charvette 03.02.2006 15:43:33 | |
---|
Minkälainen kaula on dotissa - kyselen ennenkuin lähden koesoittelemaan. Nyt on käytössä yksi artcore orkkakitara ja jonka kaula on mieleeni ja etsin toista kitaraa (toiseen tarkoitukseen) ja näitä dotteja saa saksanmaalta kohtuuhintaan. |
MarkoA 03.02.2006 15:52:32 | |
---|
Elitist ´63 Dot mallin kaula on hyvin lähelle Gibsonin ´60 slim taper kaulaa. Eli kohtalaisen ohut ja leveä. Perus The Dot kaula taas on 50´s ja 60´s kaulojen väliltä. Ei paksu eikä ohut vaan kultaista keskitietä. - Rockin' in the evenin' when the sun goes down
Mean guitar, that's a swingin' old town
Rockin' and a-rollin' just a little while
Ain't got no rollin', ain't got no holdin'... |
Cujo 03.02.2006 15:53:19 (muokattu 03.02.2006 15:53:39) | |
---|
Mie nyt en mitään hienoja termejä tiedä, mutta on se sellainen hieman tömäkkä. Tai ainakin omiin käsiini riittävän paksu, muttei kuitenkaan liian. Hankala selittää, kokeile itse :p "Sometimes there's so much beauty in the world I feel like I can't take it, like my heart's going to cave in." AKKK #15 Romantikkoitkijät #40 |
Elitist ´63 Dot mallin kaula on hyvin lähelle Gibsonin ´60 slim taper kaulaa. Eli kohtalaisen ohut ja leveä. Perus The Dot kaula taas on 50´s ja 60´s kaulojen väliltä. Ei paksu eikä ohut vaan kultaista keskitietä. Meidän ekstra-kitaristilla on perus-Dotti, ja mulle se kaula on paksu.. Eli mun mielestä likempänä 50´s kun 60´s- profiilia. Itse kun tykkään tuosta ohuesta kaulasta, ja mielellään sillä volutella, kiitos... |
charvette 03.02.2006 16:33:00 | |
---|
Kiitos vastauksista ja nyt voin lähteä dottia testaamaan - en pidä ohuista kauloista ja soitan melko paksuilla kielillä ja artcoressani on suhteellisen tukeva kaula. Onhan noita muitakin nurkat väärällään mutta tuota halvahkoa ibanezia (af85) olen todella tykännyt soittaa (blues-jazz-ragtime-etc. fingerstylenä) ja etsin perinteisempään rock-soittoon kitaraa. |