Aihe: epoksi otelautaan / levitys
1 2
pasikaikkonen
04.02.2006 18:51:57

Tzäp !

Millä olette tuon epoksin levittäneet otelaudan päälle?
tarkoitus on kai saada mahd. ohut kerros / kerroksia
muuta huomioitavaa ??
SPINAL TZÄP !!! Kyllä, Olen osa ongelmaa !!! oulunseudulla asuvat kosketinsoittajat, jos kuvauksessani olevat musatyylit kiinnostavat niin otappa yhteyttä !!!
Nieby
05.02.2006 02:27:54
mikä on epoksi???
MrHands
05.02.2006 03:36:11
mikä on epoksi???

sellasta ainetta joka haisee niin pahalle että sitä on ihan pakko haistella.

Epoksi on kertamuovi, joka kovettuu kovettajan avulla. IG Farben keksi materiaalin Saksassa vuonna 1939.
pasikaikkonen
05.02.2006 12:11:27

Tzäp !

ei se epoksi niin pahasti haise :D
...mutta jos sais vastauksia tuohon varsinaiseen kysymykseen kiitos !
SPINAL TZÄP !!! Kyllä, Olen osa ongelmaa !!! oulunseudulla asuvat kosketinsoittajat, jos kuvauksessani olevat musatyylit kiinnostavat niin otappa yhteyttä !!!
okoranta
05.02.2006 12:14:38

Miksi laitat epoksin pintaan? Oletko repinyt nauhat otelaudasta irti ja haluaisit nyt saada tasaisen pinnan... vai??
Vituttaa tälläset jotka ei ymmarrä bassoista vittuakaan!! - Kikkelihevi -
pasikaikkonen
05.02.2006 12:23:48 (muokattu 05.02.2006 12:26:30)

tzäp !

jep nauhaton olisi tarkoitus tehdä

asiasta on lisää tuolla ylempänä (FAQ) -nauhojen poisto osiossa
jonne voi kommentoida puolesta ja vastaan.
siellä on vaan sen verran hiljaista, että täällä saan nopammin vastauksen ...toivottavasti :)
okoranta
05.02.2006 12:44:43 (muokattu 05.02.2006 12:51:31)

Edit: no, puulimalla sitten täyteltiin ja epoksi pintaan siveltiin...

Tuosta saa kyllä sellaisen kuvan, että olet jo epoksit vetänyt pintaan,mútta kuitenkin:

Purkki epoksia ( 2-komponenttiliimaa ), hyvä sivellin, 300-400 hiomapaperia ja 1000-1200 hiomaparia. sekä maalarinteippiä.

Levitä 3-4 kerrosta liimaa pensselillä otelaudalle. Maalarinteipillä voit rajata vedätkö ainoastaan otelaudan päälle, vai myös sivuille. Jokaisen kerroksen jälkeen hiomapaperilla pintaa tasaiseksi. Lopuksi viimeistely hienolla hiomapaperilla. Pitäis siis onnistua helposti.
Vituttaa tälläset jotka ei ymmarrä bassoista vittuakaan!! - Kikkelihevi -
pasikaikkonen
05.02.2006 12:50:29 (muokattu 05.02.2006 12:56:11)

Tzäp !

heh, joo olin vähän edellä aikaani siinä, mutta epoksi siihen pintaan laitetaan piste :) Tänään on oikein hyvä päivä siihen !

minkäslainen pensseli sulla oli käytössä ?
ja sitten vielä että paljonkos sitä epoksia menee kaiken kaikkiaan (30- 50ml) ?
Puavali
05.02.2006 14:25:43
Tzäp !

heh, joo olin vähän edellä aikaani siinä, mutta epoksi siihen pintaan laitetaan piste :) Tänään on oikein hyvä päivä siihen !

Paketti pitäis riittää otelaudalle, jos ei oo hirmu koloja.
kalamies#19 >-)))> Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. ESTR #2
pardy
05.02.2006 14:45:43

Tzäp !

Haluat vissiin pinnasta ihan kiiltävänkin? Voi olla että se kannattas vielä jollain laikalla sutasta noiden santapapereiden jälkeen.
absqua
05.02.2006 14:52:22
Epoksikerrokset kannattaa pitää mahd ohuina ja laittaa vaikka useampi sitten. Paksuun epoksiin jää helposti kuplia, jotka sitten hionnassa avautuvat ja täyttyvät hiontapölystä. Tuloksena on valkoisia pisteitä muuten hienonkiiltävässä otelaudassa. Kokemusta on.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
pasikaikkonen
05.02.2006 15:08:53 (muokattu 05.02.2006 15:14:09)

Tzäp !

Entäs se pensseli sitten, karkeampi / pehmeämpi ?
Millä saa tasaisimman jäljen aikaiseksi ?
Toisin sanoen mahdollisimman vähän hiomista.
...Vai onkos sillä sitten mitään väliä ?

ja toinen juttu vielä, eli voiko siihen epoksin sekaan laittaa mitään väriaineita
esim. pigmenttijauhe. mustaa olen ajatellut siihen väriksi.
annostus ohjeita ???
absqua
05.02.2006 19:22:08
Tzäp !

Entäs se pensseli sitten, karkeampi / pehmeämpi ?
Millä saa tasaisimman jäljen aikaiseksi ?
Toisin sanoen mahdollisimman vähän hiomista.
...Vai onkos sillä sitten mitään väliä ?

ja toinen juttu vielä, eli voiko siihen epoksin sekaan laittaa mitään väriaineita
esim. pigmenttijauhe. mustaa olen ajatellut siihen väriksi.
annostus ohjeita ???

Minusta se väri kannattaa vetää ihan omana kerroksenaan siihen otelautaan ennen tota epoksia. Mustaa petsiä tms löytyy mistä vaan maalikaupasta.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Karlsson
05.02.2006 19:26:24 (muokattu 05.02.2006 19:26:32)
Minusta se väri kannattaa vetää ihan omana kerroksenaan siihen otelautaan ennen tota epoksia. Mustaa petsiä tms löytyy mistä vaan maalikaupasta.

Djuu, tuo epokseihin tarkoitettu pigmenttiaine on sangen tarttuvaa ja sotkevaa. Voi tulla siistimpi lopputulos erillisellä maalauksella.

Epoksi myös imeytyy puuhun sangen hyvin, joten esmes musta epoksi päästessään väärään paikkaan värjää sen puun kyllä aika syvälle.
pasikaikkonen
06.02.2006 21:25:11

Tzäp !

kiitokset neuvoista... beissi duunattu !
hyvä tuli, tosin ton värin skippasin ainakin toistaiseksi.
jepz nyt loppusäädöt ja huomenna treeniksille !!!
rijopu
06.02.2006 21:39:57
Tzäp !

kiitokset neuvoista... beissi duunattu !
hyvä tuli, tosin ton värin skippasin ainakin toistaiseksi.
jepz nyt loppusäädöt ja huomenna treeniksille !!!

Mitä Epoxia sä käytit tuossa projektissa? Eli merkki kiinnostais
Jesus Muerte
07.02.2006 03:27:28 (muokattu 07.02.2006 03:30:56)
Tzäp !

Oikeasti, onko sun ihan pakko aloittaa joka vitun juttu tuolla? Mua jotenkin ärsyttää tuo jollain syvemmällä olemisen tasolla. Ns. syö miestä.

Edit: Vituttaa edelleen.
pasikaikkonen
07.02.2006 11:09:58

Tzäp !

no imeppä siitä ;D

ei maha mittään... jos ärsyttää nii käännä kanavaa.
ei näitä oo pakko lukea :)
Jimoleon
07.02.2006 11:34:44
"Mitä Epoxia sä käytit tuossa projektissa? Eli merkki kiinnostais"

Muakin kiinnostais tietää, ku tota oon lähiakoina tekemässä...
"The biggest threat to creativity is fear, and Jaco did not fear anything"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)