Aihe: Engl Screamer nuppi vs.combo
1
JuSu
14.08.2003 16:36:38
Muutaman viikon olen ollut Screamer -combon tyytyväinen omistaja. Aluksi hiukan mietitytti, jotta olisiko nuppi ollut parempi vaihtoehto (kevyempi, kompaktimpi), mutta sittemmin olen kyllä ollut ihan tyytyväinen hommattuani combon. Tosin vaihtoehtoja ei ollut, kun ostin omani käytettynä eBaysta.

Syy epäröintiini oli combon oman kaiuttimen soundi. En vieläkään ihan hirveästi ole siihen ihastunut, mutta vähitellen alkaa korva tottua ja sopivat eq-asetukset löytyä. Lisäkaapin kanssa (mulla on myös Marshall 1936) soundi on loistava, kaappi tuo alapäätä mukavasti kuvioon mukaan ja pehmentää combon avoimen kotelon soundia.

En silti parjaa combon kaiutinta enempää, nimittäin viime viikonlopun äänityssessioissa lähimikityksellä (Shure SM-57) saatiin helposti poimittua todella hienoja kitarasoundeja. Vaikka jatkossa keikalla lavalla huutaisi koko pino, niin ei ole epäilystäkään etteikö se olisi juuri combon ämyri, joka mikitetään.

Eli suosittelen comboa. Hintaero nuppiin verrattuna on kovin pieni, oliko muutamia kymmeniä euroja?

JuSu
askomiko
14.08.2003 16:42:10
Kovat jätkät rakentaa combon vahvistinosalle uudet kuoret nuppimuotoon. Tarvittaessa voi sitten vaihtaa.
soolo
14.08.2003 16:46:25 (muokattu 14.08.2003 16:47:04)
Muutaman viikon olen ollut Screamer -combon tyytyväinen omistaja. Aluksi hiukan mietitytti, jotta olisiko nuppi ollut parempi vaihtoehto (kevyempi, kompaktimpi), mutta sittemmin olen kyllä ollut ihan tyytyväinen hommattuani combon. Tosin vaihtoehtoja ei ollut, kun ostin omani käytettynä eBaysta.

Syy epäröintiini oli combon oman kaiuttimen soundi. En vieläkään ihan hirveästi ole siihen ihastunut, mutta vähitellen alkaa korva tottua ja sopivat eq-asetukset löytyä. Lisäkaapin kanssa (mulla on myös Marshall 1936) soundi on loistava, kaappi tuo alapäätä mukavasti kuvioon mukaan ja pehmentää combon avoimen kotelon soundia.

En silti parjaa combon kaiutinta enempää, nimittäin viime viikonlopun äänityssessioissa lähimikityksellä (Shure SM-57) saatiin helposti poimittua todella hienoja kitarasoundeja. Vaikka jatkossa keikalla lavalla huutaisi koko pino, niin ei ole epäilystäkään etteikö se olisi juuri combon ämyri, joka mikitetään.

Eli suosittelen comboa. Hintaero nuppiin verrattuna on kovin pieni, oliko muutamia kymmeniä euroja?

JuSu

mitä toi maksaa.Onko ne muuten ne kaikki englit lähes samanlaisia saundiltaan?siis saman hintaluokan vahvarit
elämä on laiffii
JuSu
14.08.2003 16:53:34
mitä toi maksaa.Onko ne muuten ne kaikki englit lähes samanlaisia saundiltaan?siis saman hintaluokan vahvarit

Screamer -comboa saa uutena Saksan ihmekauppoista tonnin pintaan + rahti. Suomessa uuden hinta kohonnee yli 1100 euron (?), riippuu mistä ostaa ja miten hyvin tinkii.

Soundeista en osaa sanoa, kun kokemusta ei ole juuri muista kuin tuosta Screamerista.

JuSu
Enska
14.08.2003 22:12:32 (muokattu 14.08.2003 22:18:27)
Oulun soitin ja tarvike välitys kauppaa tota Screamer komboa 1310 euron hintaan (http://www.oulunsoitinjatarvike.fi/engl/) ja Tampereen Soitinkeskuksessa sama peli maksaa 1090 euroa (http://www.soitinkeskus.com/uudet_soittimet.html). Melkosia heittoja siis löytyy hinnoista.

Saakos muuten udella, että mihin hintaan irtos ebaysta Screameri? Itsekkin olen harkinnut kyseisen vahvistimen hommaamista.
JuSu
15.08.2003 09:04:47
Saakos muuten udella, että mihin hintaan irtos ebaysta Screameri? Itsekkin olen harkinnut kyseisen vahvistimen hommaamista.

Saa udella. 699 euroa rahteineen päivineen, lähestulkoon uudenveroinen verme. Suoraan käyttöön, putkiakaan ei tarvinnut vaihtaa (vielä).

'It is so choice. If you have the means, I highly recommend picking one up.'

-Ferris Bueller

JuSu
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)