Aihe: Mitkä mikit "blues" Stratoon?
1 2
Flatron
03.02.2006 09:47:38

Kinmanin bluessettiä olen harkinnut, mutta "parempia" ehdotuksia saa antaa. Olen ostotuulellakin..
T : Tomppa
Meisseli
03.02.2006 10:15:53

www.strangefruit-band.com www.must.fi
Juniper
03.02.2006 10:21:06
Lindy Fralinin blues speciaalit on hyvä valinta.
Kinmanit ei hurise, mutta Fralineissa on vaan se jokin :-)
rosberg
03.02.2006 10:22:30
texas specialit (tai se ainakin kaulaan). ehkä joku kuuma blue velvet tallaan. minkälaista bluesia vedät?
tietty jos hurinattomia haluat niin oikeilla vesillä olet jo.
ostan fender-straton jossa floikka tai vastaava hässäkkä. miel.jpn.
HS
03.02.2006 10:34:51
Terve

On tässä nyt mistä valita :)
Oma edullinen ehdotukseni: http://www.fender.com/products/search.php?partno=0992131000
standby
03.02.2006 15:20:34
Viitisen vuotta olen Kinmaneilla soittanut. Ensin hankin Blues-setin, tosin vaihdoin tallan SCn:n AV-59:iin. Toiseen Stratoon hankin myöhemmin Traditional-setin.

Molempiin olen ollut kyllä ehdottoman tyytyväinen. Ei hurise ja soundia on turha yrittää parantaa enää mikkejä vaihtamalla. Se on sitten omista käsistä ja muista vehkeistä kiinni tästä eteenpäin.
Pluto
03.02.2006 16:27:04
Itse olen kanssa Kinmaneja hommaamassa, tosin luultavasti Traditional Mk II -settiä. Mutta kyseisestä merkistä ei ole kuin hyviä kokemuksia. Sehän ei tietysti takoita, että muutkaan huonoja olisivat...
Dillon, you son of a bitch!
Shaft
03.02.2006 16:38:25
Häussel (Ruokangas) on yksi erittäin hyväksi todettu. Van Zandtista ovat monet myös tykänneet, mutta saatavuus Suomesta taitaa olla vähän huonompi?

Myös Kinman on toki loistava vaihtoehto- ainakin jos haluaa hurinattomat mikit.
Ze Kink
03.02.2006 17:44:06
Mullekin saisi suositella Stratoon mikkejä. Jos jää vielä peltien myymisestä rahaa, niin ainakin tallamikin hommaan, ehkä kaulamikinkin. Hurinattomat pitäisi olla, tai ainakin erittäin vähän hurisevat. En siis halua minihumbuckereita vaan hurinattoman singlecoilin.

Olen miettinyt esim. DiMarzion Virtual Vintage 2.2:sia ja VirtuAL 2 sarjaa sekä Virtual Vintage Bluesia. Stratossani on siis vaahterakaula ja ruusupuuotelauta ja saarnibody. Musiikkityylit menee matikkamätöstä jazziiin, joten monipuoliset pitäisi olla.
WANG #3: Carefully unscrew or disengage wang bar from guitar and put in case. Sometimes the best way to wang is not to wang at all. -Joe Satriani
Shaft
03.02.2006 20:39:36
En siis halua minihumbuckereita vaan hurinattoman singlecoilin.

Sellaisia ei ole taidettu vielä keksiäkään...
oiva tumpeloinen
03.02.2006 20:49:57
Sellaisia ei ole taidettu vielä keksiäkään...

Siis minihumbuckereita vai hurinattomia singlecoileja? ....Mun mielestä ne on molemmat keksitty jo.
Shaft
03.02.2006 21:00:24
Siis minihumbuckereita vai hurinattomia singlecoileja? ....Mun mielestä ne on molemmat keksitty jo.

Saivarteluahan tuo olikin, mutta hurinattomat "single coilit" ovat itse asiassa aina minihumbuckereita, ts. niissä on kaksi kelaa.
Ze Kink
03.02.2006 21:13:06
Saivarteluahan tuo olikin, mutta hurinattomat "single coilit" ovat itse asiassa aina minihumbuckereita, ts. niissä on kaksi kelaa.

Tiedän sen, mutta en miellä niitä minihumbuckereiksi. Minihumbuckeriksi laskisin esim. Jb jr:n ja hurinattomaksi singlecoiliksi Hs-3:sen. Saundissa on kuitenkin selvä ero, Hs-3 kuulostaa paljon enemmän singlecoililta kuin tuo Jb jr. joka on normaalin humbuckerin kuuloinen, tai ainakin todella lähellä.
WANG #3: Carefully unscrew or disengage wang bar from guitar and put in case. Sometimes the best way to wang is not to wang at all. -Joe Satriani
karipee
03.02.2006 21:44:44 (muokattu 03.02.2006 21:46:22)
Lindy Fralinin blues speciaalit on hyvä valinta.

Todella hyvä valinta. Ehkäpä kaikista parhaat stratomikit, jotka mulla on ollut kautta aikojen. Hyvä erotteleva soundi ja hyvin balanssissa. Sopii kaikenlaiseen musaan.

Nostan esille vielä yhden aliarvostetun mikkimallin: Fenderin Tex-mexit. Löytyy Jimmie Vaughan ja California Stratoista. Sopivasti potkua, mutta ei lainkaan mutaiset. Lähtee myös jämäkät rautalankasoundit.
weetube
03.02.2006 23:09:55 (muokattu 03.02.2006 23:12:07)
http://www.vanzandtpu.com/ Ei ehkä kaikkien tiedossa mutta kovasti ovat hyvät!!!

ja tilaamallahan niitä saa...
Mmjaah,soitattakos te sitä Rautakitaralanka musiikkia? ...ööh...
Aki
04.02.2006 02:07:03

Minihumbuckeriksi laskisin esim. Jb jr:n

Äh. Minihumbuckeri on Gibson Firebirdissä. Yksikelaiseen humppariin viitataan esimerkiksi termillä "dual-blade". En halua nipottaa, mutta Minihumbucker on yksi tietty tuote, eikä se ole lähimainkaan se mistä tässä puhutaan.
Ostakaa mun Ibanez SZ520 '03!!
Lilli
04.02.2006 10:20:33
Äh. Minihumbuckeri on Gibson Firebirdissä. Yksikelaiseen humppariin viitataan esimerkiksi termillä "dual-blade". En halua nipottaa, mutta Minihumbucker on yksi tietty tuote, eikä se ole lähimainkaan se mistä tässä puhutaan.

Näin taitaa asia todellakin olla. Mini-humbuckerit olen aina mieltänyt G DeLuxen ominaspiirteeksi. Eikös ne stratohumpparit ole jotain single-coil-sized humbuckers tai jotain sensuuntaista.- Mutta noista 'hurinattomista' vielä. Kuinkas joissain Fenderin malleissa tuo hurinaonkelma on ratkaistu, taitavat olla sellaisia sileäpintaisia mikkejä?

- Straton hurinasta vielä: Itsellä nykyiset Stratot eivät hyvin tehtyjen (en itse tehnyt) maadoitusten jälkeen ole enää hurisseet häiritsevästi, jos lainkaan (varaus).
Voiko se johtua osaltaan myös vahvistimen maadoituksesta tai vaikka kitaran ja vahvistimen maadoitusten 'epäsopivuudesta' keskenään?
'Tärkeintä on dägä-dägä!' - MAN
Aki
04.02.2006 14:12:57

taitavat olla sellaisia sileäpintaisia mikkejä?

Lace Sensor on mikin nimi. Joku kummallinen ja epätyypillinen patentti niillä on. Ne sileäpintaiset LS:t ei mene alkuperäisen korvikkeesta, soundi on erilainen. Malli Holy Grail saattaa olla reilusti lähempänä Straton ominaissoundia, siinä on kolmelle kielelle oma "normaali" mikki eikä tyypillistä häiriönpoistokelaa. Fenderillä on myös oma Noiseless-sarja, joka nopean testailun perusteella ansaitsisi paljon pidemmän ja tarkemman testailun.

kitaran ja vahvistimen maadoitusten 'epäsopivuudesta' keskenään?

Maadoitus on maadoitus, se on joko hyvä, huono, tai jotain siltä väliltä. Epäsopiva se ei ole. Yhtälailla kuin häiriösuojaus, joka terminä paremmin kertoo asiasta, joka sun Stratolle on tehty. Maadoittamaton pistorasia, samassa pistorasiassa olevat lamput ja jääkaapit, sekä kitaran läheisyydessä olevat lamput saattavat moninkertaistaa hurinan.
Ostakaa mun Ibanez SZ520 '03!!
Ze Kink
04.02.2006 14:21:02

Taisin mokata kirjoittaessani, tarkoitin siis yksikelaisen kokoista humbuckeria. Minihumbucker on kyllä eri asia, totta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)