Aihe: Vinkkejä edenneille aloittelijoille?
1
bismark
04.02.2006 23:56:45 (muokattu 04.02.2006 23:57:54)
11 vuotta on kitaraa tullut soiteltua, hieman palstaa luettua epäilisin olevan varsin surkea kitaristi siihen nähden. On tullut soiteltua vain omaksi ilokseen biisejä jotka kuulostaa hyvälle, ja soolotkin on tullut aina jätettyä väliin. Soittotaidot jotain karkeaa tasoa, että pystyy likimain GuitarPron kanssa soittamaan esim. The Clairvoyantin soolon tai November Rainin finaalitilutuksia. Vasemman käden nopeus ja oikean käden tarkkuus ovat omasta mielestäni pahimpia puutteita, eli sormet otelaudalla eivät pysy aina plektran perässä kun lähetään menemään äärirajoilla, ja toisaalta välillä plektra tökkii hieman eri kieliä kuin alunperin piti. Millasta musaa kannattaisi lähteä treenaamaan, jos pitkäjänteisyys eikä aika riitä kuuden tunnin päivittäiseen harjoitteluun, miten voisi tehostaa harjoittelua?
BeeKoo
05.02.2006 00:26:23
Millasta musaa kannattaisi lähteä treenaamaan, jos pitkäjänteisyys eikä aika riitä kuuden tunnin päivittäiseen harjoitteluun, miten voisi tehostaa harjoittelua?

Paul Gilbert auttaa

PG: Learn songs. Simple, good ones. Like "Cretin Hop" by The Ramones. I asked a bunch of my students at GIT to learn "Cretin Hop". Everyone learned it enough to play it through. But nobody really LEARNED it. Nobody was DRIVING the song. You have to make the listener know when the parts are going to change, and know all the accents and REALLY KNOW IT. It's a SIMPLE song, but no one got it perfect. So I say. Learn something simple. And get it PERFECT!!

Opettele ja äänitä sellainen esitys, että olet itse tyytyväinen. Se on sen arvoista. :)
Q: What does it take to become a great musician and writer? A: "A lifetime of complete devotion to making your music, always taking top priority far above eveything else." ---- Marty Friedman
Ronsto
05.02.2006 00:38:18

Itse olen tehnyt silleen, että ensin soittelen jotain rauhallista, hidasta ja suht helppoa piisiä ja sitten kun huomaan hallitsevani piisin täydellisesti (tai no ainakin lähes täydellisesti ;)) niin otan haastavampia piisejä. Esim. pari vuotta sitten ei olisi viellä tullu mieleenkään edes kokeilla Sepulturaa,Metallicaa, Mokomaa, Stam1naa jne jne...Olen kyllä kehittynyt suht hyvin ainakin omasta mielestäni, ottaen huomioon että en ole koskaan tunneilla käynyt. Nyt taas tahkomaan Testamenttia :P
Råckkenrålli
Teemu K.
05.02.2006 11:58:15 (muokattu 05.02.2006 11:58:34)

Sama vika täälläkin...
Pitäs vissiin tietää tarkasti mitä soittaa, eikä vaan nyplätä.
Eli hitaasta nopeeseen metronomin kanssa...
Kunpa Jumala olisi elossa ja näkisi tämän kaiken. -Homer Simpson
soul_finger
05.02.2006 16:59:43
mitä kannattaisi opetella? olen soittanut noin 1kk en viitsi mennä tunneille kun se on niin kallista
oiva tumpeloinen
05.02.2006 17:05:06
mitä kannattaisi opetella? olen soittanut noin 1kk en viitsi mennä tunneille kun se on niin kallista

Trolli?

Ei millään pahalla, mutta täällä kysellään neuvoja noin 10 vuotta soittaneille. Eihän soittamisen aika mikään itseisarvo ole, mutta eiköhän tässä nyt kuitenkin puhuta vähän eri asiasta....etkö mistään löytänyt parempaa topicia tälle kysymykselle? Vaikka aloittelijoiden palstalta.....

Joka tapauksessa soita koulun musiikkikirjasta jotain ralleja ja opettele sointuja vaikka aluksi....
Roitto
05.02.2006 17:05:33

Bodomin kaikki vaikeat biisit, sitten metallicalta kaikki vaikeat soolot, ja sitten ehkä jotain slayeria.
:---------------D

Ei vaan. Soita vaikka punkkia aluksi. Se on helppoa eikä niin massiivisen haastavaa, ja siinä oppii vitos-sointujen käytön aluksi, helppoja kun ovat ja sitten rupeat harjoittelemaan vaikkapa tavallisia sointuja ja teoriaa ja kaikkia muita kivoja juttuja.
Mutta kaiken A ja O on kuitenkin hyvät biisit. Pelkällä paskanhajulla ei eteenpäin pääse.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)