia sessioita. Mulla ei ole bändiä joten ei tarvitse sopia aikatauluista muiden kanssa. Nyt kun ei tarvitse koulussakaan istua vaan teen rästikursseja himassa hakien samalla duunia mulla on vapaa-aikaa vähintäänkin tarpeeksi. Kulutan sitä nykyisin lähinnä bodaamalla, soittamalla ja puhumalla paskaa.
Do you really want to funk with me?
Hirvi on petoeläin.
Alicia
14.08.2003 20:50:55
Ei riitä.

Kitara/laulu jää illalle, kun ensin on koulua, sitten rientoja sinne sun tänne (kuntosali, lehdenjako :P, kaverit). Soittoa lopetellessa huomaakin, että kello on puoli kakstoista, ja seuraavana päivänä on kuudelta herätys. Mutta sellasta tää elämä on.. viikonloppusin sitten nukun univelkoja pois.
Lisäksi oon koukussa moniin TV:n sarjoihin ja nettiin... että ei hyvin mene!
Onneksi on lomat. Silloin voi keskittyä soittamiseen.
"Puh?" "mitä, Nasu?" "Tarkistin vain, että olet siinä"
Nimismies
14.08.2003 21:28:56
Perin helvetin heikosti. Käyn kahden jääkiekkojoukkueen harjoituksissa toisessa kaupungissa, seurustelen tyttökaverin kanssa, yritän selvittää lukion toisen vuoden ja sitten on vielä m.net ja ircci.

Kyllähän siinä on priorisoimista. Tärkeysjärjestys tuppaa menemään niin että
1. Jääkiekko
2. Tyttöystävä
3. Kaverit
4. M.net&irc
5. Koulu

Aika surullista, mutta totta.
Vihaan Jorma Melleriä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)