Aihe: Vox Valvetronix 30 vai 50 wattisena?
1 2 3 4 5 6 712 13 14 15 16
J.Hollström
01.02.2006 13:51:55
mielestäni ton hinnan vehkeessä ei tuommoisia ongelmia pitäisi olla.

Minkä hintaisissa sitten sais olla?

Minun mielestä nää VOXit on jo nyt niin halpoja, että ihmettelen miten näistä leivotaan vielä järkevä kate jokaiselle väliportaalle. Tosin Kiinassahan nää kai tehdään...
rakula
01.02.2006 14:16:16 (muokattu 01.02.2006 14:17:24)
Minkä hintaisissa sitten sais olla?

Minun mielestä nää VOXit on jo nyt niin halpoja, että ihmettelen miten näistä leivotaan vielä järkevä kate jokaiselle väliportaalle. Tosin Kiinassahan nää kai tehdään...

Tottahan tuokin juu. Samanhintaisissa peleissä mitä itse olen katsellut (Ashdown fallen angel ja engl thunder) ei tuon tyyppisiä ongelmia ole havaittavissa. Jotenkin itselle ei vaan tule mieleen sana laatu, jos pitää vaihtaa heti vahvistimen jokin osa paremmaksi. Tähän kohtaan joku voi tietysti tulla sanomaan että kyllähän putkiakin vaihdellaan paremmiksi, mutta se on mielestäni eri asia. Se on soundikysymys.
Eat my ass and balls
J.Hollström
01.02.2006 14:31:08
Jotenkin itselle ei vaan tule mieleen sana laatu, jos pitää vaihtaa heti vahvistimen jokin osa paremmaksi.

Laatu ja laadukkaat komponentit maksaa, ja jos tuote hinnoitellaan massakuluttajille houkuttelevaksi, joudutaan käyttämään halpoja komponentteja + kaukoidän sopimusvalmistajia. Kaikki ymmärtänee sen tosiasaian, että se valitettavasti väkisinkin tulee ilmenemään jollakin tavalla lopputuotteessa.
rakula
01.02.2006 15:00:48
Laatu ja laadukkaat komponentit maksaa, ja jos tuote hinnoitellaan massakuluttajille houkuttelevaksi, joudutaan käyttämään halpoja komponentteja + kaukoidän sopimusvalmistajia. Kaikki ymmärtänee sen tosiasaian, että se valitettavasti väkisinkin tulee ilmenemään jollakin tavalla lopputuotteessa.

Harmi juttuhan tuo... Itse olen vain niin keltanokka että tuo pistää pahasti epäilyttämään enkä varmaan itse osaisi kylmiltään vaihtaa noita kytkimiä. Mitenköhän tuon suhteen kannattaisi tehdä?
Eat my ass and balls
tommijk
01.02.2006 15:05:31
Röyhkeää mainontaa:

Mulla on myynnissä tuo VT120 vanhempi malli VC-4:sen kera. Jos täältä löytyisi kiinnostuneita?

Pikaviestillä saa tiedustella lisää :)
After all we are just talking meat
rakula
01.02.2006 15:35:41
Röyhkeää mainontaa:

Mulla on myynnissä tuo VT120 vanhempi malli VC-4:sen kera. Jos täältä löytyisi kiinnostuneita?

Pikaviestillä saa tiedustella lisää :)

Tää ois ollu mulle hyvä diili, mutta haluaisin vc12 pedaalin :(
Eat my ass and balls
superfly
01.02.2006 16:07:23
Tää ois ollu mulle hyvä diili, mutta haluaisin vc12 pedaalin :(

Mulla on VC-12 pedaali ja ADVT60 myynnissä mutta ei ihan vielä. Helmikuun lopussa ois.
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
oo-p
01.02.2006 17:32:00

Jos aiot keikkaillakin niin 50wattinen ehdottomasti, itse soittelin joskus aikoinaan tuolla 30wattisella, ei toki ollut volyymit ihan kaakossa, mutta ääni tahtoi hautautua rumpujen alle. Ihan laatupeli muuten on... 50wattista suosittelen, eipä sitten ainakaa kaduta jälkeenpäin jos ei tehot riitä.
Terve, ja kiitos kaloista!
Aki
02.02.2006 19:44:23 (muokattu 02.02.2006 19:48:37)

Minkälainen äänenlaatu linjassa?

On vähän riipivä joo. Itse olen efektiloopista poiminut signaalin kajarimallinnuksella varustettuun DI-boksiin (Behringer GI-100), toimii paljon paremmin.

Jotenkin itselle ei vaan tule mieleen sana laatu, jos pitää vaihtaa heti vahvistimen jokin osa paremmaksi.

Taitaa olla pieni väärinymmärryksen paikka. Tuo on ollut sarjan ainut ongelma tän ~5 vuoden aikana mitä niillä on markkinoilla ollut. Sitä ongelmaa ei todellakaan tule kaikissa yksilöissä esille. Ei kuitenkaan voida puhua mistään Classic30-tyylisestä epidemiasta, joka sekin on hinnaltaan samaa luokkaa.

Edit: Citroen Xsara ja Peugeot 205 ovat paljon kalliimpia kuin tuo vahvistin, ja niissä on takuulla enemmän ongelmia kuin Valvetronixeissa. Tossa hintaluokassa ei missään muussa vahvistimessa ole lähimainkaan ton kaltaisia soundimahdollisuuksia, joten konteksti pitää ottaa huomioon. Tolla hinnallahan saatetaan myydä jotain rikkinäistä vintage-pelejä.
En tarkoita vaahdota, yritän vain tuoda omat ajatukseni julki.

enkä varmaan itse osaisi kylmiltään vaihtaa noita kytkimiä. Mitenköhän tuon suhteen kannattaisi tehdä?

Ota maahantuojaan yhteyttä ennen takuuajan umpeutumista, ja sano että on ongelmia, jotka on monilla muilla korjaantuneet noi jakit vaihtamalla. Pyydä ystävällisesti laittamaan laatua (Switchcraft) tilalle. Sulla todennäköisesti ei ole tuossa vaiheessa vielä noita ongelmia ollut, ja mahdollisesti ei tule koskaan olemaankaan, mutta jos sitä suuresti pelkäät, niin tee noin.
Ostakaa mun Ibanez SZ520 '03!!
rakula
02.02.2006 20:26:00 (muokattu 02.02.2006 20:26:33)
On vähän riipivä joo. Itse olen efektiloopista poiminut signaalin kajarimallinnuksella varustettuun DI-boksiin (Behringer GI-100), toimii paljon paremmin.

Taitaa olla pieni väärinymmärryksen paikka. Tuo on ollut sarjan ainut ongelma tän ~5 vuoden aikana mitä niillä on markkinoilla ollut. Sitä ongelmaa ei todellakaan tule kaikissa yksilöissä esille. Ei kuitenkaan voida puhua mistään Classic30-tyylisestä epidemiasta, joka sekin on hinnaltaan samaa luokkaa.

Edit: Citroen Xsara ja Peugeot 205 ovat paljon kalliimpia kuin tuo vahvistin, ja niissä on takuulla enemmän ongelmia kuin Valvetronixeissa. Tossa hintaluokassa ei missään muussa vahvistimessa ole lähimainkaan ton kaltaisia soundimahdollisuuksia, joten konteksti pitää ottaa huomioon. Tolla hinnallahan saatetaan myydä jotain rikkinäistä vintage-pelejä.
En tarkoita vaahdota, yritän vain tuoda omat ajatukseni julki.

Ota maahantuojaan yhteyttä ennen takuuajan umpeutumista, ja sano että on ongelmia, jotka on monilla muilla korjaantuneet noi jakit vaihtamalla. Pyydä ystävällisesti laittamaan laatua (Switchcraft) tilalle. Sulla todennäköisesti ei ole tuossa vaiheessa vielä noita ongelmia ollut, ja mahdollisesti ei tule koskaan olemaankaan, mutta jos sitä suuresti pelkäät, niin tee noin.

Tätä minä juuri kaipasin. Kiitos.
Edit. Laitetaan vielä euroopan isoin plussa +
Eat my ass and balls
superfly
02.02.2006 20:35:49
Jos aiot keikkaillakin niin 50wattinen ehdottomasti, itse soittelin joskus aikoinaan tuolla 30wattisella, ei toki ollut volyymit ihan kaakossa, mutta ääni tahtoi hautautua rumpujen alle. Ihan laatupeli muuten on... 50wattista suosittelen, eipä sitten ainakaa kaduta jälkeenpäin jos ei tehot riitä.

Hyvin tapauskohtaista. Huomasin juuri viime viikolla että 60-wattisen Valvetronixin tehonvalitsin on ollut jo pitkään 15 watin kohdalla. Silti on riittänyt möykkä bändin kanssa. Ja keikoilla on lähes aina tapana mikittää vahvarit. Mulla ainakin pienemmissäkin paikoissa.
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
Aki
03.02.2006 01:58:41

60-wattisen Valvetronixin tehonvalitsin on ollut jo pitkään 15 watin kohdalla.

Siinä mäkin sitä yleensä aina pidän, myös keikoilla. Ja me ei mikitetä vahvareita. Ja mä soitan yleensä pikkasen lujempaa mitä kaverit haluais... :oP

Mutta ihan perusasia näissä on se, että paljon enemmän kuin se tehon tuplaus, voimakkuutta kasvattaa se kotelon ja elementin koko. AD30VT:ssä on 10" elementti, ja kotelolla tilavuutta semmonen kolmasosa AD50VT:stä.

Pari esimerkkiä: Mesa Studio .22+ ja Carvin Vintage16 ei tunnu kuulostavan missään olosuhteissa tuhdilta, paksulta, tai isolta. H&K Edition Tube, 18W Budda, ja 12" elementillä varustetut Valvetronixit yleensä kuulostavat. Suurena trendinä noissa on juuri toi kotelon kokoero.
rakula
03.02.2006 09:06:38
Eli mun käyttöön riittäisi hyvin tuo 60 wattinen. Treenataan bändin kanssa ja välillä on juuri jotain pikkukeikkoja.
Eat my ass and balls
meitu
03.02.2006 11:06:48

Sanokaas että pelittäisko tällainen http://www.thomann.de/thoiw3_marsha … 13_doppelfussschalter_prodinfo.html
vaikkapa ad50vt:n kanssa. Tuollainen lyötyis jo valmiina ja jos se toimii niin ei tarvis laittaa voxin omaa footswitchiä..
Ne jotka soittaa ne tietää
Aki
03.02.2006 12:24:00

Sanokaas että pelittäisko tällainen... vaikkapa ad50vt:n kanssa.

Mitä luultavimmin, viimeistään pienellä modauksella (ledit irti). Eikös Voxin mukana tule se pedaali?
meitu
03.02.2006 12:28:57

Mitä luultavimmin, viimeistään pienellä modauksella (ledit irti). Eikös Voxin mukana tule se pedaali?

Ainakin Thomannilla se on erillisenä ostettavissa.
Ne jotka soittaa ne tietää
Aki
03.02.2006 12:54:46

Ainakin Thomannilla se on erillisenä ostettavissa.

On varmasti, moni muukin asia, mutta tuleeko sen vahvistimen mukana jo yksi tuollainen. Minun muistaakseni tulee. Siis Suomessa.
jarpppa
03.02.2006 19:08:33 (muokattu 04.02.2006 14:02:31)
Kuopion viiking musiikissa kans hintaan 315€.Samoin vaasan unisoundissa.LOppuneet vaan kummastakin,lisää saavat parin viikon päästä.Oma on jo varauksessa =)
"Loppusoinnut täytyy olla että juntit tajuaa" Toppo Koponen kumikameli
Rakoni
08.02.2006 12:09:55
Kävin testaamassa valvetronixeja DLX:ssä. Siellä ei ollut 60-wattista comboa joten kokeilin valvetronix-nuppia kaapin kanssa. Kaikki toimi muuten hyvin mutta särössä oli jotain outoa. Rouheutta löytyi mutta aikamoista puuroa kokonaisuudessaan kaapista ulos tuli. EQ ei vaikuttanut soundiin kovinkaan paljon. Olen lähes 100%-varma että jotain oli vialla, koska AD50VT:ssäkin oli puhtaammat soundit.

Testikitarana oli Music man Luke.
Sanokaa DT kun haluatte hyvää
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)