Aihe: Kaiutinkartion korjaus
1
Aki
04.02.2006 22:25:42

Useampi korjaaja suositteli minua kokeilemaan tiettyä liimaa laimennettuna vedellä. Liiman tärkeitä ominaisuuksia on:
-Jää joustavaksi myös laimennettuna.
-Kuivaa melko nopeasti, parempi kait kartiolle ettei ui.

Laimennettua liimaa pensselillä halkeaman päälle myös alapuolelta, mikäli pääsee käsiksi. Mikäli repeämä on niin iso ettei se pysy kasassa, pieni pala sideharsoa tms, joka liiman kanssa tekee kasassa pitävän kokonaisuuden.

Suositeltu liima on Kiilto Askarteluliima Nopea. Saa ainakin Helsingin Kampin Sinooperista. Toimii, mutta itse innostuin vähän liikaa, pistin mömmöt koko kiertävälle kehälle jossa oli pieniä halkeamia -> soundi koveni aika paljon. Sitä liimaa voi laimentaa aika reilusti, semmoseksi piimäksi tai jopa melkein kermaksi.
Ostakaa mun Ibanez SZ520 '03!!
poppamies
04.02.2006 23:20:01

Teepussi on erinomainen korjausmateriaali.
G-strings are for strippers
dave74
05.02.2006 11:35:06
Jeps, pitääpä käydä paikallisessa askarteluliikkeessä metsästämässä mainittua liimaa.
Kiitokset vinkeistä!
kaukopoika
08.02.2006 05:15:26
Itse jouduin korjaamaan studioni tarkkailukaiuttimen 8 tuuman bassoelementtiä,joka oli rispaantunut 2/3 osaa koko ympärysmitaltaan.
Käytin operaatioon maitoliimaa ja jälki on rumaa,mutta hyvää,on nimittäin täysin elastinen kuivuttuaankin ja kuivuu nopsaan.Sormella levitin ,myöskään soundi ei muuttunut ainakaan mun mielestä miksikään.
Samalla mömmöllä korjattiin myös eräs 18 tuuman pa-elementti,suosittelen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)