Pehvanssi 02.02.2006 21:21:14 | |
---|
Kitarana mahonkirunkoinen Lespa ja tallassa Di Marzion Evolution. Onko ehdotuksia mille korkeudelle mikki kannattaa laittaa? Elikkäs kuinka kauaksi/ lähelle kieliä mikki kannattaa ruuvata? |
Härski 02.02.2006 21:24:52 | |
---|
Sillai, et se ei vedä kieliä epävireeseen. Eli hauki. |
Dr. Muff 02.02.2006 21:36:31 | |
---|
Kitarana mahonkirunkoinen Lespa ja tallassa Di Marzion Evolution. Onko ehdotuksia mille korkeudelle mikki kannattaa laittaa? Elikkäs kuinka kauaksi/ lähelle kieliä mikki kannattaa ruuvata? Toi on vähän semmonen homma että kannattaa ihan kokeilemalla hakea se oikea korkeus. Kytket vahvistimeen, otat ruuvimeisselin käteen ja eikun ruuvailemaan. Aloita vaikka mikki alhaalla ja nostat sitä vähitellen. Kyllä se siitä hahmottuu miten se soundi muuttuu ja sitakautta pitäisi löytää itseä miellyttävä korkeus. Eri mikeillä tuntuisi olevan eri korkeudella se sweet spot, ehkä. Ei liian alas eikä liian ylös ;-) Omassa kitarassa tällä hetkellä noin 4mm kielistä, napapaloja nostettu hieman kutakin. Let my love open the door. |
askomiko 02.02.2006 21:37:01 (muokattu 02.02.2006 21:42:17) | |
---|
Humpuukkereissa en ole sitä ongelmaa kohdannut niin paljon että se häiritsisi, eli laita miten huvittaa soundin kannalta. Itellä on ehkä jotain 7mm kaulamikin kohdalla sillon kun painaa ylimmältä nauhalta, tallamikillä vähemmän. Ja säätöruuvit anaalihifistellään myös, sillai että kun kitara on pystyssä ni ruuvit on 45 asteen kulmissa / / / ;). No ei... :D E: aha, tä ei näytä kenoviivoja. Straton mikeillä ei kantsi pitää hirmu lähellä, ne tosiaan kiskoo kieliä epävireeseen. Huomaa pahiten paksuimmilla kielillä ylemmiltä nauhoilta. Canada! (:ž |
mvirta 02.02.2006 21:53:51 | |
---|
Mä olen säädellyt silleen, että ensin ruuvaan kaulamikin aika alas, suurinpiirtein mikin kehyksen tasalle. Sen jälkeen säädän tallamikin semmoiselle korkeudelle että mikkien kesken ei ole hirveätä eroa voluumissa. Rämpyttelen kieliä, napsuttelen mikinvalitsinta asennosta toiseen ja ruuvaan tallamikkiä. Jos tallamikki on kuuma, ja pesee kaulamikin volumetasot jo kaukana kielistä, nostan kaulamikkiä hiukan ja säädän tallamikin uudestaan. Aika harvoin näin käy, yleensä kaulamikki jääkin ala-asentoon ja tallamikin saa nostaa aika ylös että volumet on tasapainossa. Gibson is good enough |
Manicci 02.02.2006 22:29:14 | |
---|
Itsellä on stratossa/issa 3x singlecoilit about sillai et tallassa on niin lähel kieliä kun mahdollista, keskellä hieman alempana ja kaulassa melkein pleksin tasolla... Ruuvvari kulkee kitaralaukussa kuitenkin nii tarvittaessa voi säätää lennosta nopeeta. Rock'n'Roll nousee |
oiva tumpeloinen 02.02.2006 22:33:38 | |
---|
Mä olen säädellyt silleen, että ensin ruuvaan kaulamikin aika alas, suurinpiirtein mikin kehyksen tasalle. Sen jälkeen säädän tallamikin semmoiselle korkeudelle että mikkien kesken ei ole hirveätä eroa voluumissa. Rämpyttelen kieliä, napsuttelen mikinvalitsinta asennosta toiseen ja ruuvaan tallamikkiä. Tätä mä käytän aika usein kanssa. Tosin mulla oli yhdessä vaiheessa kaulamikki korkeammalla, jotta siitä kuuluisi kovempaa. Sillä tavalla sai helposti soolot kuulumaan koskematta mihinkään muuhun. Mutta kokeilemalla se halutuin yhdistelmä löytyy. |
Aki 03.02.2006 02:29:13 | |
---|
Hyviä ohjeita tullut. Olen vuosien saatossa alkanut pitämään mikkejä paljon kauempana kielistä kuin aiemmin. Se magneettiwobblaus ei häirinnyt, kun aatteli sen kuuluvan asiaan. Nyt kun sen on onnistunut välttämään, pidän nykyään hyvinkin kaukana. Soundi on vähemmän tunkkainen, avoimempi. 3-6mm kieltä painaessa vikalta nauhalta. Ylä-alakielten ja yksittäisten kielten välinen balanssi onkin sitten monimutkaisempi juttu. Tavallisesti G3 ja E6 -kielien napoja on laskettu tosi rajusti, D4 ja E1 napoja nostettu yhtä rajusti. Ja ohkasten kielten puolella etenkin tallamikki on paljon lähempänä, siten että E1-kielellä tuntuisi olevan enemmän gainia pikkusäröllä kuin E6:lla. Tämä tuntuu paksuntavan sooloja, ja selkeyttävän komppeja. Aina tosiaan ruuvari mukana, joskus noita säädän keikalla biisien välissä. :oP Ostakaa mun Ibanez SZ520 '03!! |
VesaK 03.02.2006 07:56:35 | |
---|
Yksi tapa hakea säädöt on nostaa mikit ensin maksimi korkeuteen. Paina kieltä ylimmältä nauhalta ja ruuvaa mikkiä niin ylös ettei se kuitenkaan vielä ota kieleen kiinni. Tästä on sitten hyvä lähteä kokeilemalla laskemaan alaspäin. Seikkoja jotka vaikuttavat lopulliseen kokeuteen ovat juuri magneettien vedon tuoma epävireisyys, plektran kolina mikin runkoon, soundi vahvistimesi ja käyttämiesi efektien kanssa sekä soitto tatsisi. Jos keikalla mättää kovemmalla kädellä kuin kotona niin sitten tosiaan voi joutua säätämään alaspäin uudemman kerran. |
Jonte 03.02.2006 14:10:28 | |
---|
. Onko ehdotuksia mille korkeudelle mikki kannattaa laittaa? Elikkäs kuinka kauaksi/ lähelle kieliä mikki kannattaa ruuvata? Kundit, voiko stratossa säätää yksittäisten tappien korkeutta millään tavalla? Sleepy Sleepers:"Kaksi asiaa meidän musiikissa pitää muuttaa. Laulu ja soitto on jätettävä pois". |
Kundit, voiko stratossa säätää yksittäisten tappien korkeutta millään tavalla? Straton mikissä ne napapalat on magneettteja, koottu siihen fiiberilevyjen väliin.. Saattaa olla, että säätöyritys päättyy siihen, että joku vaha/liima/suojapaperijuttu repäsee käämilangan mikin sisältä. Hommaa säädettävillä naparuuveilla oleva Stratomikki??? |
Aki 03.02.2006 15:21:54 | |
---|
Saattaa olla, että säätöyritys päättyy siihen, että joku vaha/liima/suojapaperijuttu repäsee käämilangan mikin sisältä. Itse en osannut tätä penskana pelätä, ja Squierin mikit selvisivät käsittelystä hyvin. Straton mikeissähän on ongelmana se että ne on tasapainotettu punotulle G-kielelle. Hommaa säädettävillä naparuuveilla oleva Stratomikki??? Näitä on valitettavan vähän. Onko muita kuin Carvin AP11? Ostakaa mun Ibanez SZ520 '03!! |
fox 03.02.2006 15:35:39 | |
---|
Näitä on valitettavan vähän. Onko muita kuin Carvin AP11? Eiköpä Di Marzion SDS ollu noilla? Ja MightyMiten se yks malli (siis sen USA-MightyMiten) Ei oo tullu pitkään aikaan noita katteltua..
|
askomiko 03.02.2006 15:50:44 | |
---|
Straton mikeissähän on ongelmana se että ne on tasapainotettu punotulle G-kielelle. Viila käteen ja menoksi. Canada! (:ž |
Aki 04.02.2006 00:52:03 | |
---|
Viila käteen ja menoksi. Toi on aika hyvä tapa pilata mikki. Navan lämpötila nousee viilatessa hyvin nopeasti, joka saattaa pilata magneetin. Esteettiset syyt tietysti myös. Itse kokeilisin painamista paljon suuremmalla luottamuksella kuin viilaamista. Lisäksi, painamalla lasketut palat saa takas. Ainiin, se metallipöly mitä viilatessa irtoaisi, olisi äärimmäisen hankala saada napapaloista irti. Ostakaa mun Ibanez SZ520 '03!! |
askomiko 04.02.2006 03:02:10 | |
---|
Nii, huonoja ratkaisuja pieneen ongelmaan. Parempi = Kinman. ;) Canada! (:ž |
McNulty 04.02.2006 03:06:31 | |
---|
Toi on aika hyvä tapa pilata mikki. Ehkä se tarkoitti että pitää viilata g-kieleen urat jotka replikoi punosta :) Dimebag Darrell - 1966-2004 Never forgotten! While you talk the talk, I walk the walk! |
niskel 04.02.2006 08:24:59 | |
---|
Nii, huonoja ratkaisuja pieneen ongelmaan. Parempi = Kinman. ;) Itselläni oli Kinman vielä reilu viikko sitten. Pirun hyvä olikin, mutta myin pois. Juuri tämän napapalaongelman takia. Osa meistä käyttää nimenomaan punottua G:tä. CS 69 on pirun hyvä minulle. Helppo säätää kohdilleen että on balanssissa. Ei ole nauhakaiun voittanutta! |