Aihe: Engl + Gmajor vai Line6 vetta 2 vai mikä?
1 2
Kapane
10.01.2006 15:55:01

Siinä TC:n G-system efektisysteemissähän on wahikin mukana, btw.

http://www.tcelectronic.com/G-System
Dillinger - talossa ja puutarhassa
McNulty
10.01.2006 16:38:56
Itse lähtisin (rack):

Engl E5
30 Pre Amp 509e
Tc Electronic G-Major 418e
Engl E840/50 Power Amp 990e

Yht.
1917e
Budjetti
alittuu jo 600e, mutta päteviä räkkikamoja saa siis halvemmalla, jos tinkii tietyistä asioista. Tuota e530 kun pystyy hallitsemaan midilankulla kytkiessään sen siihen g-majorin relehäsäkkään. Näin meikäläiselle sanottiin kun räkistä kyselin.

Tuolla 600e mikä jäi budjetista, niin sijoittaa vaikka 311e siihen Framus 2x12" kaappiin ja 189e Behringerin FCB1010 midilautaan. Vielä taitais lähes 100e jäädä ylitse vaikka pariin päätteen tai etusen varaputkeen.

Toki ENGLiä halvempia päätteitäkin löytyy... Tuon Carvin TS100 taitaa saada johonkin 850e Musiikki Silfverbergiltä tms.
Dimebag Darrell - 1966-2004 Never forgotten!
While you talk the talk, I walk the walk!
Kapane
10.01.2006 17:15:49 (muokattu 10.01.2006 17:25:44)

Tuolla 600e mikä jäi budjetista, niin sijoittaa vaikka 311e siihen Framus 2x12" kaappiin ja 189e Behringerin FCB1010 midilautaan. Vielä taitais lähes 100e jäädä ylitse vaikka pariin päätteen tai etusen varaputkeen.

Kaapit kaverilla taitaa olla?

Engl E530

Kyllä G-majorilla pystyy ohjailemaan tätä hyvin. Puskuri(etuaste) on muutenkin minusta hyvä, muta se mikä minusta muodostuu ongelmaksi on puhtaat. Minusta kun ne ovat selvästi heikommat, kuin isoveljessään. Aloitusviesti kun kuulutteli puhtaita.

Mutta jos räkki ei ole se juttu suosittelen testaamaan Mesa/Boogien Single Rectifieria ja sen kaveriksi sitä G-majoria/G-systemiä(tai ei 1555e)

MESA BOOGIE SINGLE RECTIFIER 1985e
TC Electronic G-Major 418e

Yht. 2403e
Dillinger - talossa ja puutarhassa
oiva tumpeloinen
10.01.2006 17:37:23
Kannattaa myös harkita, josko osan kamoista saisi ostettua käytettynä. Lopun voi sitten ostaa pätkällä kaupasta. Tietenkin jos ei rahaa yksinkertaisesti vain ole, niin sitten se on jo huonompi juttu tuon käytetyn kannalta.

Mutta esim. noita 3Axis-etusia saa Ebayn kautta hintahaarukkaan 1100-1500. Jos sille laskee hintaa 1200 euroa ja päättäriin noin 900 euroa, niin sulle jää vielä 400 euroa johonkin muljuttimeen. Ollaan siis muistaakseni aika lähellä saamassa mukaan vielä tuo G-Major.
RS
03.02.2006 21:11:40
Nyt on mietintä myssyssä hautunut asiat ja olen päätynyt ratkaisuun, että hommaan Mesalta etuasteen, pääteasteen ja mahdollisesti myös kaapin ja siihen G-major + luultavasti jokin hyvä midilankku mistä löytyy mielellään 2 kpl. keinulauta pedaaleja. Minkä sortin päätettä suosittelisitte Mesalta? Päätteeksi olen nyt ajatellut luultavammin sitä Tria-xista.
oiva tumpeloinen
03.02.2006 21:25:02
Onkohan sun budjetti vielä sama? Ja meinaatko uutena kaiken vielä ostaa?

Triaxiksen kanssa luultavasti parhaiten yhteen sointuu 2:90. Se on tosin aika tyyris....

Varmasti noista Mesan päättäreistä sopii jokainen tuon etusen kanssa, mutta jos katsotaan muita päätteitä kuin Recto100:a ja 2:90:stä, niin suosittelisin ehdottomasti katsomaan myös muiden valmistajien päätteitä. Esim. VHT:ltä saa samoilla putkilla ladattuja päätteitä lähes puoleen hintaan.
RS
03.02.2006 21:28:41
Budjetti on aikalailla sama...hieman ehkä liikkumavaraa ylöspäin. Mutta siis otetaan huomioon, että saan sponsoridiilin mesalta ja se merkkaa sitä, että hinnasta lähtee 50% pois.
RS
03.02.2006 22:10:25
On tuo Engl aikas pirusti halvempi kuin Mesa kyllä, mutta en ole oikein saanut vastausta siihen, että onko tuo E530 yhtään samaa maata kuin Savage? Ja mistä löytyisi Englin maahantuoja?
kimurantti1
03.02.2006 22:20:21
On tuo Engl aikas pirusti halvempi kuin Mesa kyllä, mutta en ole oikein saanut vastausta siihen, että onko tuo E530 yhtään samaa maata kuin Savage? Ja mistä löytyisi Englin maahantuoja?

Kannattaa toki käydä kaupassa testaamassa, Engl ja Mesa on todella erilaisia pelejä. Ja jos noin paljon on kerran rahaa laittaa, niin ei kannata mun mielestä hinnan kanssa enää tinkiä. Vaikka kuinka esim. Engl olisi halvempi niin se ei paljoa lohduta jos sen jälkeen on pitkän aikaa fiilis, että olisi pitänyt hommata Mesa.
"Olen oppinut että tämän jutun pääpaino on jossain aivan muualla kuin mediassa ja julkisuudessa." -Antti Tuisku (Nokian Uutiset 1.8.2005)
oiva tumpeloinen
03.02.2006 23:49:59
Budjetti on aikalailla sama...hieman ehkä liikkumavaraa ylöspäin. Mutta siis otetaan huomioon, että saan sponsoridiilin mesalta ja se merkkaa sitä, että hinnasta lähtee 50% pois.

Siis sä saat Mesan ovh:sta -50% ?

Silloin sun rahat rupeaisi pikkuhiljaa riittämään 3axis & 2:90 -settiin. 50/50 -päätteellä ehkä vielä G-Majoriin. Noilla ei pahasti mennä metsään, riippuu tietenkin mistä tykkää.....

Jos sä tuota E530:stä meinaat hommata, niin ainakin se on ihan eri planeetalta kuin Triaxis. Muhun se ei ainakaan tehnyt minkäänlaista vaikutusta. Tai no ehkä sen verran, että voisin sen ottaa toiseksi etuseksi tai backupiksi. Mä luulen (nyt en taas vaihteeksi tiedä, yllätys), että tuota Savagea lähempänä on E570 tai E580. Tai siis E570 on suora kopio Special Edition -nupin etusesta ja E580 on vissiin "kaikki Englin etuset yhdessä paketissa".....mainostuksen mukaan vähän niinkuin Triaxis Mesalla; Eli ei siis kuitenkaan. ;)

Kokeilemaan kehoitan ehdottomasti molempia, sun mausta kun mä en voi olla varma, itse päädyin Mesaan.

....Ai niin. Englin maahantuoja on Ben Granfelt.
Hotlicks
04.02.2006 13:36:21
Onkos VHT täysin suljettu ulos? Tuo Valvulator GP3 soundas aika kivalta ja saman valmistajan päätteet on törkeän hyviä. Hintaa two fifty two päättärille ja GP3:lle 2379,- Päättäriä kannattaa ainakin harkita.
KYLMÄ KAHVI KAUNISTAA, MUTTA MAHA EI KESTÄ NIIN PALJON KUIN NAAMA VAATIS.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)