Ukko 02.02.2006 18:30:12 | |
---|
HOHO - johan vertauksen tähän vedit. Perustele vertauksen harhakohdat. |
isojussi 02.02.2006 23:27:13 | |
---|
Perustele vertauksen harhakohdat. Niiiii - iiii - iiiii.... mää vaan että koska se muusikoiden litto sit pistää kentän kunnioittaan sopimuksia? Vetoan vaikka siihen tunnettuun tapaukseen, kuinka Klvolan kivi-esoilla kävi kiinalaisten kivenveistäjien palkoojen kanssa lopunperin. Onko aloja joilla on laitonta maksaa alle minimipalka ja aloja joilla ei? Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa. |
baron 02.02.2006 23:32:40 | |
---|
Niiiii - iiii - iiiii.... mää vaan että koska se muusikoiden litto sit pistää kentän kunnioittaan sopimuksia? Vetoan vaikka siihen tunnettuun tapaukseen, kuinka Klvolan kivi-esoilla kävi kiinalaisten kivenveistäjien palkoojen kanssa lopunperin. Onko aloja joilla on laitonta maksaa alle minimipalka ja aloja joilla ei? Mä oon ymmärtänyt että yleissitova TES sitoo kaikkia mutta että meidän alan TES on nimenomaan ravintolamuusikoita koskeva ja joku Hotelli ja ravintolaliitto tai sen tapainen on se työnantajapuoli. Mä oon ymmärtänyt, että jos oot ohjelmatoimiston palkkalistoilla, se ei koskisi. Jos täällä on muusikoiden työmarkkina-asioihin perehtyneitä, korjatkaa! My name is Baron, Sir Baron. |
riff 02.02.2006 23:38:04 | |
---|
Mees kattoon millä hintaa veli venakko tai viron poika tekee remonttihommia. Ei sen puoleen, liki järjestään ( 90-95 % ) jälkikin on sen näköistä ja halvan tekijän jälkeen pitää palkata se kallis ammattilainen tekemään työ uudestaan. Eli on tehokasta "säästämistä". +++ Mun edellisellä työmaalla oli just palkattu joku pieni hiacefirma (tyyliin ij) tekemään pääkeskuksen seinät. Voi helevetti mitä jälkee ja kuinka kauan siinä meni! Eivät tehneet sitä toista. Jos työväen presiesa kannattaa suomalaista työtä, ni aivan ekaks rajat kiinni viron pässeiltä ja muilta pettereiltä, sanoo viskiä nauttinut Vetku Von Rihvendorffer! Ugh! Selvä mies ei sisulle haise! |
KoskPaavo 02.02.2006 23:53:53 | |
---|
Mä oon ymmärtänyt että yleissitova TES sitoo kaikkia mutta että meidän alan TES on nimenomaan ravintolamuusikoita koskeva ja joku Hotelli ja ravintolaliitto tai sen tapainen on se työnantajapuoli. Mä oon ymmärtänyt, että jos oot ohjelmatoimiston palkkalistoilla, se ei koskisi. Jos täällä on muusikoiden työmarkkina-asioihin perehtyneitä, korjatkaa! Mä voin kommentoida koska Urkuesa on jossain muualla. Tuo alku on noin, mutta myös ohjelmatoimistojen täytyy noudattaa sitä, tietysti. Sitten Baroni oli kai TES:sistä lukenut että TES:si ei koskisikaan harrastustoiminta (ennen se koski sitäkin) , joka juttu on ihan perseestä, koska se romuttaa koko paskan. Tämä elämä käy laatuun; onhan se
välimmiten lystiäkin ja nostelee
hieman kantapäitä.
Aleksis Kivi |
baron 03.02.2006 00:02:55 (muokattu 03.02.2006 00:07:09) | |
---|
Mä voin kommentoida koska Urkuesa on jossain muualla. Tuo alku on noin, mutta myös ohjelmatoimistojen täytyy noudattaa sitä, tietysti. Sitten Baroni oli kai TES:sistä lukenut että TES:si ei koskisikaan harrastustoiminta (ennen se koski sitäkin) , joka juttu on ihan perseestä, koska se romuttaa koko paskan. Oon mä sen TES:in joskus lukenut kokonaankin ja näin siinä muistaakseni oli. Onhan se muusikkojen liiton sivuilla kaikkien luettavissa. http://www.musicfinland.com/sml/tes/tes_pdf/14.pdf Tossahan se on. Siinä mä olin väärässä, että se koskee ohjelmatoimistojen palkkalistoilla olevia. Siinä mä oon oikeassa, että ei koske harrastustoimintaa. Siis se koskee ravintolassa tai laivalla esiintymistä. My name is Baron, Sir Baron. |
KoskPaavo 03.02.2006 00:12:15 | |
---|
Oon mä sen TES:in joskus lukenut kokonaankin ja näin siinä muistaakseni oli. Onhan se muusikkojen liiton sivuilla kaikkien luettavissa. http://www.musicfinland.com/sml/tes/tes_pdf/14.pdf Tossahan se on. Siinä mä olin väärässä, että se koskee ohjelmatoimistojen palkkalistoilla olevia. Siinä mä oon oikeassa, että ei koske harrastustoimintaa. Siis se koskee ravintolassa tai laivalla esiintymistä. Näinhän se siis on, että jos jokin halpisesa haluaa mennä kaljapalkalla kuppilaan vetämään keikan , niin kukaan ei voi estää. Tämä elämä käy laatuun; onhan se
hieman kantapäitä.
Aleksis Kivi |
EP 03.02.2006 00:14:17 (muokattu 03.02.2006 00:14:50) | |
---|
Näinhän se siis on, että jos jokin halpisesa haluaa mennä kaljapalkalla kuppilaan vetämään keikan , niin kukaan ei voi estää. Joo, on tämä vaan aika erikoinen ala tämä muusikon ammatti, tässäkin asiassa.. :( |
EP 03.02.2006 00:18:54 | |
---|
Joo, on tämä vaan aika erikoinen ala tämä muusikon ammatti, tässäkin asiassa.. :( Toi oli uutta kanssa, että siellä erikseen mainitaan yksin esiityvät muusikot.. |
KoskPaavo 03.02.2006 00:33:22 | |
---|
Toi oli uutta kanssa, että siellä erikseen mainitaan yksin esiityvät muusikot.. Sen täytyy tarkoittaa truba- ja OMB-miehiä, tuo oli uutta mullekin, 110€/keikka Tämä elämä käy laatuun; onhan se
hieman kantapäitä.
Aleksis Kivi |
Meisseli 03.02.2006 10:08:28 (muokattu 05.02.2006 17:27:25) | |
---|
Varmaan jotain 60 www.strangefruit-band.com
www.must.fi |
Mikko T. 03.02.2006 11:00:44 | |
---|
127 kpl, jos Tangomarkkinahässäkkä lasketaan yhdeksi isoksi keikaksi. Eli pari viikossa keskimäärin. Jakauma: * bändissä pianistina / kosketinsoittajana 47 kpl * viihdemusiikkipianistina 58 kpl * laulajan tai toisen muusikon kanssa duona (sis. 2 OMB-keikkaa!!!) 22 kpl Pieru naurattaa aina.
www.viihdepianisti.com |
Mikko T. 03.02.2006 11:03:24 | |
---|
Ei, vaan 128! Nimittäin: edelliseen listaan lisätään yksi haamukeikka, yks pölö akka pyysi alkuvuodesta treffeille, en mennyt kun "olin keikalla". Pieru naurattaa aina.
www.viihdepianisti.com |
Jäärä 03.02.2006 11:07:22 | |
---|
^ Hoho! Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä. |
baron 03.02.2006 11:14:14 | |
---|
Ei, vaan 128! Nimittäin: edelliseen listaan lisätään yksi haamukeikka, yks pölö akka pyysi alkuvuodesta treffeille, en mennyt kun "olin keikalla". Ai se sua 30 vuotta vanhempi ja 30 miljoonaa rikkaampi? Mä olisin kyllä mennyt! My name is Baron, Sir Baron. |
rahvas 03.02.2006 15:30:58 | |
---|
Kiitoksia asiallisista kommenteista. Hyvä tietää että ainakin jonkin verran löytyy solidaarisuutta ja ihan heti ei tule saipukkaa jos sattuu joskus samaan pöytään istumaan. Tosin tähän astikin niiden "tosi ammattilaisten" suhtautuminen on ollut hyvin ymmärtävää ja jopa kannustavaa :) Olen itse hieman samalla linjalla, eli kyllä ammattilainen ja amatööri kuitenkin painivat pääasiassa eri sarjassa. Ja usein tuntuu, että amatööriorkesterin vaihtoehtona on levyt tai ei mitään mieluummin kuin täysihintainen ammattibändi. Etenkin jos kyseessä ovat yksityisjuhlat (häät, syntymäpäivät jne.) Ja valitettavasti näissä juhlissa joskus tuntuu siltä, että bändi on itseisarvo ja se mitä tai miten bändi soittaa on lähes toissijaista.... Sen verran vielä, että pääsen kurkistelemaan jonkin verran tätä asiaa myös järjestävän tahon puolelta ja voin vakuuttaa, että kyllä näitä alihintaisia tarjouksia tulee tasaiseen tahtiin. Toisaalta suurempi ongelma sillä puolen on kyllä ylihinnoittelu... tai se jos bändistä tulee niin staraa, ettei enää soiteta kuin 2x45 minuuttia. Ei oikein istu tanssipuolelle. - Basso on meidän bändin munat. Mutta hevonen se on ruunakin. - |
KoskPaavo 03.02.2006 15:49:54 | |
---|
Ai se sua 30 vuotta vanhempi ja 30 miljoonaa rikkaampi? Mä olisin kyllä mennyt! Tuli mieleen Arja Saijonmaa , sillä on 32 v. nuorempi pojkevän. Tämä elämä käy laatuun; onhan se
hieman kantapäitä.
Aleksis Kivi |
Tuli mieleen Arja Saijonmaa , sillä on 32 v. nuorempi pojkevän. Arja Saijormaa Koskettelen soittimia... |
Ukko 03.02.2006 17:11:02 | |
---|
Onko aloja joilla on laitonta maksaa alle minimipalka ja aloja joilla ei? Eiks tässä ole olemassa yleinen minimi minkä alle ei saa mennä pl. työharjoittelijat. Ei sen puoleen, se minimi on kai niin pieni että sen päälle on haettava sossusta tai jostain lisää jos meinaa toimeen tulla mutta kuitenkin. |
BigPapa 03.02.2006 17:40:16 | |
---|
Ansku mietin.....2004 oli yksi.....joo viimevuosi oli hiukka hiljasempaa...... Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |