beorn 03.02.2006 18:12:51 | |
---|
Laulajathan usein vetelee silmät kiinni. Mutta soittaako joku rumpali silmät kiinni? Tossa kun ite kokeilin, niin silmät kii, tai valot pois on parempi soittaa bassoa, mutta myöskin rumpujen soitto tuntuu sujuvan "syvällisemmin" ilman valoja, tahi silmat kii!! Johtopäätös siis: Näkökyvystä on soittaessa lähinnä haittaa, vaikka on siitä tietty hyötyäkin esim. paikallistettaessa vaikka noita pienempiä objekteja rumpusetissä ja onhan se ehkä vähän hönön näköstäkin(muille siis).. Oikeaa Heavy Metallia ei soiteta, tekniikalla ja järjellä, vaan VOIMALLA ja TUNTEELLA!!!!
Ladatkaa Interspectionalin Demo#1 |
moderndrummer88 03.02.2006 18:17:23 | |
---|
entisellä setillä tuo onnistu mutta uusi setti on vielä sen verran hakusessa että ei kyllä hirmu pitkään silmät kiinni viiti soittaa mod. huom. ei näin |
Sa(n)kari 03.02.2006 18:17:40 | |
---|
Itseasiassa ois pirun hauska joskus soittaa silleen että näkis ittesä jostain telkusta samaan aikaan. Ei, en ole narsisti, vaan siitä voisi olla oikeesti hyötyä ergonomisessa mielessä yms. Simpson, eh? |
Klikin kanssa soittaessa tulee monesti pistettyä silmät kiinni ja vain keskityn klikkiin. Kesällä Sauna open airissa katselin Amoralin keikkaa ja rumpali pisteli välillä silmät kiinni ja helvetin hienosti. Todella hallitun ja hillityn näköistä soittoa. Ja erittäin teknisiä juttuja. The Gods made heavymetal |
moderndrummer88 03.02.2006 18:24:52 (muokattu 03.02.2006 18:25:35) | |
---|
Itseasiassa ois pirun hauska joskus soittaa silleen että näkis ittesä jostain telkusta samaan aikaan. Ei, en ole narsisti, vaan siitä voisi olla oikeesti hyötyä ergonomisessa mielessä yms. rumpuope pitää peiliä settinsä edessä niin että näkee soittoansa, hirveätä katsottavaa se oma soitto siitä peilin kautta :P niin ja sillon tosiaan kun joku monimutkainen juttu niin kyllä sitä mielellään pistää silmät kiinni ettei keskittyminen herpaannu mod. huom. ei näin |
Maardi 03.02.2006 18:28:12 | |
---|
Joskus käy noin vaikeammissa ja nopeammissa, tosin ihan tahattomasti ja vahingossa. Yleensä kumminkin menee iskut aika hyvin kohdalleen, hehhe. |
polytoximaniac 03.02.2006 18:41:32 | |
---|
Tätä tulee joskus tehtyä... Lähinnä sillon ku oikein pääsee fiilikseen... Tai sit tuijotan johonkin kiintopisteeseen.. Joskus tulee myös telkkaria katsottua samalla :) Mut tosiaan.. Ei toi silmät kii soitto ihan joka setillä onnistu.. Esim. kaverin setillä turha kokeilla :) Vaarallista touhua.. xD Kyllä se oma setti on niin iskostunut takaraivoon et osuu myös pimeässä... Mosh your ass off!!! |
Danko 03.02.2006 18:43:50 | |
---|
Basistikafru sano et on paremman näköstä jos rumpali vetää silmät kii. Itse oon myös parin videoidun keikan jälkeen huomannut, et suu on parempi kans pitää kii ellei oo Ginger Baker tai Anssi Nykänen. romantikkoitkijät #37
"Elä Dunkkis mulle rupee...!" -Lilli |
K.Suninen 03.02.2006 20:34:44 | |
---|
Kerran viisitoistavuotiaana kokeilin sulkea silmäni ja siitä se jäi saman tien tavaksi. Bändisoitossa vain vähän hankalaa, kun pitäis muitakin seurata. En perusta Wecklistä |
the_anaster 03.02.2006 20:50:22 | |
---|
Mä soittelen useinkin silmät kiinni tuntuu että pysyy kontrolli paremmin rumpuope pitää peiliä settinsä edessä niin että näkee soittoansa, hirveätä katsottavaa se oma soitto siitä peilin kautta :P Mullakin on peili setin vieressä ja tiirailen sitä jatkuvasti ja se jotenkin helpottaa soiton teknistä puoleta enkä oikeen tiiä mistä se johtuu. |
moderndrummer88 03.02.2006 20:51:32 | |
---|
Mä soittelen useinkin silmät kiinni tuntuu että pysyy kontrolli paremmin
Mullakin on peili setin vieressä ja tiirailen sitä jatkuvasti ja se jotenkin helpottaa soiton teknistä puoleta enkä oikeen tiiä mistä se johtuu. sitähän tuo sano että huomaa missä mättää tekniikassa mod. huom. ei näin |
K.Suninen 03.02.2006 23:35:28 | |
---|
Silmät auki soittessa ei pysty keskittymään niin paljoa En perusta Wecklistä |
vernie 04.02.2006 01:36:58 | |
---|
Silmät kiinni soittaessa on jotenkin helpompi kuulla bändin soitto kokonaisuutena, ja keskittyä siihen, että oma soitto sulautuu sinne sekaan luontevasti. Välillä tulee siis harrastettua. |
Rumba-Ali 04.02.2006 04:57:27 | |
---|
Joskus, kun oikein yrittää kesittyä biisiin (timeen), tulee soitettua biisit silmät kiinni. Mutta meikäläinen on oppinut niin laiskaksi noiden biisien opettelun suhteen, että basistin persettä on pakko seurata kuin karttaa, jotta lopetukset ja muut breikit osuu edes osittain kohdalleen. Tässä ei ole mitään homoseksuaalista. Meidän basisti vaan antaa semmosia "ajo-ohjeita" mulle perseellään/bassollaan. Japanische Schulmädchen kleben Steiken auf ihre Köpfer und Komodo ißt die. |
timppa67 04.02.2006 11:46:32 | |
---|
Itseasiassa ois pirun hauska joskus soittaa silleen että näkis ittesä jostain telkusta samaan aikaan. Ei, en ole narsisti, vaan siitä voisi olla oikeesti hyötyä ergonomisessa mielessä yms. Niin ja televisio esiintymisiä silmälläpitäen tuikitärkeää harjaanuttamista Ei tiedolla eikä taidolla vaan tuurilla |
beorn 04.02.2006 11:58:34 | |
---|
Silmät auki soittessa ei pysty keskittymään niin paljoa Jep, tuntuu siltä, että jos ei nää mitään, pystyy paremmin kuunteleen ja saamaan päästä ulostettua, raajojen kautta tuottamaan enemmän senlaista kolinaa, mitä päässä ajatteleekin... Oikeaa Heavy Metallia ei soiteta, tekniikalla ja järjellä, vaan VOIMALLA ja TUNTEELLA!!!!
Ladatkaa Interspectionalin Demo#1 |
dictatorsh*t 04.02.2006 12:36:59 | |
---|
Meidän basisti vaan antaa semmosia "ajo-ohjeita" mulle perseellään/bassollaan. |
sharoles 05.02.2006 23:23:43 | |
---|
Tuskassa kun olin Wintersunin keikalla niin vilkuilin kok ajan Hahtoa ja se soittaa paljon silmät kiinni. |
JussiPe 17.02.2006 23:30:15 | |
---|
En itse ollut huomannut pitäväni silmiä kiinni, mutta kun katsoin keikkaa videolta niin siellähän minä fiilistelin silmät kiinni ja letti heiluen.(: ?? |
Wiitala 17.02.2006 23:46:22 | |
---|
Ei liity aiheeseen, mutta soittelin tuossa muutama päivä sitten silmät kiinni pianobiisejä... Sitten vuoroon tuli Ameliesta tuttu Yann Tiersenin "Comptine d'un autre été : l'après-midi". Nukahdin kesken soiton. : ) "Siat pääsee taivaaseen, ihmiset ei. Liity meihin enkeleihin." |