Aihe: Gramex oikeuteen tilittämättömistä korvauksista
1 2 3 4 57 8 9 10 11
ReBeat
04.02.2006 07:13:50 (muokattu 04.02.2006 07:15:12)

Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole.
Tempura
04.02.2006 07:37:25
http://www.taloussanomat.fi/etusivu/5143583.asp

Sori jos tämä oli wanha.

Oho. Voihan saatana.
THV-Klubi #7 Romantikkoitkijät #12
Jani The Rock
04.02.2006 09:45:15

No voi hoho sentään.
Cheap tequila and too much Seconal, but I`m still alive and well! * Bella Italia #1 * MegaMan Club #002 - Quiff Man * ASHC #1
Flow
04.02.2006 10:16:01
http://www.digitoday.fi/tekijanoikeus/

Sieltä löytyy kommentti härpäkästä tällainen:

Matti Nikki sanoi:
Himputin himputti kun herra Liedes on aina näissä keskellä. Livenä kun on Liedestä tavannut niin herra on vaikuttanut ihan OK:lta, mutta jatkuvasti tulee täysin ristiriitaisissa tilanteissa esiin.

Siis, katsotaanpas… Liedes on OPM:ssä, joka on myöntänyt Gramexille oikeuden kerätä rahoja kolmannen osapuolen musiikin käytöstä, joita Gramex ei maksa muusikoille vaan Esekille, jonka johtokunnassa Liedes istuu. Ympyrä sulkeutuu siinä.

Miten voi olla että herra joka on tämmöisessä miljoonabisneksessä kiinni edustamassa osapuolta joka hyötyy tämänlaisesta huijauksesta, on samaan aikaan OPM:ssä mukamas riippumattomana tahona vastaamassa R.A.:lle että he eivät voi tehdä mitään. Tämä jos mikä on ristiriitaista.
“When you reach the end of your rope, tie a knot in it and hang on.” -Thomas Jefferson
SirElwood
04.02.2006 10:54:04 (muokattu 04.02.2006 10:54:27)
"Gramexin tilinpäätöksestä selviää, että järjestöllä on ulkomaisille artisteille ja tuottajille tilittämättömiä tekijänoikeuskorvauksia 15,8 miljoonaa euroa."

Herttinen sentään! Ei kuulosta kovin hyvältä. Ei ookkaan kun tuommonen n. 88 500 000 markkaa.

E: Lainaus
iron_grip
04.02.2006 12:41:57

Sopimuksessa oltiin hänen mukaansa jo lähellä ratkaisua, mutta Gramexin johto vetäytyi viime hetkellä vetoamalla huonosta englanninkielentaidosta johtuviin väärinkäsityksiin.

Voi luoja :D o/ Gramex o/
HaloOfFlies
04.02.2006 13:19:39

Onpa melkoinen summa. En kyllä tiedä mitä tähän tuumaisi. Suomessa ajettiin uusi laki että saataisiin piraatit kuriin ja sitten ne joiden niitä tekijänoikeusmaksuja pitäisi maksaa, eivät maksakaan... Milloin tämä touhu on tämmöiseksi mennyt?
First they steal your mind and then they steal your soul
Listen
04.02.2006 13:31:28 (muokattu 04.02.2006 13:32:47)
Muutenkin on Gramex ollut viime aikoina julkisuudessa esillä enemmän tai
vähemmän kielteisessä valossa: YLE:n ja Gramexin kiistan takia Yleisradio
ei voi lähettää musiikkia netissä, oliko se just Gramex joka hiljattain halusi
eri maksun kännykällä kuunneltavista radiolähetyksistä, polemiikki taksien
ja ravintoloiden tekijänoikeusmaksuista, ja nyt sitten tämä...

No en minä tiedä kuka näissä on oikeassa ja väärässä, mutta vähemmän
mairittelevaa julkisuutta riittää järjestöllä.
I think the only thing worse than bright eyes is a bright eyes fan.
Hakki
04.02.2006 13:33:47
En oikein enää jaksa edes kummastella tuota meininkiä.

Hyvin ne vetää. o/
while(true) {play(metal);}
HaloOfFlies
04.02.2006 14:39:48 (muokattu 04.02.2006 16:49:13)

Poimin tuolta kommenteista mielenkiintoisen pointin:

Kai Puolamäki kirjoitti näin:

Eikö samalla logiikalla YLE syyllisty piratismiin soittaessaan Rights Agencyn edustamien taiteilijoiden, kuten Eric Claptonin tai Celine Dionin, musiikkia? Opetusministeriönkin mukaan, silloin kun tekijät eivät saa asianmukaista korvausta, on kyse laittomasta lähteestä. Pitäisiköhän kysyä ministeriön kantaa asiaan?

Sarkastinen kommentti, mutta silti tuossa on hyviä pointteja, sillä Gramexhan kerää tekijänoikeusmaksuja radiosoitosta.

Gramexilla on Senan kanssa vastavuoroisuussopimus, kuten on Rights Agencylläkin. Eli Gramexin pitäisi maksaa tekijänoikeuskorvaukset joko R.A:lle suoraan tai Senan kautta. Kummassakaan tapauksessa Gramex ei suostu maksamaan tekijänoikeusmaksuja.

Tässä Gramexin toimitusjohtajan Hannu Marttilan kommentit asiasta:

"Rights Agency on kyllä uhannut oikeudenkäynnillä, mutta meillä ei ole ollut tietoa haastehakemuksesta ja kuulimme asiasta vasta nyt."

"Tekijänoikeuteen perustuvat korvausasiat olisi helposti saatavissa kuntoon. Kyse on siitä, että kaikkia tarvittavia papereita kuten esimerkiksi Rights Agencyn valtakirjoja ulkomaisilta muusikoilta ei ole toimitettu Gramexille. Gramex tekee asiakassopimukset artistien ja taiteilijoiden kanssa, ja meidän on oltava varmoja siitä, että korvaukset menevät oikealle taholle."

Rights Agencyn Damian Pulle taas sanoo näin:

– Olen useaan kertaan yrittänyt neuvotella asiasta Gramexin kanssa asian sopimiseksi. Nyt on pakko viedä asia oikeuteen, jotta edustamani artistit saavat Gramexilta heille kuuluvat korvaukset.

– Ministeriössä on suhtauduttu sympaattisesti näkemykseemme, mutta he ovat ilmoittaneet olevansa vailla toimivaltaa tässä asiassa.

– Senassa ollaan ihmeissään, että Gramex ei tässäkään tapauksessa suostu tilittämään edustamieni artistien korvauksia heidän kauttaan meille, Damian Pulle sanoo.

Siis mitä ihmettä? Eivät suostu maksamaan tekijänoikeuskorvauksia? Herääkin kysymys että minne ne 15.8 miljoonaa euroa ovat oikein menneet?
Leikari
04.02.2006 16:18:55
Herääkin kysymys että minne ne 15.8 miljoonaa euroa ovat oikein menneet?

mm. suomalaisten muusikoiden saamiin esek-avustuksiin/tukiin & loput on ajettu rekoilla kaatopaikalle

minä ymmärtäisin tämän Gramexin toiminnan tässä tapauksessa kavallukseksi

Liedeksestä ennenkään kovin kummoista kuvaa (mm. tekijänoikeuslakiuudistuksen tiimoilta) jupakka ei paranna - - tämähän on vähän samanlaista kun se yksi antidoping-toimikunnan lekuri ajoi kännissä päin sähköjakokaappia
Soitetaan jamia!
HaloOfFlies
04.02.2006 16:44:17

mm. suomalaisten muusikoiden saamiin esek-avustuksiin/tukiin & loput on ajettu rekoilla kaatopaikalle

minä ymmärtäisin tämän Gramexin toiminnan tässä tapauksessa kavallukseksi

Liedeksestä ennenkään kovin kummoista kuvaa (mm. tekijänoikeuslakiuudistuksen tiimoilta) jupakka ei paranna - - tämähän on vähän samanlaista kun se yksi antidoping-toimikunnan lekuri ajoi kännissä päin sähköjakokaappia

Sama mieshän on Suomen edustajana WIPO:ssa. YK:n alaisessa järjestössä joka on tehnyt pohjat sekä USA:n että EU:n tekijänoikeusdirektiiveihin.
VÄKIPÄÄ
04.02.2006 17:34:45
Siis mitä helvettiä? Onko kyseessä täydellisten amatöörien tumpelointi vai vanha kunnon sisäpiirin puhallus? 15 milliä kuulostaa summalta joka ei ihan hetkessä katoa (edes Stingiltä).

Vai ei johto osaa englantia? Voi pyhä kertakorvaus: Palkatkaa tulkki!

Tämä haisee nyt ja pahasti!
Mitä *ittua se mulle kuuluu mitä mä teen?
shagriml
04.02.2006 17:40:24

Toiki osu silmiin : Gramexin hallinnointipalkkio keräämistään tekijänoikeuskorvauksista on 13 prosenttia.

Helvetti 13 % musabisneksessä liikkuvista korvausrahoista jää Gramexin taskuun ja eivät niihin miljooniin tyydy niin pitää lisää saada kavaltamalla ?

Miten tää musajuttu on tällaseks mafiosotoiminnaks menny :P

Mun bändi ei ainakaa liity mihinkää vitun systeemeihin, painetaan omalla rahalla levyt ja myydään itse ja pidetään joka sentti itsellemme....
Joonas
04.02.2006 18:09:32
Hmm... Gramexilla väittävät, jotta eivät voi tilittää rights Agencylle, koska eivät voi tietää päätyykö sitä kautta rahat oikeille henkilöille, koska RA ei ole toimittanut minkäänlaisia valtakirjoja, jotka todistaisivat sen edustavan artisteja. Näinkö siis?

Joonas.
Moon vanha kettu. Älä ammu mua.
Kaake
04.02.2006 18:16:27
Sama mieshän on Suomen edustajana WIPO:ssa. YK:n alaisessa järjestössä joka on tehnyt pohjat sekä USA:n että EU:n tekijänoikeusdirektiiveihin.

Eikä osaa englantia?
No väärinhän se meni
Tre Kronor Basar Klubb, medlem #2
VÄKIPÄÄ
04.02.2006 18:25:56
Eikä osaa englantia?

Eikä näköjään laskeakkaan.
Mitä *ittua se mulle kuuluu mitä mä teen?
McNulty
04.02.2006 18:43:03
Eikä osaa englantia?
Eikä näköjään laskeakkaan.

Eli täysin pätevä henkilö virkaansa :)
Tuollai ne aina valitaan ja sitten voivotellaan.
Dimebag Darrell - 1966-2004 Never forgotten!
While you talk the talk, I walk the walk!
Thomy
04.02.2006 19:57:49
On se vaan jännä juttu, että aina kun täällä "muusikoiden" netissä näitä uutisointeja ihmetellään, niin ensisijaiset lähteet ovat taloussanomat ja digitoday... ilmeisen kuumia tiedonvälittäjiä siis.

No joo. Onhan toi ison kokoluokan "keissi". Kyllä muakin Gramexin asiakkaana kiinnostaa mikä asian todellinen laita on. Paljon levyttäneenä ammattimuusikkona mulla on tuhansia hyviä syitä kannattaa kyseistä organisaatiota. Ennen niitä kutsuttiin markoiksi ja nykyään euroiksi. Mutta tottakai homman pitää pelata rehdiltä ja realistiselta pohjalta. Ja kyllä mä edelleen uskon että se näin meneekin, mutta olen jo pitempään ihmetellyt miten kyseinen pulju on kerta toisensa jälkeen onnistunut ryssimään julkisen kuvansa näissä loputtomissa mediataisteluissa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 57 8 9 10 11
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)