Aihe: Miksi aina englanniksi?
1 2 3
Tellervo
15.08.2003 11:06:43
Tähänpä vielä lisätäkseni, Suomi on kolmi kielinen maa. Lappeenrannassakin on niin paljon venäjänkielisiä asukkaita että kaupunki on julistettu kaksi kieliseksi.

Tähänpä vielä lisätäkseni, että ei unohdeta saamea. Sitä kieltä on sentään puhuttu tällä kamaralla jo ennen suomea.
MrQ
16.08.2003 00:08:03
Kansainvälisyys, markkinkointipotentiaali ja yleinen uskottavuus. suomalainen, suomenkielinen m,usiikki vetoaa ainoastaan jos se on..."rehellistä, rehellistä ja rehellistä."

Ja siitä on kaikki tyyli kaukana.
Uforomeo
18.08.2003 12:32:48
Kyllähän se niin taitaa olla että englanti on helppo ja hyvä ratkaisua rokkimusassa mutta silti 80% suomalaisista bändestä, jotka yritää vääntää sitä enklantia saa sen kuullostamaan aivan liian finglishhiltä ja minähän en sellastia kestä sekunttiakaan. 4/5 teistä ei osaa lausua englantia niin hyvin että menisi minun suodattimesta läpi.

Toinen juttu on sitten se, että englanti karsii mahdollisuuksia persoonaan (ei ota niitä kokonaan pois, mutta vähentää).

(Huom! kuuntelen itse lähes pelkästään englannin kielistä musiikkia)
NORTON
20.08.2003 16:24:25

Kyllähän se niin taitaa olla että englanti on helppo ja hyvä ratkaisua rokkimusassa mutta silti 80% suomalaisista bändestä, jotka yritää vääntää sitä enklantia saa sen kuullostamaan aivan liian finglishhiltä ja minähän en sellastia kestä sekunttiakaan. 4/5 teistä ei osaa lausua englantia niin hyvin että menisi minun suodattimesta läpi.

Toinen juttu on sitten se, että englanti karsii mahdollisuuksia persoonaan (ei ota niitä kokonaan pois, mutta vähentää).

(Huom! kuuntelen itse lähes pelkästään englannin kielistä musiikkia)

Totta virkkaat, mutta en olisi silti noin pessimistinen. Kyllä normaaliälyinen ihminen voi treenaamalla oppia toisen kielen käytön. Töitähän se vaatii aivan helvetisti.

Mä en itse tosin kovin helposti kuule tollaisia juttuja; ei tule ilmeisesti keskityttyä niihin.
Uforomeo
22.08.2003 09:01:21
Totta virkkaat, mutta en olisi silti noin pessimistinen.

Eikös ne viisaat miehet niin sano että positiivisuus on perseestä :D jos nyt saa vähän off topic -osastoa laittaa.
trx
23.08.2003 12:31:23
englanniksi on helpompi ilmaista ajatuksia, ja sitte siinä ballseja. tällä hetkellä oma tuotantoni menee 4/5 englanniksi, loput suomeksi. ja suomenkieliset on yhtä kökköä lässyn lässyn hempeilyä.
piste
Deep Shadow
23.08.2003 14:08:36
englanniksi on helpompi ilmaista ajatuksia

Onko tosiaan näin? Tietysti jos osaa englannin kielen aivan tolkuttoman hyvin niin sitten ehkä, mutta oma näkemykseni on ollut, että äidinkielellään pystyy kertomaan paremmin ajatuksensa... Noh... Oma englantini onkin tosin aika heikko.. Hitto kun ei aikanaan oli vielä niin tyhmä, ettei jaksanut panostaa aiheeseen..
~Duurisointu on fantasiaa, mollisointu on realismia~
trx
23.08.2003 15:34:46
Onko tosiaan näin? Tietysti jos osaa englannin kielen aivan tolkuttoman hyvin niin sitten ehkä, mutta oma näkemykseni on ollut, että äidinkielellään pystyy kertomaan paremmin ajatuksensa...

tämä on vain oma kokemukseni. olen kuulemani mukaan lahjakas englannissa (yo kirj : E). minulta se englanti luonnistuu (esim. riimien muodossa) paljon paremmin sanoittaessa kuin suomi.
piste
Deep Shadow
23.08.2003 15:52:21
tämä on vain oma kokemukseni. olen kuulemani mukaan lahjakas englannissa (yo kirj : E). minulta se englanti luonnistuu (esim. riimien muodossa) paljon paremmin sanoittaessa kuin suomi.

Joo tuo on tietysti tapauskohtausta. Itselläni englanti B ja äidinkieli E.. =) Eli suomeksi osaa paremmin kertoa asioita... Itseasiassa olen kateellinen niille, jotka osaavat kertoa ajatuksiaan englanniksi. Jos itse kirjoittaisin englannin kielistä lyriikkaa niin todennäköisesti se olisi äärimmäisen yksinkertaista ja mitäänsanomatonta...
~Duurisointu on fantasiaa, mollisointu on realismia~
trx
23.08.2003 17:57:54
mä paan jonku tekstin tänne huomenna niin saatta siitä sitte kattoa ja vetää omat johtopäätökset.
piste
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)