nile 13.08.2003 13:46:46 | |
---|
Omistan tuon iron cobra ptw900 tupla pedaalin ja olen ollut ihan tyytyväinen ostokseeni mutta soitan tuollaista nopeeta deathiä ja bläckistä, niin olen ajatellut jos vaihtais axis pedaaleihin vai onko niin nopeet ku puhutaan? Kertokaa kokemuksia ihmiset |
Thyrblast 13.08.2003 16:16:22 | |
---|
Axis. Ne eivät rupea "jätättämään" kuten ketjuvetoiset pedaalit. Siis jos poljetaan kuten Roddy ja Laureano... |
akik 13.08.2003 16:30:41 (muokattu 13.08.2003 16:31:38) | |
---|
itsellä oli axis muutaman kuukauden,en tykännyt kauheasti. nopea kyllä mutta voimaa ei saanut kunnolla sitten millään iskuihin.myös jutut herkästi hajoavista laakereista ja muista osista sai miettimään.. vaihdoin cobriin ja tyytyväinen olen ollut.. |
Buusteri 13.08.2003 17:44:34 | |
---|
ite oon ainaki sitä mieltä että tuskin tuon tason pedaaleilla on hirveänä eroa nopeuden suhteen. (juu tiedän kaikki ne jutut että axis on maailman nopein spedu jne) että jos osaat soittaa sillä tietyllä nopeudella esim suoraa tuplatykytystä vaikka coobrilla niin tuskin se siitä kovin kummoisesti nopenee axikseihin vaihtamalla. tekniikasta se on kiinni :) laiturilla haitari soi, haita se harmitti, haita risoi.. |
ite oon ainaki sitä mieltä että tuskin tuon tason pedaaleilla on hirveänä eroa nopeuden suhteen. (juu tiedän kaikki ne jutut että axis on maailman nopein spedu jne) että jos osaat soittaa sillä tietyllä nopeudella esim suoraa tuplatykytystä vaikka coobrilla niin tuskin se siitä kovin kummoisesti nopenee axikseihin vaihtamalla. tekniikasta se on kiinni :) Onhan se tekniikasta kiinni mutta oikean tuntuman löytäminen pedaaleihin on myös tärkeää. Jonkun jalkaan axis sopii paremmin, jonkun muun jalkaan sopii ehkä cobra paremmin. Makuasioita myös osittain. |
Buusteri 13.08.2003 20:52:22 | |
---|
Onhan se tekniikasta kiinni mutta oikean tuntuman löytäminen pedaaleihin on myös tärkeää. Jonkun jalkaan axis sopii paremmin, jonkun muun jalkaan sopii ehkä cobra paremmin. Makuasioita myös osittain. Totta. Mutta joku saattaa arvostella jonkun pedaalin huonoksi ihan vain sen takia, koska ei ole jaksanut säätää sitä omalle jalalle sopivaksi. Onhan jokaisella pedaalilla tietenkin se oma tuntuma. makuasia tosiaankin laiturilla haitari soi, haita se harmitti, haita risoi.. |
nile 14.08.2003 11:38:02 | |
---|
noista on sitte vielä sitä A2 ja X2 mallia, onko niillä soitannollisesti minkälaisia eroja? |
GroundZero 14.08.2003 11:44:46 | |
---|
moi, itellä on ollut axis longboardsit nyt noin vuoden verran. Voin sanoa rehellisesti, että on kyllä hyvä soittotuntuma ja kevyet polkea. Heel/toe tekniikkakin onnistuu näillä paremmin...mutta...itsellä on ollut kestävyyden kanssa paljon ongelmia. Laakerit ovat löystyneet ja pariin otteeseen on myös välivarsi murtunut!! En tiedä, onko minulla ollut vain huono tuuri...mutta näin...jos nyt ostaisin pedaalit, ostaisin pearlin eliminatorit. |
Paas 14.08.2003 15:00:22 | |
---|
Itsekkin olen kyllä moneen otteeseen harkinnut noita axiksen pedaaleja mutta kun moni on puhunut niistä kestävyysongelmista niin on ruvennut pelottamaan. Ovat myös niin helkkarin kalliit. |
JanneO 14.08.2003 16:31:52 | |
---|
Makuasioita... Meikä hommasi syksyllä 2001 axikset ja kyllä on nopeus kehittynyt sen myötä... ei voi sanoa huomattavasti mutta kuitenkin. Mitään laakeri tai muita ongelmia ei ole spedun kanssa ollut. Muutenkin tuo longboards toimii jalan alla kun olen aina soittanut ihan footboardin alareunalla. Cobria en ole kuin päässyt muutamaan otteeseen testaamaan ja ainakaan niillä säädöillä en tykännyt. Ehkä lähimmäksi pääsisi tuo pearlin eliminator sitten tuota axista... jos kakkostilasta kamppailtaisiin=) |
Aegis 14.08.2003 16:53:02 | |
---|
Sanoisin, että Cobrilla nopeasti soittaessa tulee ennemmin vastaan oman tekniikan kuin pedaalin riittämättömyys. Eli kyllä niilläkin on tykitelty kovaa. Siinä missä Cobra kyllä Axiksen voittaa on jämäkkyys ja kestävyys. Todella tukeva ja liikkuvia osia paljon vähemmän. Väittävätpä Lombardot ynnä muut käyttääneensä aina vain yhtä ja samaa pedaalia, kun sama on kestönyt vuodesta toiseen. Axikseen päätyisin ehkä vasta siinä vaiheessa jos sukunimeni olisi Sandoval. Kaikille muille pitäisi cobran riittää. Joutsenolainen Thrash pumppu tarvitsee voimakasäänisen laulajan. Mailaa heti! |
nile 14.08.2003 19:46:19 | |
---|
Onko kukaan ostanut axis pedaaleja thomanilta? Kannattaako? |
Magetsu 14.08.2003 21:18:13 | |
---|
Onko DW:n 9000:sta kokemuksia ja mahtuuko se näiden axiksien ja cobrien sekaan? "Kendo wa ken no riho no shuren ni yoru ningen keisei no michi de aru" |
GroundZero 18.08.2003 12:41:21 | |
---|
Onko kukaan ostanut axis pedaaleja thomanilta? Kannattaako? moi, ite ostin Axikseni Thomanilta. Thomanilla myytävä Axis on ihan sama kuin jenkki-versiokin, ainoastaan logo on erinäköinen lisenssisopimusten puutteen vuoksi. En tiedä, saattaa olla, että nykyään tuokin puoli on hoidossa... |
Olli 18.08.2003 15:53:36 | |
---|
moi, ite ostin Axikseni Thomanilta. Thomanilla myytävä Axis on ihan sama kuin jenkki-versiokin, ainoastaan logo on erinäköinen lisenssisopimusten puutteen vuoksi. En tiedä, saattaa olla, että nykyään tuokin puoli on hoidossa... ?? eihän thomann niitä valmista. Selvitä tyhmälle |
akik 18.08.2003 16:13:17 | |
---|
?? eihän thomann niitä valmista. Selvitä tyhmälle se on thomanille erityisesti valmistettu malli. minul olt se sama juuri.. |
lethus1 20.08.2003 02:39:52 | |
---|
Kävin tässä testailemassa kaupoissa Axiksia. Tottakai niihin pitää tottua jne jne. mutta jotenkin en saanut mitään fiksua aikaiseksi. Tatsi oli ihan helvetin omituinen, kun olisi ilmaa polkenu (ja siis nyt neg. mielessä). Kaupan vaihto ja Yamahan Flying Dragoneita testaamaan. Tuntuma oli mainio. kyseessä siis vastaavalla systeemillä kuin axiksella toimivat, eli "direct drive" tms, ei ketjuja tai nauhoja. Kontrollia, voimaa ja nopeutta. Minun seuraavat pedaalit. Ainiin, Iron Cobrista en ole tykännyt kun olen testaillut mutta tänään testasin treenikämppänaapurin matoja ja olikohan sitten hyvint säädetty tms mutta tuntui kyllä AIVAN erinomaisilta. |
Bacchus 20.08.2003 13:20:45 | |
---|
Kävin tässä testailemassa kaupoissa Axiksia. Tottakai niihin pitää tottua jne jne. mutta jotenkin en saanut mitään fiksua aikaiseksi. Tatsi oli ihan helvetin omituinen, kun olisi ilmaa polkenu (ja siis... Myyjä sano joskus musakaupassa että jos Axikset hankkii, niin pitää opetella polkemaan uudestaan. Itse en oo Axiksia kokeillu muuta kuin kaupassa vähäisen, ja kyllähän se tuntuma aika heikko oli, tuntu melkein ku ois vettä polkenu. Tietenkin tottumis- ja jonkun verran säätökysymys, mutta itse kyllä pidän eniten Eliminatoreista. "Functionless art is simply tolerated vandalism. We are the vandals." - Type O Negative |
nile 22.08.2003 11:41:13 | |
---|
Myyjä sano joskus musakaupassa että jos Axikset hankkii, niin pitää opetella polkemaan uudestaan. Itse en oo Axiksia kokeillu muuta kuin kaupassa vähäisen, ja kyllähän se tuntuma aika heikko oli, tuntu melkein ku ois vettä polkenu. Tietenkin tottumis- ja jonkun verran säätökysymys, mutta itse kyllä pidän eniten Eliminatoreista. Missä kaupoissa noita axis pedaaleja saa kokeilla. Onko Länsi-Suomen läänis mitää musiikki kauppoja missä sais koittaa |
akik 22.08.2003 12:57:00 | |
---|
Missä kaupoissa noita axis pedaaleja saa kokeilla. Onko Länsi-Suomen läänis mitää musiikki kauppoja missä sais koittaa en oo saletti mut musamaailmassa helsingissä vois olla.samoin smi:llä mutta niillä kai ei ole liiketiloja (?).. |