Aihe: Tanssiorkesteri
1 2
omarklah
05.02.2006 20:33:48

Joo.

Tulipa tuossa tuollainen kiva idea,
että kun nuista iskelmätanssiorkestereista suurin osa alkaa olla jo jäseniltään melko lailla vanhentuva kanta
eli siis kymmenen/parinkymmenen vuoden sisään on suurinpiirtein kaikki jo eläkkeellä tai muutenvain muissa hommissa,
niin olisipas mukava kasata joku kolmen / neljän porukka jolla vois alkaa soitteleen ravintoloissa ja jossain yksityistilaisuuksissa
jotain iskelmäcoverereita ja mahd. jotain omaa joskus.

Ja tosiaan rumpali taitaapi olla jo ja itse olen "laulukykyinen" kitaristin alku,
joten basisti vain puuttuu ja (ehkä myös) kiipparipianisti.

Eli siis antakaas hieman neuvoja homman alkuun pyöräyttämiseen te bänditoiminnan turjakkeet!

Laitappa tämä tuonne tanssimusiikkipalstalle myös, niin saat ehkä paremmin vastauksia :o)
Tää sit sanois tälleen...
palomaeki
05.02.2006 20:38:05
Hoho.
Aattelin ensin laittaa mutta huomasin "BÄNDITOIMINTA" nimikkeen ja siirryin tänne.

Jos tuon vaikka copypasteais sinne tanssimusiikkiin sitten :D

>>>
Paint raiskasi avatarini.
Jonte
24.02.2006 15:43:48
Joo.

Tulipa tuossa tuollainen kiva idea,
että kun nuista iskelmätanssiorkestereista suurin osa alkaa olla jo jäseniltään melko lailla vanhentuva kanta
eli siis kymmenen/parinkymmenen vuoden sisään on suurinpiirtein kaikki jo eläkkeellä tai muutenvain muissa hommissa,
niin olisipas mukava kasata joku kolmen / neljän porukka jolla vois alkaa soitteleen ravintoloissa ja jossain yksityistilaisuuksissa
jotain iskelmäcoverereita ja mahd. jotain omaa joskus.

Ja tosiaan rumpali taitaapi olla jo ja itse olen "laulukykyinen" kitaristin alku,
joten basisti vain puuttuu ja (ehkä myös) kiipparipianisti.

Eli siis antakaas hieman neuvoja homman alkuun pyöräyttämiseen te bänditoiminnan turjakkeet!

Tässä tilanteessa on kartoitettava ne harrastelijamuusikot, jotka ovat musiikkiholisteja, tykkäävät soitella omaksi huvikseen nimenomaan yhtyeessä. Arvioidaan soittotaidot ja henkilökemiat ja sitten pyydetään treeneihin, ja voila, kolmen kuukauden päästä meillä on koko illan setti hallussa.
Sleepy Sleepers:"Kaksi asiaa meidän musiikissa pitää muuttaa. Laulu ja soitto on jätettävä pois".
manne
24.02.2006 16:41:33
Mieti vielä tuota loistavaa ideaasi. Kato niitä tyyppejä, jotka sieltä tanssikentältä on poistumassa. Haluaisitko muuttua samanlaiseksi?
Hannu H.
24.02.2006 17:07:01

Ja on noit nuoriakin tekijöitä.. Naapurin pojat juuri SM-kisojen finaalissa ovat ja jotain alta kolmikymppistä ne kaikki on..
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. Salon Seudun Bändit
juhist
24.02.2006 17:42:37 (muokattu 24.02.2006 17:46:07)
Laitappa tämä tuonne tanssimusiikkipalstalle myös, niin saat ehkä paremmin vastauksia :o)

turha vaiva.

Ainakaan samalla sanamuodolla ei kannata topicia kirjoittaa, tanssimusiikki-palstan patut hajoo totally. XD
Se on vähän omalaatunen koko palsta.

e. typo

ps. ja jos vielä kommentoin aloitusviestiä, niin ajatuksena ei ole ollenkaan huono tuollainen tanssiorkesteri, sillä palkallista keikkaa on hyvän pumpun mahdollista saada. Noin niinkun harrastetoimintana lähinnä :D
baron
24.02.2006 19:54:34

Ainakaan samalla sanamuodolla ei kannata topicia kirjoittaa, tanssimusiikki-palstan patut hajoo totally. XD
Se on vähän omalaatunen koko palsta.

Samanlaisia soittajiahan me muuten ollaan paitsi, et me halutaan vähän liksaa (TES:in verran) eikä makseta kapakalle myyntitakuuta ja tyydytä karkkipussiliksaan.
My name is Baron, Sir Baron.
Pieni rumpalipoika
24.02.2006 23:36:57 (muokattu 24.02.2006 23:40:06)

Samanlaisia soittajiahan me muuten ollaan paitsi, et me halutaan vähän liksaa (TES:in verran) eikä makseta kapakalle myyntitakuuta ja tyydytä karkkipussiliksaan.

Jep. Eli soitatte tylsiä miljoonaan kertaan tehtyjä biisejä omilla paskoilla arreilla tai paskasti kopioiden muiden arreja 5x45 minuuttia/ilta. Ja saatte työehtosopimuksen mukaisen palkan. Elätte elämänne parasta aikaa...
Tupuna: Mun mielestä sä oot edelleen idiootti ja sulla on pieni muna.
Pieni rumpalipoika
24.02.2006 23:41:50

Se on muuten TES:n, eikä työehtosopimuksin.
baron
25.02.2006 07:31:47

Jep. Eli soitatte tylsiä miljoonaan kertaan tehtyjä biisejä omilla paskoilla arreilla tai paskasti kopioiden muiden arreja 5x45 minuuttia/ilta. Ja saatte työehtosopimuksen mukaisen palkan. Elätte elämänne parasta aikaa...

Onhan se paljon hienompaa soittaa omia hengentuotteita treenikämpällä.
Pieni rumpalipoika
25.02.2006 07:40:52

Onhan se paljon hienompaa soittaa omia hengentuotteita treenikämpällä.

Niinpä. Ja keikoilla sitäkin hienompaa.
baron
25.02.2006 08:35:43

Niinpä. Ja keikoilla sitäkin hienompaa.

En mä nyt tästä mitään tappelua halua aikaiseksi, mutta suostutko uskomaan, että kaikilla ei oo tarvetta tehdä omia piisejä, maailma on täynnä hyviä kappaleita ja poimia niistä vain parhaat.
Pieni rumpalipoika
25.02.2006 09:28:14 (muokattu 25.02.2006 09:29:27)

mutta suostutko uskomaan, että kaikilla ei oo tarvetta tehdä omia piisejä, maailma on täynnä hyviä kappaleita ja poimia niistä vain parhaat.

Uskon toki. Klasaritaustahan mulla on. Ja huttua ja coverkeikkaa mä oon joskus tehny enempikin. Mut en mä käsitä kyl oikein noiden perushumppajätkien motiiveja tehä sitä hommaa. Tosin ei nekään varmaan mun motiiveja tajua.
Zarmo
25.02.2006 15:20:10

Uskon toki. Klasaritaustahan mulla on. Ja huttua ja coverkeikkaa mä oon joskus tehny enempikin. Mut en mä käsitä kyl oikein noiden perushumppajätkien motiiveja tehä sitä hommaa. Tosin ei nekään varmaan mun motiiveja tajua.

Kyllä mie humppaakin voisin vetää, jos siitä sais asiallisen palkkion. En vaan ole sattunut päätymään sellaiseen pändiin. Eli joo, miulle riittäs raha moitiiviksi ainakin jonkin mittaisen kokeilun ajaksi. Sittenhän sen näkisi, että jaksaako ja kuinka kauan.
GAS ei kuole, GAS nukkuu!
Lennu
25.02.2006 16:01:17

Uskon toki. Klasaritaustahan mulla on. Ja huttua ja coverkeikkaa mä oon joskus tehny enempikin. Mut en mä käsitä kyl oikein noiden perushumppajätkien motiiveja tehä sitä hommaa.

En mäkään... suoraan sanoen. Kauheeta paskaahan se on.
uruttaja
25.02.2006 20:18:35
Kyllä mie humppaakin voisin vetää, jos siitä sais asiallisen palkkion. En vaan ole sattunut päätymään sellaiseen pändiin. Eli joo, miulle riittäs raha moitiiviksi ainakin jonkin mittaisen kokeilun ajaksi. Sittenhän sen näkisi, että jaksaako ja kuinka kauan.

Mikä on sun mielestä asiallinen palkkio, että voisit soittaa humppaa?
oizo
25.02.2006 21:40:41
Se o kivaa puuhaa! :) Mieluummin sitä humppaa soittaa ku selekäänsä ottaa!
Mut hei, ei se haittaa!
Janus
25.02.2006 22:38:40
Mikä on sun mielestä asiallinen palkkio, että voisit soittaa humppaa?

Mä en ainakaan yhellä karkkipussilla lähe. Kaks on ehdoton minimi.
uruttaja
25.02.2006 22:53:45
Mä en ainakaan yhellä karkkipussilla lähe. Kaks on ehdoton minimi.

Enkä minä tavallisella pizzalla, pitää olla perhepizza.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)