Aihe: Absoluuttinen 0.
1 2 3 4 5
Toveri
13.08.2003 17:55:06

kuningas Pekka Pohjolan tyyliä hävyttömästi kopioiva instru tiputtavat pisteitä.

Hä, ai "Olen pahoillani", vai? Enstexci, se on hemmetin hyvä, ja toisexci, se kuulostaa kyl mielestäni enämpi Anssi Tikanmäeltä. :D
Oon vaarallinen. Janoatko mua?
Nimismies
13.08.2003 20:24:59 (muokattu 13.08.2003 20:25:14)
'Mustaa ei ole' mainittiin jossain etiäissingleksi, mutten tietenkään muista kumman albumin se oli, Nimi Muutettu vai sen uuden. On kyllä aivan helvetin kova kappale, samoin Ylioppilaat.

Absoluuttinen Nollapiste on kiistelemättä Suomen kovin bändi. Helvetin hyvät sanoitukset, monipuoliset kappaleet ja hyvät melodiat. Livenä en ole ikäväkseni päässyt vielä näkemään.

Aliarvostettu kuin mikä, vituttaa suorastaan kun noin hyvä bändi jää noin huomiota vaille. Vaikka onhan se kyllä sen verran omalaatuista musiikkia etten ihmettele vaikkei kovin monelle uppoakaan. Onneksi olen yksi niistä harvoista joille uppoaa!

Abso-suosikkejani levyistä ovat Nimi Muutettu ja Suljettu, kappaleista Harhailua maastossa, Mustaa ei ole, Käyneet hedelmät...niitä on paljon.
Vihaan Jorma Melleriä.
2541
13.08.2003 21:05:10

'Mustaa ei ole' mainittiin jossain etiäissingleksi, mutten tietenkään muista kumman albumin se oli, Nimi Muutettu vai sen uuden. On kyllä aivan helvetin kova kappale, samoin Ylioppilaat.

Nimi muutetulta biisi ei ole. Voi tietenkin olla, että biisi tulee uudelle levylle, tuntuu vain oudolta, kun aina ennen levyä on tullut vain yksi single. Syyskuussa se viimeistään paljastuu, kuun uusi ilmestyy.
1960-1980
13.08.2003 22:55:58
Nimi muutetulta biisi ei ole. Voi tietenkin olla, että biisi tulee uudelle levylle, tuntuu vain oudolta, kun aina ennen levyä on tullut vain yksi single. Syyskuussa se viimeistään paljastuu, kuun uusi ilmestyy.

Uudelle levylle tulee käsittääkseni Mustaa ei olesta muutaman minuutin pidempi versio. Keikalla kuulin tuon ja ihan kivaa jamittelua se lopetus. Ennen levyä julkaistaan vielä toinenkin single nimeltä "Täytyy muistaa (tapaus Foliosurmat)" ja se ilmestyy Perjantaina 29.8.
Bonham
13.08.2003 23:21:42
Mulla on hieno Pyhä Nynny ep, jossa lukee kolme kertaa Pyhä nynny biisi, mutta kaikki ovat eri bisejä. Viimeinen on sitten treeniksellä äänitetty akustinen versio biisistä.
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
2541
14.08.2003 00:09:52

Mulla on hieno Pyhä Nynny ep, jossa lukee kolme kertaa Pyhä nynny biisi, mutta kaikki ovat eri bisejä. Viimeinen on sitten treeniksellä äänitetty akustinen versio biisistä.

Itseasiassa se Pyhä Nynny III on treeniksellä äänitetty ja viimeinen biisi Magnesium (Pyhä Nynny 0) on Liimatan demo, josta sitten syntyi Pyhä Nynny I.

Mutta loisto -ep, molemmat Nynnyt kuuluvat bändin parhaimpiin kappaleisiin ja on tuo III (mitä ei siis löydy Nimi muutettu -cd:ltä) myös ihan hauska.
Bonham
14.08.2003 00:11:54
Itseasiassa se Pyhä Nynny III on treeniksellä äänitetty ja viimeinen biisi Magnesium (Pyhä Nynny 0) on Liimatan demo, josta sitten syntyi Pyhä Nynny I.

Mutta loisto -ep, molemmat Nynnyt kuuluvat bändin parhaimpiin kappaleisiin ja on tuo III (mitä ei siis löydy Nimi muutettu -cd:ltä) myös ihan hauska.

Ok. Sama levy, tiedot vain puuttuivat.
Paddle
14.08.2003 00:53:28
Hyvä pändi, tosin joskus piiseissä sorrutaan liialliseen kikkailuun.

Harmi että livenä ei yleensä innosta, pojat kun keskittyy enemmän siihen soittamiseen kuin esiintymiseen. Esim. Qstock-keikka oli yleisön osalta täysi floppi, johtui ehkä hieman myös aikaisesta soittoajankohdasta.
Nimismies
14.08.2003 07:56:23
Harmi että livenä ei yleensä innosta, pojat kun keskittyy enemmän siihen soittamiseen kuin esiintymiseen. Esim. Qstock-keikka oli yleisön osalta täysi floppi, johtui ehkä hieman myös aikaisesta soittoajankohdasta.

Jaahas, olipa hyvä etten lähtenyt tuonne.
Vihaan Jorma Melleriä.
Klapp
14.08.2003 10:41:14
Ähkukkuu kyllähän se mustaaeiole on kans kiva, mutta perustin ennakkoni sunnuntain turku-esiintymiselle, jossa vielä julkaisemattomien, esityksensä saaneiden lauluin määrä oli suurehko.

Pitkälti semmoista Uin ja Näin -pohjaista vääntöä.

Ja sitäpaitsi se on Möömöö, ei pööpöö.

Perskules.

Valita vielä siitäkin ettei munkissa ollut liikaa hilloa.
"Ihminen, tuo luomakunnan kruunu, saa minut leikkaamaan peukaloni" -Mäntylä
porcupine
14.08.2003 12:34:53
Jepu. Nollapiste on epäilemättä paras kotimainen bändi ja melkeinpä ainoa, jota ilkeää fanittaa tällä iällä.

Tuohon Nollapisteen suosion määrään vaikuttaa varmaankin eniten juuri Liimatan epä-rock-laulu, joka ei näemmä tahdo mennä perille tässä "ainoa oikea tapa laulaa suomeksi on se miten Ismo Alanko laulaa" -mentaliteetin luvatussa maassa. Muutenkin bändiltä (onneksi) puuttuu kaikinpuolin perinteinen katu-uskottavuus (kutu-uskottavuus?), eivätkä sanat todellakaan ole mitään "mullon buutsit ja mä soitan kitaraa" -osastoa. Sikäli, että mulla olisi mitään Popedaa vastaa, ei.

Tahdon vaan sanoa, että on hienoa, että kuulijallekin annetaan oma tehtävä biisissä eli kaikkea ei todeta helpoimmalla mahdollisella tavalla – vaikka lauletaankin jokaiselle tutuista asioista (elämä, ihmissuhteet, luonto) – vaan luotetaan kuulijan omaan päättelykykyyn. Tuo taasen on se nykyajan ongelmakohta, kun kaiken tulisi aueta ja välittyä ensikuulemalta. Hetimullekaikkitännenyt, tiedättehän? Tottakai. Eli toisin sanoen, minua miellyttää Liimatan tapa kertoa asiat pala palalta pienten havaintoja kautta, joista sitten muodostuukin iso tarina. Havainnoitsijana Liimatta onkin tämän maan ehdotonta kermaa, parempi kuin Sinnemäet ja Putrot yhteensä.

Ja jos tyylitajusta (yhdistettynä soittotaitoon, uskalla mistään virtuositeetista puhua) puhutaan, niin kyllähän AN päihittää muut tämän maan pumput 6-1. Vai löydättekö parempia vaihtoehtoja? Lääkkölän kitarasta ei sitten puhuta mitään, eikä muustakaan ulkomusiikillisesta ;) Paitsi Krutsinin Kumujen perään saa vähän kuolata.

(Hitto kun on vaikea kirjoittaa vähänkään älykästä, kun sattuu olemaan kyseessä lempparibändi ja päässä pyörii miljoona asiaa, jotka ainakin pitäisi sanoa ja sitten kun ne vielä limittyvät keskenään... huh.)
HaloOfFlies
14.08.2003 12:59:41

Absojen musa on melkein samanlaista kuin Liekin uusimmalla levyllä, ja Liekki on paljon suositumpi kuin Absoluuttinen Nollapiste. Molemmat yhtyeet ovat silti hienoja.
Bonham
14.08.2003 18:08:36

Ettei vaan olisi vika ollut yleisössä? :)
Toveri
14.08.2003 19:06:41

Ennen levyä julkaistaan vielä toinenkin single nimeltä "Täytyy muistaa (tapaus Foliosurmat)" ja se ilmestyy Perjantaina 29.8.

--jonka kuulin hetki sitten radiosta. Vähän outo olo jäi. Virittäkää radionne YleX-taajuudelle, niin saatatte kuulla kappaleen ja voitte tehdä omat havaintonne.
Oon vaarallinen. Janoatko mua?
Paddle
14.08.2003 19:29:46
Ettei vaan olisi vika ollut yleisössä? :)

No varmaan aika pitkälti yleisössäkin.

Mutta siis eiväthän nämä lyö tikkuakaan ristiin sen meiningin eteen, soittavat vaan niitä piisejä. Kait sen pitäs riittää mutta en mä ainakaan mee keikalle vaan sen takia että saan kuulla kaikki piisit juuri samanlailla kuin levyllä. No eipä mikään hullu rokkikukkous sopisikaan pändin imagoon...
1960-1980
14.08.2003 19:57:33
--jonka kuulin hetki sitten radiosta. Vähän outo olo jäi. Virittäkää radionne YleX-taajuudelle, niin saatatte kuulla kappaleen ja voitte tehdä omat havaintonne.

Juu minäkin kuulin tuon. Oli kyllä aika outo. Ensimmäinen mielikuva oli joku hikinen 70-luvun disco ja John Travolta öh. Levystä tulee varmasti mielenkiintoinen paketti.
diibadaaba
14.08.2003 22:53:37
Liimattahan on itsekin sanonut välttävänsä suomirockin kliseitä, kuten laulamista ihmisten sydämiin. Siksi eivät ole isompia staroja. AN taitaa olla vähän sellainen bändi, että joko se ärsyttää kovasti tai sitten siitä diggaa älyttömästi.

Suosikkipiisejä mm. "Valtani viimeinen päivä", "Sukututkimus lannistaa", "Kotiinpaluu, jotenkin", Nimi muutetun raidat 1-5, "Tämä kun", jne.
There will come a time when you can even take your clothes off when you dance.
Sgt. Baker
15.08.2003 13:01:00
Ehkä parasta Absoluuttisessa Nollapisteessä on miten aidolta se kuulostaa. Liimatan tekstit saattavat vaikuttaa pelkältä älämölöltä, mutta yrittäkääpä itse tehdä vastaavia kuulostamatta teennäiseltä. Tarkemman perehtymisen jälkeen useimmat niistä alkavat vaikuttaa jopa loogisilta.

Paljon tästä ainakin itselleni tulevasta aitouden vaikutuksesta, johtuu tosin myös Liimatan
*vaikea keksiä sopivaa adjektiivia* rehellisen kuuloisesta äänestä ja tulkintatavasta.

Niin ja sovitukset ovat myös hienoja ja usein yllätyksellisiä. Lähes kaikissa biiseissä voi selvästi aistia yhtyeen soittamisen riemun.

Mustaa ei ole on yksi bändin hienoimmista biiseistä. Tuskin maltan odottaa seuraavaa albumia! Harmi vaan, että yhtye keikkailee suhteellisen vähän, sillä livenä en ole vielä päässyt sitä näkemään. Toisaalta ylipitkien kiertueiden välttäminen varmasti auttaa pitämään noinkin freesin otteen päällä.
Halutaan ostaa rumpali. Miel. hyväkunt. ja sisäsiisti.
Bonham
15.08.2003 16:29:15

Vielä palaisin tähän kirjoitukseen. Absot on tosiaankin "hieman erilainen" bändi, jota ei välttämättä kannata heittää lauteille mille tahansa olutfestereille. Tässä onkin tapahtumajärjestäjällä oma vastuunsa, ettei mene helmiä sioille (olutfesterita tai kyseistä tapahtumaa väheksymättä). Monasti törmää siihen, että tapahtumajärjestäjä valitsee ohjelman oman musiikkimaukunsa mukaan, joka ei aina mene yksiin yleisön kanssa...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)