esamies 30.01.2006 11:43:46 | |
---|
Päätin tilata valetut korvatulpat. Jos saadaan kimppa kasaan, tulee halvemmaksi. Hinnastot ovat seuraavat: http://www.elacin.fi/ 189e/pari. 5-9hlö 165e/pari. 10->hlö 155e/pari. http://www.earfoonsuomi.fi/175e/pari Jos kimppa (ehkä 10), niin ehkä -10% Tämä firma sijaitsee lahdessa, mutta kotikäynti Hgissä onnistuu. http://www.finfonic.fi/205e/pari + tuntimaksu valoksesta Jos kimppa, niin ehkä 5-10e alea. Vaimennukset on kaikissa valittavissa. Itse otan luultavasti -25dB. Elacin vaikuttaa lupaavimmalta. Asiasta on käyty jo aiemmin keskustelu: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=1&t=95808&o=0 Samoilla säännöillä mennään. Sähköpostia meikäläiselle ja siihen nimi, puhelinnumero, s-posti tms. tino@supremecourtband.fi |
Therium 30.01.2006 13:16:27 (muokattu 30.01.2006 13:17:29) | |
---|
Onnistuuko valosten ottaminen Tampereella? Elacineista olisin eniten kiinnostunut. |
edgehill 31.01.2006 10:42:59 | |
---|
Voisin lähteä kimppaan ja hommata -25db:t. Pistin sulle pikaa. |
MarQ 31.01.2006 12:24:49 | |
---|
Kannattaa miettiä kahdesti noita vaimennuksia. 25 on hyvät rumpalille, mutta jos olet laulaja niin en suosittele. Kannattaa ajatella niin, että se on 25 db:tä pois ja se on kuitenkin aika paljon, joten esim. keikalla lavavola tahtoo nousta niin ylös ettei kukaan pysty sen kanssa elämään... itselläni on ollut elacinit (vaimennus n. 15db) jonkun aikaa ja oon kyllä tosi tyytyväinen. |
esamies 31.01.2006 12:48:33 | |
---|
Elacin ilmoitti valoksen ottopaikaksi itä-helsingin (herttoniemi), joten ei taida tampereella onnistua... Ajattelin ottaa 25dB, koska hyvin sullotut keltaiset tulpat antavat mielestäni hyvän määrän vaimennusta ja ne on kai n. 25dB myös. Kuusitulpat ovat turhan pliisut. |
Therium 31.01.2006 13:48:37 | |
---|
Elacin ilmoitti valoksen ottopaikaksi itä-helsingin (herttoniemi), joten ei taida tampereella onnistua... Pitipä oikein soittaa elacinille ja kysäistä. Eli homma menee näin: Valosten ottaminen onnistuu periaattessa missäpäin Suomea tahansa. Käytännössä kaveri ei lähde kovin mielellään Helsingistä lapin perukoille ottamaan yhtä valosta, mutta jos esimerkiksi 5 tilaajaa saadaan kerralla, niin homma onnistuu. Muualla kuin Helsingissä tehtävät valokset on sovittava erikseen tämän kaverin kanssa. Esim Tampereella valosten ottaminen kävisi tällä viikolla tänään tiistaina ja myöskin torstaina. Kaikki siis rohkeasti mukaan tilailemaan kunnon ammattilaisen tulpat, niin saadaan se 10 tilaajaa täyteen mahdollisimman nopeasti! Sen verran vielä motivointia, että onhan se nyt vaan turhaa hommata hyvät ja kalliit kamat ja sen jälkeen pilata soundi markan vaahtomuovitulpilla. Jengi kinastelee jonkun kielien/piuhan/yms marginaalisesta vaikutuksesta soundiin ja käyttää tulppia, jotka aiheuttavat >10dB heittoja taajuusvasteeseen. Mua ainakin hymyilyttää... |
Evert Kaipio 31.01.2006 19:08:46 | |
---|
Tosi järkeviä hintoja,hei haloo!!! |
dolphin 31.01.2006 20:26:13 | |
---|
Mä voisin lähteä Tampereelta mukaan tilaukseen. |
cnr 31.01.2006 22:36:19 | |
---|
Tosi järkeviä hintoja,hei haloo!!! Vähän riippuu mistä haluaa maksaa. Jos harrastat auringon katselemista päiväsaikaan itse noettamilla laseilla pari tuntia päivässä, saatat miettiä investointia siihen, että näet mielenkiintosi kohteen jotenkuten vielä kymmenen- kahdenkymmenenkin vuoden jälkeen. Tämä korvaturvapalvelun hinnaksi tulee n. 50e/ vuosi (tulpat kestävät n.4 vuotta). |
BlackLight 31.01.2006 23:56:20 (muokattu 31.01.2006 23:57:57) | |
---|
Kiinnostusta löytyy....eli onko jollain laulajalla kokemusta sopivasta vaimennuksesta? Eli oisko 15dB hyvä laulajalle? Sitä siis ajatellen että laulunsa vielä kuulee hyvin... |
spkiku 01.02.2006 11:02:56 | |
---|
|
Fide 01.02.2006 11:52:43 | |
---|
mua kiinnostaisi kovasti tilaus, mutta kaipaan sellaisia tulppia, joita voi käyttää myös tarvittaessa korvamonitoroinnin yhteydesä. Nuo finnfonicin on sellaiset, mutta entäs muut? Sak.4:6 "Ei volumella ja tonella, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ---- kalamies#7 >-)))> |
esamies 02.02.2006 19:44:00 (muokattu 02.02.2006 19:46:58) | |
---|
Tähän mennessä kiinnostusta ovat ilmaisseet seuraavat: therium- tampere dolphin- tampere edgehill blacklight Jummi Fide minä Merkki olkoon elacin. >Tosi järkeviä hintoja,hei haloo!!! Itsekin yllätyin, että kilpailu on heikkoa: yksi maksaa yli 30e enemmän kuin toinen! Odotellaan vielä ensi viikkoon, mutta nyt olisi kasassa tarvittavat 5-10hlö->165e. Täytyy vielä kysyä valmistajalta, ovatko tamperelaiset varmasti yhdistettävissä tähän tilaukseen. Liika tilaajamäärä taas johtaa hankaluuksiin, kun pitää löytää sopivia aikoja valuun. Korvamonitorisysteemi on myös saatavissa, hinnasta en tiedä. Huhu kertoo, että liika vaimennus hankaloittaa soittoa/laulua, eli 15dB on ehkä hyvä, jos ei ole varma. Itse otan 25dB, kuten kerroin aiemmin keltaisista tulpista. |
Nelikielipiru 03.02.2006 09:15:52 | |
---|
Jos tiistaihin asti oottelette niin siten tiedän minäkin että onko varaa nyt ottaa, eli tiistaina liksa ja sillon tiedän. MIten on? Mikään ei voita depression voittamatonta heikkoutta. |
feodorit 03.02.2006 09:36:15 | |
---|
Muistakaa puhistaa korvat ennen valamista. =) Voisin olla itsekkin kiinnostunut noista, mutta ku asun täällä lapissa keskellä mettää, niin se ei taida onnisua. ny ska vi spela rosk and roll musis... yeah...!? |
Fide 03.02.2006 11:37:05 | |
---|
Korvamonitorinnin saa (kuulemma) kotikeinoin vaihdettua noihin elacinin tulppiin tuon vaimennusosan vaihdolla. sopivia monitorointihärpäkkeitä on markkinoilla useita, mutta monitorointia ei toistaiseksi saa valmistajan kautta suoraan, vaan sen joutuu ostamaan sitten lisäksi. Optio on siis olemassa mutta tällä tilauksella monitorointitulppia ei saa suoraan. Myyjä kuitenkin sanoi, että jos omistaa jo jonkin korvamonitorointi systeemin, niin he voivat valaa tulpat tuon olemassa olevan rakenteen päälle jossain tapauksissa... eli ei välttämättä tartte luopua vanhoista napeista, vaan ainoastaan parantaa niiden äänenvaimennusta. Sak.4:6 "Ei volumella ja tonella, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ---- kalamies#7 >-)))> |
Flatron 04.02.2006 09:10:07 | |
---|
Mulla on itsellä 9db:n vaimennuksella, joka sopii itselleni mainiosti. Ei vedetä täysillä.. Ja korvamonitoreja varten noihin saa ainakin Fischer merkkisiä adaptereita, joihin sopii Shuren E1 ja E3 monitorit. Adapteri laitetaan sen vaimenninnapin tilalle ja sopii ymmärtääkseni kaikkiin, koska vaimenninnappulat on (käsittääkseni) identtiset merkistä riippumatta. Itselläni Finfonic tulpat. T : Tomppa |
Juttelin eilen prätkämessuilla FinFonicin kaverin kanssa. Todella hyvä kuva jäi tuotteesta ja palvelusta. Olisi tehnyt valoksen siinä samalla, mutta tutkailen vielä mahdollisuutta saada työnantaja innostumaan asiasta. Hinnoista kun tuli puhe niin kertoi että 10-hengen kimppatilauksessa hinta on pikkusen reilu 150.-. Tulevat paikanpäälle tekemään valokset tuommoselle porukalle. Jälleenmyyjät (eli nuo lääkärikeskukset) ottavat oman siivunsa sitten ja yksittäisen ostajan hinta nousee ehkä jonnekkin 220.- tienoille. Ja voi siis vaihdella muutaman kympin riippuen mistä kysyy. Sen sijaan heidän sivuillaankin mainittu Kuuloinva Oy Kumpulantiellä tekee homman ilman lisäkuluja. Kimppatilaus kannattaa kuitenkin tehdä suoraan FinFonicille, jälleenmyyjät ei yleensä innostu ainakaan lähtemään mihinkään. Mistä tuo esamiehen tarjous on saatu? Vai oliko vain tuolta hinnastosta poimittu? ..tai väliäkö tuolla kun kerran Elaciniin päädyitte. Mielenkiinnosta kuitenkin kyselen. FinFoniciin (kuten varmasti muihinkin) voi halutessaan hankkia useamman filtterin eri vaimennuksella. Ja monitorikäyttöön voi filtterin korvata kuulokeosalla. Melko arvokkaita tietysti ovat.. Kitaristille suositteli heti -15db filtteriä. |
Fide 05.02.2006 17:22:45 | |
---|
Jos homma ei oo vielä lukossa, niin pienimuotoisesti patrioottisena veijarina lämpeäisin kyllä Finfonicin napeille... yrittävät edes olla kotimaiset. Varsinkin jos sais hinnan tingittyä lähelle Elanicin hintaa. Maksan mieluummin kotimaiselle toimijalle vähän ekstraa, kuin otan ulkomaiset muutaman euron halvemmalla. ...vain mielipide Sak.4:6 "Ei volumella ja tonella, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ---- kalamies#7 >-)))> |
Therium 06.02.2006 12:19:25 | |
---|
Jos homma ei oo vielä lukossa, niin pienimuotoisesti patrioottisena veijarina lämpeäisin kyllä Finfonicin napeille... yrittävät edes olla kotimaiset. Varsinkin jos sais hinnan tingittyä lähelle Elanicin hintaa. Maksan mieluummin kotimaiselle toimijalle vähän ekstraa, kuin otan ulkomaiset muutaman euron halvemmalla. Kyllähän mäkin voisin vaihtaa tuohon finfonic-linjalle. Jos suodatin on kerran sama kuin elacineissa, niin ei luulisi äänenlaadussa olevan valittamista. Kumpikin käy. Mutta jos tavara on yhtä laadukasta ja valita saa, niin tottakai pitää suosia kotimaista. |