Aihe: Mistä lähtis liikkeelle?
1
pete114
04.02.2006 17:05:25
Sain tuossa vähän aikaa sitte kitaran ja nyt tässä mietiskelin että mitä pitäs harjotella. Olen vähän kappaleita kuten hopeanuolen =) ja sitte joitaki kappaleitten osia. Soinnut on kohtalaisessa hallussa, mutta niitä ei ole päässe hiomaan ku kirjastosta ei meinaa löytyä hyviä nuottikirjoja. Pitäskö teoriaa alkaa opiskelemaan kans vai vain opetella kappaleita?
Krice
04.02.2006 17:34:42

Nämä kysymykset on vähän samanlaisia kuin jos olisi tyttöystävä ja kaveri tulisi miettimään, että mitä sen kanssa pitäisi tehdä. Soittaa!
32788
04.02.2006 18:10:27
Kannattaa kattoa kirjastosta koulun musiikkikirjoja, niistä löytyy usein suht uusiakin biisejä joissa on helpot soinnut.
Miljoonannen kerran - me emme liioittele!
-Cale
04.02.2006 21:29:32
Sain tuossa vähän aikaa sitte kitaran ja nyt tässä mietiskelin että mitä pitäs harjotella. Olen vähän kappaleita kuten hopeanuolen =) ja sitte joitaki kappaleitten osia. Soinnut on kohtalaisessa hallussa, mutta niitä ei ole päässe hiomaan ku kirjastosta ei meinaa löytyä hyviä nuottikirjoja. Pitäskö teoriaa alkaa opiskelemaan kans vai vain opetella kappaleita?

Blokkaile biisejä levyiltä, kehittyy parhaiten. ei tolla teorialla mitää tee, käytännön osaaminen tärkeintä... (sanoo paska kitaristi 5 vuoden soittokokemuksella)
passe
04.02.2006 21:31:50
Nämä kysymykset on vähän samanlaisia kuin jos olisi tyttöystävä ja kaveri tulisi miettimään, että mitä sen kanssa pitäisi tehdä. Soittaa!

Rämpytätkö reiän kohdalta?
wrshredder
04.02.2006 21:32:55 (muokattu 04.02.2006 21:34:43)
ei tolla teorialla mitää tee,

lol, apuva!

edit: ei liikennemerkkien tuntemisellakaan mittään tee kun lähdetään autolla ajamaan. notta.
THV-Klubi#52 Romantikkoitkijät#23 Entä jos Kuolemalle tulee kuolemanpelko?
Askorbiinihappo
04.02.2006 22:07:02

sitä vielä, että voisittako heittää jotaki hidastemposia ja hienoja ja pitkiä sooloja omaavia kappaleita kun ei tästä minun musiikki arsenaalita löytyny sopivaa harjoteltavaa. Toivottavasta joku ymmärsi jotaki...

I will stay,Syksyn Sävel,tossa kaks ihan hyvää...
-Cale
04.02.2006 22:53:32
sitä vielä, että voisittako heittää jotaki hidastemposia ja hienoja ja pitkiä sooloja omaavia kappaleita kun ei tästä minun musiikki arsenaalita löytyny sopivaa harjoteltavaa. Toivottavasta joku ymmärsi jotaki...

Guns N' Roses - Don't Cry
The Darkness - Love is only a feeling
McNulty
04.02.2006 22:57:46

Lähde siitä liikkeelle että opettelet otelaudalta sävelet. Siitä on hyvä aloittaa.
Suosittelen tuon jälkeen seuraavaksi oppimateriaaliksi: Chord And Harmony Basics (by Dylan Schorer)

Myös Suuri Kitarakirja (by Ralph Denyer) on varsin hyvä teos lainata kirjastosta ensitöiksi.

Kokeileppas noita ihan alkuunsa.
Dimebag Darrell - 1966-2004 Never forgotten!
While you talk the talk, I walk the walk!
wrshredder
04.02.2006 23:04:14
jotaki hidastemposia ja hienoja ja pitkiä sooloja omaavia kappaleita.. --> blues jamitus? :D
THV-Klubi#52 Romantikkoitkijät#23 Entä jos Kuolemalle tulee kuolemanpelko?
wilzhu
05.02.2006 03:38:05 (muokattu 05.02.2006 03:38:42)
--> blues jamitus? :D

Tuo on aivan mahtavaa! Ei tarvitse pajlon soittotaitoa, on hyvän kuulosta, letkeää ja kaikilla on kivaa. Itse harrastan sitä suhteellisen paljon, vaikken ksokaan ole varsinaisesti bluesia kuunnellutkaan.
Elämä Off.
ogre
05.02.2006 03:53:10 (muokattu 05.02.2006 03:55:28)
Yksi asia mikä mun mielestä on todella huvittava näin jälkeenpäin on se että esimerkiksi koulun musiikkitunneilla ja kaikenmaailman aloittelijakirjoissa selitetään että näin otetaan sitten se C-duuri, sormet näin ja siinä se sitten on, senkus soittelet. Ei siis varsinaisesti kerrota MIKSI se on sitten se C-duuri. Miksi ne sormet pitää laittaa juuri niihin kohtiin. Eli ne sävelasteikot ja miten ne sitten keskenään kikkailee. Mulla ainakin aukes heti aika paljon kaikki jutut sen jälkeen. Netti on aika hyvä homma siihen varsinkin jos on englanti kunnossa...siinä oppii kyllä paljon.

Niin, ja en mikään teorianatsi ole ikinä ollut, kehtaan kuitenkin väittää että kun tietyt perusjutut vähintään osaa, tulee kaikki olemaan paljon helpompaa
Beatman
05.02.2006 09:48:01

http://www4.hs.fi/kitarakoulu/ ..Tossa hyvä linkki mistä alkaa opetella..

..Kylä lähtee !!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)