Aihe: Koskettimen kytkeminen kitaravahvariin..
1
Jaskanpoika
13.08.2003 08:06:59
Uskaltaako koskettimilla soittaa kitaravahvarin kautta?
assassin
13.08.2003 15:19:48
Kyllä uskaltaa, eri asia sitten viitsiikö sen kautta kellekään soittaa.
Ihminen, jolla ei olisi mielikuvitusta, ei pelkäisi mitään.
jomppa82
13.08.2003 15:20:50
Jos ei pelkää kammottavia soundeja. Diskantit ja middlet ruuvaisin ainakin jo etukäteen melko alas.
Live fast, die die!
Jabbe
13.08.2003 17:56:19
Nord Electro 2 - Line6 Spider -combo oli viime viikolla käytössä yhdellä keikalla. Hyvältä kuulosti ja ääntäkin lähti mukavasti. Ainakin laadukkaiden vahvarien kanssa käyttö toimii, tosin en hirveästi suosittele särön käyttöä..
BaariMikko
13.08.2003 19:56:04

Tästäkin aiheesta on kysytty sata kertaa, että jos vaikka sitä hakua joskus käyttäisitte...

Vastaan niinikään sadannen kerran, että koskettimien, kuten Rhodesin tai Moogin soittaminen kitaravahvistimen läpi taisi olla enemmän sääntö kuin poikkeus vielä 70-luvulla.

Nykyaikaisilla vehkeillä esim. akustiset pianot eivät ehkä kuulosta kitaravahvistimen läpi niin kovin hyvältä, mutta kyllä ratkaisu on monessa tapauksessa ihan käyttökelpoinen.
"Ensin puhutaan naisista ja viinasta ja sen jälkeen rumpali alkaa höpöttämään omista kannuistaan"
Miizei
18.11.2007 14:28:51
Huh, onneksi tuli tämä selväksi.. Itsellä on ollut sama ongelma, en siis ole tiennyt että kelpaako syna kitaravahvariin.

Kiitti.
aaro
18.11.2007 17:23:16
tähän väliin sopinee kysästä että tarviiko savun hälvettyä alkaa tarkistamaan kytkentöjä mikäli liittää kitaraefektipedaalin kiipparin ja pa:n väliin! oon miettiny että miltä joku vaikkapa wah wahi kuulostaa. Tai sitte perus särö...

voisi saada saundeihin hieman psykedeelisyyttä ;)
KoskPaavo
20.11.2007 02:51:16
Mulla oli 70-80-lukujen vaihteessa Rhodesilla vahvistimena Twin Reverb , siinä se vinossa kökötti edessä tanssiturakaisia kohti ja kaikki tykkäs kovin.
"Siitä se on se kyrsä otettava" Kanadansuomalainen Valdemar Kääriäinen turpeennostosta
RHCP
20.11.2007 21:45:35
kyllähän se onnistuu mutta äänet ovat vähän erilaisia olen itse kokeilut mutta ei se nyt niin järkevääkää ole
Miizei
04.12.2007 16:32:18
Tuli koitettua pistää kitaravahvari sitten digitaalipianoon kun utelias olen luonteeltani.. Hyvältähän se kuulosti. Vähän ehkä parantamisen varaa mutta kyllä sillä kotona soittelee :) Pistin vielä Overdriven eli äänen särön päälle ja kokeilin soittaa normaalilla painon äänellä ja kuulosti niin mahtavalta! Hyvin omalaatuinen ääni, muistutti silti vahvasti sähkökitaraa, suosittelen kokeilemaan jos vain mahdollisuus on! Nyt odottelen synaa johon pistän seuraavaksi tuon vahvarin kiinni. Jatkakaa soittamista!
JoKo
08.12.2007 01:13:29
Mulla oli 70-80-lukujen vaihteessa Rhodesilla vahvistimena Twin Reverb , siinä se vinossa kökötti edessä tanssiturakaisia kohti ja kaikki tykkäs kovin.

Mä oon syntynyt 70-80-lukujen vaihteessa ja mun mielestä rhodesin vahvistimena on ihanteellinen juurikin samainen kone. Ja turakaiset diggaa vieläkin. Toinen klassinen vaihtoehto on Rolandin Jazz Chorus.

Sähköpianot ehdottomasti vahvistimeen.

Urut joko lepaan tai vahvistimeen.

Muut synasoundit... riippuu mitä haetaan.
HK
08.12.2007 03:16:09
Senkun soittaa vaan ja katsoo miten toimii. Sillä sipuli.

If it sounds good it works good. Well. Tai jotain sinnepäin. :)
Peltikorva puupäässä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)