Aihe: Kitaristeja jotka eivät käytä pikkurilliä??
1 2 3 4
Jaghards
11.08.2003 20:58:43
Ronnie Wood ei sooloja soittaessaan käyttänyt pikkurillíä Stonesien Helsingin-keikalla. Aika outoa... Ensimmäisiä asioita mitä itse kitaratunneilla opin, oli oppia käyttämään joka sormea.
Cletus Awreetus
11.08.2003 21:08:13
Jimi Hendrix käytti jopa PEUKALOA bassokieliä painettaessa, pitkät sormet kun oli. Muistaakseni viime vuonna kun olin katsomassa Gary Moorea kyseinen kitaristi ei käyttänyt pikkurilliä, toisaalta en käytä mäkään.

Korjaus: Tiluttaessa en käytä pikkurilliä ja älykkäänä luulin että siitä on kyse. Muuten soittaessa käytän kyllä.

Eikö aika moni käytä peukaloa ala-E:tä painaessa? Mä olen käyttänyt viimeiset 8 v. eikä mun sormet mitenkään pitkät ole.
Tosimiehet tiluttavat, ja paljon!!
Brian May jr.
12.08.2003 17:41:58
Eikö aika moni käytä peukaloa ala-E:tä painaessa? Mä olen käyttänyt viimeiset 8 v. eikä mun sormet mitenkään pitkät ole.

No kai se niin on, mutta sama se.
Insane Kane
13.08.2003 14:59:15
Hehee, se alkaa toimia... eikä tuntokaan ookku puolesta sormesta veks, plörö.
Vitusti säröä perkele!!!
vantage
14.08.2003 10:08:35
Eli tietääkö kukaan kitaristeja jotka soittavat ilman pikkurillukan apua?
Vedin puukon sormesta läpi, ja hermot poikki prkl s-tana&vittu mikä tumpelo!
Tuntoa ei ole, ja toimintakin vähän mitä sattuu..
Voisi opetella pikkurillittömien kikkoja..

Eric Clapton ei käytä sooloissaan lainkaan pikkurilliä.
Heavy Metal Is The Law
sikanaama
14.08.2003 10:42:51
Hynynen ei käytä pikkurilliä. Mää oon nähny.
"ympäri mennään, yhteen tullaan, maailma on pieni, en tukehdu pullaan"
Walrus
14.08.2003 11:29:08
Laiskoja pikkusormen käyttäjiä ovat lähinnä noi vanhemmat blues- ja rockkitaristit. Ennenvanhaan kun neekerit alkoivat soittaa bluesia, he poimivat päivät pitkät enemmän tai vähemmän vapaaehtoisesti puuvillaa mistä syystä heidän sormensa olivat niin koppurat että hienostuneemmat soittotekniikat tilulilu juoksutuksineen olivat heille lähes mahdottomia soittaa. Tästä syystä pikkurillissä käytettiin usein slideputkea millä onnistui vahdikkaammatkin juoksutukset jäykällä sormella. Kun Claptonit sun muut vanhemmat kitaristit opettelivat soittamaan kitaraa, ei ollut vielä Ynkkia sun muita tilumiehiä, vaan mallia otettiin noilta vanhoilta bluesneekereiltä jolloin se pikkurilli jäi siinä soittotekniikassa hyvin paljolti käyttämättä tai varattuna slidelle.
Well - The house is a rockin' Don't bother knockin' Yeah - The house is a rockin' Don't bother come on in
Huevos
14.08.2003 13:25:27

Kaikki vanhat blues kitaristit + Jimi Hendrix.
Brian May jr.
14.08.2003 14:34:21
Oliko kyse sittenkin sooloista? No mä en soita niitä pikkurillin avulla(vielä)
Metal up yer ass or I'll do it for ya!
Gypsy
14.08.2003 21:29:50

Zimppa vaan käytti sitä peukaloaan muuhunkin kun välillä E:n paineluun. En oo ikinä kenenkään muun nähny käyttävän peukaloo niinkun Zimppa
Walrus
14.08.2003 21:56:32
Kaikki vanhat blues kitaristit + Jimi Hendrix.

Hendrix oli alunperin blueskitaristi.
Well - The house is a rockin' Don't bother knockin' Yeah - The house is a rockin' Don't bother come on in
Insane Kane
15.08.2003 08:45:09
Oliko kyse sittenkin sooloista? No mä en soita niitä pikkurillin avulla(vielä)

Joo sooloissa lähinnä. Otteista on helppo tipauttaa joku pois.
Olin vaan juuri päässy tuohon pikkurillin käyttöön
Vitusti säröä perkele!!!
Pitsa
16.08.2003 11:21:47
Itsehän soitan bassoa ja vasemman käden keskisormestani on lähtenyt irti noin 1cm pala (fiksuna poikana jätin sen oven väliin, kävi jopa kipeästi) mutta se ei tuota bassonsoittoa hirveästi haittaa, mitä nyt e kieleltä soitettaessa tulee vähän taiteltua rannetta enemmän, että yltää. Joskus tosin tulee käytettyä nimetöntä enemmän kuin tarpeeksi tuon paskan sormen sijasta.
Ei me tämmösiä
mongoloidi
16.08.2003 22:51:41 (muokattu 16.08.2003 22:53:26)
Djangokaan ei käyttänyt pikkurilliä, jos muistan oikein mitkä sormet hänellä oli halvaantuneet.

Se käytti vaan kahta sormea,kun ne 2 muuta oli sulanu toisiinsa kiinni(joku helevetin onnettomuus varmaan).

EDIT:Olin itse ennen yksi näistä kitaristeista,jotka eivät käytä pikkusormea,mutta nyt se on ryhtynyt pikkuhiljaa pelittämään.
-Only the Coffinbangers are pure bullshit-
Huevos
17.08.2003 19:06:00

Alunperin joo. Mäkin soitin bluesia kun opettelin soittamaan, mutta nyt en soita sitä lainkaan. En edes sinne päinkään.
Cletus Awreetus
17.08.2003 21:42:25
Se käytti vaan kahta sormea,kun ne 2 muuta oli sulanu toisiinsa kiinni(joku helevetin onnettomuus varmaan).

EDIT:Olin itse ennen yksi näistä kitaristeista,jotka eivät käytä pikkusormea,mutta nyt se on ryhtynyt pikkuhiljaa pelittämään.

Se onnettomuus oli muuten tulipalo.
Tosimiehet tiluttavat, ja paljon!!
PJS
18.08.2003 08:23:26

No ainakin noitten perinteisten 3-sointujen ottaminen ei oo vaikeeta, 5 soinnista puhumattakaan. ja onhan sulla peukalo, opettele käyttämään sitä.
Elämme enigmaattisia aikoja...
Insane Kane
18.08.2003 08:27:47
No ainakin noitten perinteisten 3-sointujen ottaminen ei oo vaikeeta, 5 soinnista puhumattakaan. ja onhan sulla peukalo, opettele käyttämään sitä.

HEH!!
Koitappa käyttää peukkua vaikka swiipissä.?
Vitusti säröä perkele!!!
Antroid
31.08.2003 21:06:53

Jonkun dokkarin mukaan Henkka blokkas kaikkia ääniä piirretyistä ja soitteli sitten niitä skeballa O_o...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)