Aihe: DiMarzio Straplock vs Dunlop Flushmount vs Schaller vs muut
1 2
McNulty
02.02.2006 19:17:24
Taidan kokeeksi ostaa tuollaiset Dunlopit, sillä näköjään nuo tuossa Carvinissa on tuollaiset jo. Missä päin tsadia tuommosia myydään? Ja myydäänkö niitä hihnaan kiinni tulevia osia erikseen?

Levytukku tuo maahan Jim Dunlopin tuotteita!
Dimebag Darrell - 1966-2004 Never forgotten!
While you talk the talk, I walk the walk!
Niskamies
02.02.2006 19:28:05
- Schallerit toimivat huonosti paksujen nahkahihnojen kanssa, kitisevät pyöriessään hihnatapin ympärillä

Mulla on neljässä soittimessa Schallerit. Jokaisessa näistä on paksut nahkahihnat. Ainoa vaikeus on saada se mutteri kiinni niihin kierteisiin koska ne hihnat ovat paksuja. Sen jälkeen vaan jakoavain käteen ja kiristys. Kun ne kiristää oikein kunnolla kiinni jakoavaimella tai pihdeillä niin ei ne itsestään aukeile. Ja jos sitä pelkää, niin voi käyttää neljä sekuntia kiristykseen vaikka puolen vuoden välein.
More is more.
LaXu
02.02.2006 20:38:20
Mulla on neljässä soittimessa Schallerit. Jokaisessa näistä on paksut nahkahihnat. Ainoa vaikeus on saada se mutteri kiinni niihin kierteisiin koska ne hihnat ovat paksuja. Sen jälkeen vaan jakoavain käteen ja kiristys. Kun ne kiristää oikein kunnolla kiinni jakoavaimella tai pihdeillä niin ei ne itsestään aukeile. Ja jos sitä pelkää, niin voi käyttää neljä sekuntia kiristykseen vaikka puolen vuoden välein.

Mulla ne kyllä aukeili about viikottain. Kun hihnana oli Fenderin Deluxe nahkahihna niin sitä mutteria ei saanut kuin parin kierteen verran kiinni. Minusta hihnalukkojen pitäisi muutenkin olla sellaiset, että niitä ei joudu tarkistelemaan ja säätämään.
Ze Kink
02.02.2006 20:48:54
Levytukku tuo maahan Jim Dunlopin tuotteita!

Mutta siellä ei ainakaan ole noita aiemmin ollut kun olen kysellyt.
WANG #3: Carefully unscrew or disengage wang bar from guitar and put in case. Sometimes the best way to wang is not to wang at all. -Joe Satriani
Niskamies
02.02.2006 20:52:08
Mutta siellä ei ainakaan ole noita aiemmin ollut kun olen kysellyt.

Kuvaa muuten skitasta kehiin?
More is more.
Ze Kink
02.02.2006 21:01:27
Kuvaa muuten skitasta kehiin?

http://www.kolumbus.fi/lassi.salo/Carvin/Carvin.jpg
Huono kuva kyllä.
WANG #3: Carefully unscrew or disengage wang bar from guitar and put in case. Sometimes the best way to wang is not to wang at all. -Joe Satriani
rosberg
02.02.2006 23:38:00
Mulla ne kyllä aukeili about viikottain. Kun hihnana oli Fenderin Deluxe nahkahihna niin sitä mutteria ei saanut kuin parin kierteen verran kiinni. Minusta hihnalukkojen pitäisi muutenkin olla sellaiset, että niitä ei joudu tarkistelemaan ja säätämään.
se jakoavain toimii. ei nimittäin irtoile. voit tietenkin pyytää jotain vahvempaa vääntämään. mutta meikäläisellä toimii kuin ronald reaganin munuaiset!
ostan fender-straton jossa floikka tai vastaava hässäkkä. miel.jpn.
lukeman
02.02.2006 23:52:00
Schallerin lukkoja käytän eikä ole tarvinnut kiristää kuin kerran, silloin kun ne asensin.
Rämppy
03.02.2006 12:14:26 (muokattu 03.02.2006 12:15:36)

Näin määkin näkisin. Mulla on joka kitarassa nahkahihna, parissa tosipaksu. Kyllä ne schallerit pysyy paksuissakin nahkahihnoissa kiinni, kun kiristää sen mutterin lenkkiavaimella niin kireälle kuin vääntäjällä riittää poweria. Nahka menee kyllä kasaan sen mutterin+prikan alla. Huolellinen soittaja kuitenkin tsekkaa ne mutterit silloin tällöin. 1-2 kertaa vuodessa olen kiristänyt muttereita. Ei aivan kauhea urakka vuositasolla.
En sitten malttanut olla sanomatta.
Antti1
03.02.2006 12:19:51
Schallerit saa muuten kiristettyä myös kahdella jakarilla aika näppärästi. Tarvitaan vaan sinne "väärälle" puolelle muistaakseni 15mm avain. Sitten runnomaan muttereita momenttiin ja varmasti pysyy. Mulla on noita kolme kappaletta minotaurin paksuissa nahkahihnoissa kiinni, eikä löystymisen merkkejä ainakaan vielä näy.
The dreams in which I'm dying are the best I've ever had
Lönnrot
03.02.2006 12:41:29

Bassossa on Gibsonin ''ernie ball'' tyyppiset nappilukot, hyvin ovat kestäneet jo kohta kymmenen vuotta. Kitaroissa en lukkoja käytä, en tykkää siitä tatsin muutoksesta mitä ne lisää asetettaessa hihnanpäihin.
Hello Kettle, my name is Pot.
Tim
03.02.2006 13:07:39

Ei ole kokemusta kuin noista Schallerin lukoista. Olivat ainoassa kitarassani vakiona. Mutteria pyöräytän sormilla kiinni aina kun heitän remmin niskaan. Pitäs koittaa tuota kunnollakiristämistä.
Jostain luin, että jotkut on ehkäisseet mutterin aukeamisen pistämällä vähän läpinäkyvää kynsilakkaa lukitsemaan mutterin lukon runkoon. Sen luulisi murtuvan nopeasti poiskin, jos tarvitsee myöhemmin mutteri aukaista. Ehkä paremmin, kuin jos työntäisi liimaa mutterin väliin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)