Aihe: Kumpi mikki
1
jupo.r
01.02.2006 20:22:04
Kumpi järkevämpi? AKG 3000B 180 Egee vai t.bone SCT-700 169 Egee + 20 Egee.
Kiitos etukäteen.
Risk
01.02.2006 20:38:36 (muokattu 01.02.2006 20:47:48)
Makuasioitahan nämä... T.Bone on putkimikki ja AKG ei. Arvelen että AKG on luotettavampi ja varmempi vaihtoehto. Kannattaa tarkistaa myös Røde NT1-A.

T.Bonet ovat tietääkseni pelkästään Thomannilla myytäviä halpistyövoimalla valmistettuja mikrofoneja. Silloin kun toimivat niin kuin pitää, hinta/laatusuhde on hyvä.
"Oh, but you can't expect to wield supreme executive power just 'cause some watery tart threw a sword at you!"
jupo.r
01.02.2006 22:52:02
Joo. mikä sen t.bonen tekee putkimikiksi. Oisko täyteläisempi ku AKG. Kaverilla on AKG 2000 ja testasin sitä kotipajassa ja oli jotenki ohuen kuulonen ja niinku nasaali soundi (mun äänelle ainaki). tiedä nyt sitte. Semmosta kahtelen jossa on lämpöä ja voi vaikka kuiskaten laulaa ja joskus karjuakki eikä oo säröllä. Olen kotipajassa aina käyttänyt jotain keikkamikkiä vaan ne on joteski tarkkoja laulaa kun etäisyys pitää olla aina aika just. Lisää vinkkejä ko. mikeistä ja niiden soundeista luetaan mielellään.
Tämäkin jo antoi paljo ajatuksia. Kiitos .
aimotuska
02.02.2006 09:29:01
Joo. mikä sen t.bonen tekee putkimikiksi.

Oisko se, että mikki on rakennettu radioputken ympärille, eikä transistorin? :)

Kaverilla on AKG 2000 ja testasin sitä kotipajassa ja oli jotenki ohuen kuulonen ja niinku nasaali soundi (mun äänelle ainaki).

Mulla on vähän sama kuva tosta AKG:n C2000:sta, sama juttu kuin C1000, joka on tietty aloitteluhommaan ihan ookoo, mutta pidemmän päälle tylsä mikki.

Röde NTK tai NT1000 on muistaakseni käytössä tossa vokalistilla:
http://www.luminapolaris.net/LuminaPolaris_Autiomaahan_klippi.mp3
My strength is that I can laugh at myself. My weakness, however, is that I don't have a choice.
jupo.r
04.02.2006 11:50:15
Kiitos vastauksista. Hain kokeelle akg 3000 ja 4000. En huomaa eroa kun hinnassa. Sama nenä soundi. En kai sitte osaa sätää. Pitas kai 479 e mikissä olla jo honkää. Kovasti tekis mieli kokeilla t.bonen SCT700:ta, vaan ku ei pysty missään testaan. Ainaki Thomanin pojat kehuu "erittäin" lämpimäksi. Semmosta haenkin. Oisko kellään kokemusta. Oisin tosi kiitollinen tiedoista.
humppahanuristi
04.02.2006 12:30:16

Meidän solistilla on muuten pari tuon näköistä t.bonea. Nyt en kyllä muista onko malli justiin tuo mutta ulkonäkö on ihan sama. Siinä ainakin on ihan luonnollinen ääni, kun kerran niitä olin mukana testaamassa. Ei siis väritä mihinkään suuntaan vaan tulee sellaisena kuin puhujan/laulajan suusta kuuluu.
Ilonpilaaja
Almost famous
04.02.2006 20:13:17
Kiitos paljon. Tämä valaisi tosi paljon. Ko. mikki on siis putkisellanen, johon tulee virtalähde mukaan. Toimiikohan tiskin omalla phanttomilla?

Kyllä tulee virtalähde ja ei tartte phantomia, eikä myöskään toimi sillä. Mulla on tuo sct 700 ja ihan tyytyväinen oon ollut. Toisaalta ei mulla ole paljon mihin verrata. Voin koittaa saada jossain vaiheessa aikaseks jotain samplee, mutta nyt mikki on käytössä kämpillä, joten ihan heti ei näytteet onnistu.
jupo.r
05.02.2006 14:21:36
Kyllä tulee virtalähde ja ei tartte phantomia, eikä myöskään toimi sillä. Mulla on tuo sct 700 ja ihan tyytyväinen oon ollut. Toisaalta ei mulla ole paljon mihin verrata. Voin koittaa saada jossain vaiheessa aikaseks jotain samplee, mutta nyt mikki on käytössä kämpillä, joten ihan heti ei näytteet onnistu.

Ois upee juttu se ääninäyte. Mielenkiinnolla Oottelen...
Ps. Sit ku kerkeet.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)