Aihe: Irtisanoutuminen bändistä
1 2
samsonov
04.02.2006 10:28:56 (muokattu 04.02.2006 10:46:16)
Dodii, tänää se tapahtuu. Oon jo riittävän tympääntyny tähän projektiin ja kuha tulis meseen joku muu bändin tyyppi ni ilmotan asian smootisti, enkä tee mitään kamalaa numeroa. Todennäkösesti tästä tulee muiden tyyppien toimesta kunnon spektaakkeli ja saattaa olla, että on muutama kaveri vähemmän tämän jälkeen, mut sehä on heidän ongelmansa. Syitä oon tähän löytäny 5 kappaletta. 3 liittyy ihan puhtaasti muihin bändin jäseniin ja kokoonpanoon. 2 on ihan puhtaasti personal reasons

E: Noin, homma hoidettu. Meni aikalailla tyylipuhtaasti. Basisti otti asian ilahduttavan hyvin, kitaristista ei oikee ota selkoa, mut tuskinpa sekää itteesä tappaa. Tuntuu hyvältä ku ei oo enää sitoutunu tohon, ku tärkeempiäki asioita tällä hetkellä elämässä
"It's not baaaad, It's getting smoooother now"
Jööhannes
04.02.2006 12:57:04
Eihän siinäkään kyllä mitään järkeä ole että bändi jatkaa sinun biisiesi soittamista keikoilla jos itse olet jo lähtenyt bändistä.

Minun mielestä siinä ei ole mitään järkeä, että jos jäsen eroaa bändistä, niin bändi ei saisi soittaa enää hänen kappaleitaan. Kappaleet on tehty bändin aikana, ja ne silloin tehty bändille. Silloin biisit ei ole kenenkään yksittäisen henkilön omistuksessa, vaikka henkilö olisikin itse tehnyt ne, vaan bändi omistaa ne.
Groke's Clan -> www.grokesclan.com
Numbie
04.02.2006 16:02:51

Minun mielestä siinä ei ole mitään järkeä, että jos jäsen eroaa bändistä, niin bändi ei saisi soittaa enää hänen kappaleitaan. Kappaleet on tehty bändin aikana, ja ne silloin tehty bändille. Silloin biisit ei ole kenenkään yksittäisen henkilön omistuksessa, vaikka henkilö olisikin itse tehnyt ne, vaan bändi omistaa ne.

Oikeudet biisiin omistaa sen säveltäjä/sanoittaja. Sovituskrediitit saattavat mennä bändille yhteisesti mutta kyllä se biisin tekijän biisi on edelleen.
kivi
05.02.2006 13:02:21
Niinhän se tekijänoikeiuslain mukaan menee, mutta minun mielestä se on typerää. Jos jäsen on tehnyt biisin bändille, niin turhaan hän sitä enää myöhemmin lähtee itselleen omimaan.

No, biisien tekeminen on työtä siinä missä muukin työ. Jos sä tilaat puusepältä pihamökin mutta jätät sen maksamatta, et sä voi sanoa että puusepällä ei ole oikeutta hakea sitä takaisin koska tilaus oli sun ja se oli sulle tehty.

Livenä toki saa soitella vanhan jäsenen biisejä, sitä ei mikään voi estää; ne ovat kuin muutkin coverit. Mutta levytykseen pitää kysyä lupa, kuten oikein onkin.
Kätyrien 2. helmikuuta ilmestyvän levyn studiopäiväkirja on nyt netissä! Lue ja hämmenny!
Siirry studiopäiväkirjaan.
Jööhannes
05.02.2006 15:41:47
No, biisien tekeminen on työtä siinä missä muukin työ. Jos sä tilaat puusepältä pihamökin mutta jätät sen maksamatta, et sä voi sanoa että puusepällä ei ole oikeutta hakea sitä takaisin koska tilaus oli sun ja se oli sulle tehty.

Livenä toki saa soitella vanhan jäsenen biisejä, sitä ei mikään voi estää; ne ovat kuin muutkin coverit. Mutta levytykseen pitää kysyä lupa, kuten oikein onkin.

Hmm, njoo. Myönnyn. :)
Groke's Clan -> www.grokesclan.com
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)