Karlsson 24.03.2005 08:50:28 | |
---|
Joo joo. Osu ja uppos! Tsihii... Mies, jonka jutuista puuttuu loppuhuipennus.
Ärlä #002-003 |
Puavali 19.04.2005 21:56:18 | |
---|
Eilen illalla kello 21 aikaan asensin bassooni flätti-kielet. Virittelyn jälkeen soittelin noin tunnin ajan ja hain jonkinlaista walkin'/wandering bass-meisninkiä. Olen tyytyväinen, kun sustaini väheni. kalamies#19 >-)))>
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. ESTR #2 |
Pekka J. 01.02.2006 00:08:28 | |
---|
Entäs onko kukaan kokeillut näitä ns. "tapewoundeja" bassoonsa? Nauhattomaanhan nämä on lähinnä tarkoitettu. Kokemuksia kellään? Eli tämmösistä kyse: http://www.fender.com/products/prod … mages/accessories/0739120000_xl.jpg Your fretless bass will love these black nylon tapewound strings and their cool, jazzy tone. The flat nylon wrapping saves your fretless fingerboard from the wear caused by roundwound strings. Soft on the fingers and easy on the ears, Fender® Nylon Tapewound strings are long lasting and very warm, tonally. Expand your horizons and try a set! Jotenkin tuntuu täysin vieraalle kielivalinnalle musta, mutta voihan nuo yllättää. No pain, no gain |
sirdickyj 01.02.2006 00:14:51 | |
---|
En ikinä liittyisi bändiin, joka ottaa minut jäsenekseen! |
JukkaPena 01.02.2006 02:00:43 | |
---|
Itelläni on Yamaha BB1200:sessa muistaakseni La Bellan flatit, paksuutta en valitettavasti tiedä. Jos ei ennakkoon tiedä, niin BB1200:sessa on pelkkä presarimikki. Mikki on Fenderin Original Precision, joka on vaihdettu alkuperäisen Yamahan tilalle. Oon nyt viimeaikoina soitellu just 70-luvun motown-bassolinjoja ja tosta lähtee kyl aika autenttinen 70-luvun soundi. Jos ei tarpeeks tumppu niin sitte vielä superlonidemppari tallan viereen tai päälle, niin jo irtoo. Ton tumppusoundin saa aika hyvän jo pelkäl superlonidempparil. Jos saat jostai semmosta vähä sitkeempää/kovempaa superlonia/solumuovia, joka pitää muodon aika hyvin niin tee siihen viillot just kielien kohdalle. Ei tarvi ku tökätä siihen kielten päälle ja nostamalla saa säädettyä pitävyyttä ja saa helposti päälle ja pois. Ite käytin tota ennen Yamahan ostoo Warwickissa, jossa on jazz-mikit ja roundwound-kielet niin irtos ihan hyvät soundit. Vois ettii tai äänittää jotai clippei molemmil bassoil ja pistää vaik tänne :P Jos käyttäisin harjoitteluun sen ajan, jonka käytän täällä keskusteluun, olisin hyvä basisti. |
Karlsson 01.02.2006 08:33:00 | |
---|
Entäs onko kukaan kokeillut näitä ns. "tapewoundeja" bassoonsa? Nauhattomaanhan nämä on lähinnä tarkoitettu. Kokemuksia kellään? Eli tämmösistä kyse: http://www.fender.com/products/prod … mages/accessories/0739120000_xl.jpg
Jotenkin tuntuu täysin vieraalle kielivalinnalle musta, mutta voihan nuo yllättää. Mulla oli jonkun aikaa kiinni tollaset. Niissä on jännä soundi, enemmän yläpäätä kuin fläteissä, mutta se roundien "murina" muuttuu kokonaan. Pitemmän päälle kuitenkin lerppu tatsi alkoi häiritä, vaikka soundi olikin oikein kiva. "Mitäs menit pyytämään mut tänne!" -Leif Segerstam |
pardy 01.02.2006 12:34:10 | |
---|
Entäs onko kukaan kokeillut näitä ns. "tapewoundeja" bassoonsa? Nauhattomaanhan nämä on lähinnä tarkoitettu. Kokemuksia kellään? Eli tämmösistä kyse: http://www.fender.com/products/prod … mages/accessories/0739120000_xl.jpg
Jotenkin tuntuu täysin vieraalle kielivalinnalle musta, mutta voihan nuo yllättää. Käytä vaan ihan suosiolla roundeja tossa aun nauhattomassa ku siinä kerta ebenlauta on. Ei se siitä mitenkään pilalle mene. Ei ne urat mitään haittaa mitä siihen saattaa tulla. |
valdemberg 01.02.2006 14:00:26 | |
---|
Entäs onko kukaan kokeillut näitä ns. "tapewoundeja" bassoonsa? Nauhattomaanhan nämä on lähinnä tarkoitettu. Kokemuksia kellään? Eli tämmösistä kyse: http://www.fender.com/products/prod … mages/accessories/0739120000_xl.jpg Jotenkin tuntuu täysin vieraalle kielivalinnalle musta, mutta voihan nuo yllättää. Joo kokemusta on, tosin Rotosoundin TruBass-kielistä mutta sama idea. Näillä pystyy nauhattomalla imitoimaan kontrabassoa joten kuten, tai ainakin tuollaista Eberhard Weber-sähkökontraa. Sustainia ja nau'untaa riittää eikä soittotuntuma juurikaan poikkea tavallisist fläteistä. Joe Jacksonin basisti Graham Moby käytti aikoinaan jollakin levyllä nylonpäällysteisiä kieliä nauhattoman Ibanez Musicianin kanssa. V. |
Käytä vaan ihan suosiolla roundeja tossa aun nauhattomassa ku siinä kerta ebenlauta on. Ei se siitä mitenkään pilalle mene. Ei ne urat mitään haittaa mitä siihen saattaa tulla. Juu, ei mulla enää sen suhteen oo pelkoa vaan nyt kiinnostaa kokeilla nauhattomaan erilaisia kielivalintoja, tänään asennan tohon kiinni flatit ja katsotaan miellytääkö niiden soundi enemmän kuin roundit tossa kiinni. Täytyy ne dr:n sunbeamit joskus myöhemmin testaa läpi, mutta jotenkin houkuttaa nyt flattien käyttö :) Pitemmän päälle kuitenkin lerppu tatsi alkoi häiritä, vaikka soundi olikin oikein kiva. Onko nuo kielet sitten hirveän löysät soitettavat vai käsitinkö oikein? Haen ehkä juuri tommosta naukumista bassooni lisää mutta toisaalta murinaakin tarvitsee. Kunhan tässä vähän enemmän rikastuu niin voi testata nuokin läpi. No pain, no gain |
L.Ruoska 04.02.2006 09:50:30 | |
---|
Mulla oli yhessä vaiheessa hiotut d'addariot kiinni bassossa... oli muuten niin kauan siinä kiinni, kunnes tajusin, että siinä soundissa ei ole ollenkaan minkäänlaista ataccia.. yläpäätä niistä ei pahemmin saa irti... mutta jos joku tykkää, niin mikäs siinä. =) Sama juttu mulla, oli LaBellan Deep talkin'-flatit kiinni varmaan vuoden vaikka se soundi oli loppupeleissä ihan suolesta. En vaan tajunnu sitä. Koko bändi oli ihan että uuwau kun laitoin DR LoRiderit kiinni ja basso alkoi taas kuulostaa hyvältä =D Flateillä on todella kiva soittaa mutta oikeesti se soundi ei sovi mäiskintämusaan. Kemosaben uusi tajunnat räjäyttävä väkivaltafunk/mättörockpläjäys NYT ladattavissa! Kaikki heti sinne! |
Karlsson 04.02.2006 11:55:02 | |
---|
Onko nuo kielet sitten hirveän löysät soitettavat vai käsitinkö oikein? Haen ehkä juuri tommosta naukumista bassooni lisää mutta toisaalta murinaakin tarvitsee. Kunhan tässä vähän enemmän rikastuu niin voi testata nuokin läpi. Siis nuo ei nau´u ollenkaan. Semmone plömmmmmm, täysin ilman murinaa. Ja joo löysän tuntuiset ovat, jollekin kevyt tatsisille voisvat toimiakin, mutta jos yhtään enempää voimaa käyttää, niin ei... |
Pekka J. 04.02.2006 12:03:08 | |
---|
Siis nuo ei nau´u ollenkaan. Semmone plömmmmmm, täysin ilman murinaa. Ja joo löysän tuntuiset ovat, jollekin kevyt tatsisille voisvat toimiakin, mutta jos yhtään enempää voimaa käyttää, niin ei... Huh, no onneksi päädyin äsken flatteihin, vaikka meinasin tehä heräteostoksena tapewoundit; ei sopis varmaan munkaan läiskyttelyyn keveydeltään ja sitten jos ei nau'u niin ei siitä tuu mitään (mun haluamaa soundia ajatellen). Voihan noita joskus kokeilla jossain, ehkä. No pain, no gain |