Johannes_t 14.08.2003 14:22:55 | |
---|
(Tämähän kuuluisi aivan muulle alueelle, tietenkin, mutta te laulajat kun lymyätte täällä, pistän tämän tähän). Asiaan. Soitan muutamassa bändissä, jotka kaikki ovat erityylisiä (popista metalliin). Mutta oli tyyli mikä tahansa, on laulajan löytäminen a i n a, se viimeinen ristiretki, joka aiheuttaa loputonta itkua ja hammasten kiristystä. Siitäpä syystä tämä korkea tasoinen tutkimus. Arvon vokalistit, yritän kartoittaa teidän laijillenne ominaisia piirteitä, mahdollisesti myös esiintymisaluetta (eli paikkakunta mukaan). |
Jani The Rock 14.08.2003 15:59:07 (muokattu 14.08.2003 16:00:57) | |
---|
Olen ihmetellyt kun olen tota wanted-palstaa katsellut sillä silmällä, että niin monelta bändiltä puuttuu laulaja. Omissa virityksissä on aina laulaja löytynyt kuin itsestään, koskaan ei ole tarvinnut hakea vokalistia minkäänlaisella ilmoituksella. Samaten olen miettinyt että kuinka hyvä laulaja sitten pitäisi olla että kelpaisi bändiin... Olen ajatellut että jos en itse saa uutta bändiä kasaan niin voisin harkita noita lauluhommia kitaransoiton sijaan, kun olen aina mielelläni laulanut ja siitä on kokemustakin sekä keikoilta että studiosta. Nuotissa pysyn ja ääntäkin on kehuttu, mutta kun en ole ottanut mitään tunteja. Odottavatko laulajattomat, aloittelevatkin bändit siis löytävänsä heti kovinkin ammattilaistasoisen laulajan? Ainakin mulle ominaiset piirteet löytyvät tuolta profiilista... Ja paikkakuntana Hausjärvi. "I don`t wanna be a rock`n roll star, just wanna play my honky guitar..." -Peer Gynt |
Kai se aloittavalle bändille on siinä mielessä vaikea löytää laulajaa, että helposti ei uskalla yrittää. Se on aika pirullinen paikka, ekaa kertaa bändiharkoissa laulaa, ja yrittää vääntää ihan tosissaan. Keikalle menokin varmasti hirvittää. I'm a whiskey rock'n'roller. |
valje 14.08.2003 16:27:56 | |
---|
Ainakin teidän tapauksessa mun ikä menee hiuksenhienosti ohi. Paikkakunta sama. Muutenkin tykkäävät haluta mieslaulajia bändeihinsä. Tai siis, niihin jotka soittaa jotain rankempaa... Ja onhan se vähän niin ja näin kun ei ääntään halua rääkätä, et sitte tulee sulkee kaikki rääkymiset pois. Kokonaan. *dancing in the graves* |
simosiili 21.08.2003 17:27:21 | |
---|
hööh, meiltä löyty ekaa bändiprojetktii laulaja, ja muut soittajat vuoden sisällä..sitten meni jotaa sellast skeidaa ja seki loppu, sit alko uus, ja meil on ny kitaristi basisti rumpali ja solisti..eli hyvät luvut, ehkä ois mahiksii saada viel yks kitaristi, tai sit basisti, ku nyk. basisti on hyvä kitarasti.. |
Ta Wicked G 24.08.2003 17:06:40 | |
---|
Itelläni on mielestäni ihan helvetin huono (molli)lauluääni. Silti mut kysyttiin mukaan koska minä viitsin avata leipäläpeni. Ikävä kyllä. Fuck the reality! I'm going home! |
Cutter 26.09.2003 14:14:41 | |
---|
Mulla on laulusta kokemusta aika paljon, mutta en silti esim. laula omassa bändissäni. Meillä laulaa kosketinsoittaja, joka muuten perkeleen hyvin laulaakin. Tällä tyttösellä ei edes hirveästi kokemusta laulusta ole, mutta en voisi ajatellakaan että joku muu sopisi rooliin paremmin kuin hän. Aikaisemmassa bändissä tyttö oli vain koskettimissa, nyt hän säveltää ja sanoittaa biisimme, sekä laulaa. Usein ensimmäisiä kertoja laulaminen harkoissa tuntuu vaikealta ja laulu saattaa mennä päin persettä vaikka tietää osaavansa laulaa hyvin. Laulu ei vain asetu kuosiinsa ja tuntuu,että sitä vain rääkyy epämääräisesti ympäriinsä (kokemusta on). Mutta usein ajan kanssa rauhottuu ja tajuaa,että ei tarvitse hypätä mihinkään valmiisiin kenkiin, vaan voi vaan laulaa. Oma laulutyyli tulee sitten ajan kanssa. Itselleni laulajana tärkeintä on ollut se, että muhun luotetaan. Että ihmiset uskoo siihen, että mulla on kyllä taitoa, vaikka aina ei ihan nappiin menisikään. Se antaa itsevarmuutta. Voi, tästä olis niin paljon puhuttavaa, mut taidan jo puhua asian vierestä.. Nakit ja Muusi! |
scath 27.09.2003 15:56:00 | |
---|
Minusta taas on vaikeampaa löytää bändi. Joensuussa ei ole tullut vielä vastaan sellaista jonka tyyli edustaisi samaa kuin minun. Korkealta ja kovaa, niin se menee. Vauvat on mukavia kunhan ne eivät ole omia. |