Aihe: Kaurismäen leffa vihdoin levitykseen
1
Bonham
02.02.2006 11:11:51
Turun Sanomat:

Kulttuuri
Iron Horsemen vihdoin dvd:llä
Gilles Charmantin ja Aki Kaurismäen alkujaan vuonna 1994 tuottama legendaarinen Iron Horsemen elokuva julkaistaan vihdoin DVD:llä. Elokuvan tapahtumat keskittyvät vuoteen 1967 jossa Kaliforniaa terrorisoi "Kanibaalit" niminen moottoripyöräjengi. Elokuva on kuvattu Suomessa kattavan näytteiljäkaartin voimin. Pääosissa esiintyvät mm. Kari Väänänen, Jim Jarmusch, Matti Pellonpää, Nicky Tesco Sakari Kuosmanen. Elokuvaa ovat avustaneet lukuisat moottoripyöräkerhot. Elokuva on saavuttanut laajan kulttimaineen valtakuntamme moottoripyöräharrastajien keskuudessa, mutta laajempaan jakeluun Iron Horsemen päätyy vasta nyt.

Julkaistu 2.2.2006 9:23:00
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
Jani The Rock
02.02.2006 11:57:47

Tää on muuten oikeasti helvetin hauska leffa. Tilasin ton VHS-version joskus Kopterista. Hyvää musaa, rumia karvanaamoja, komeita prätkiä ja sopivan kotikutoinen fiilinki. Jim Jarmusch on ihan loistava Silver Riderinä!
Cheap tequila and too much Seconal, but I`m still alive and well! * Bella Italia #1 * MegaMan Club #002 - Quiff Man * ASHC #1
AP
02.02.2006 15:10:54
Mitään, mikä edes etäisesti muistuttaa road movieta ja/tai jossa on Matti Pellonpää, ei voi olla huonoa. Pitänee hankkia tuo, siis.
K100 #7 Ärlä #011
Lennu
02.02.2006 15:17:09

Juu, mulla onkin. Ei siis oo ollut levityksessä? Mistähän ihmeestä mä oon sen sitten hommannu?
Mechanizm
02.02.2006 17:22:21
Juu, mulla onkin. Ei siis oo ollut levityksessä? Mistähän ihmeestä mä oon sen sitten hommannu?

VHS on ollut levityksessä, DVD ei. Töistä joskus löysin leffan teatterijulisteen. Itse en ole koskaan nähnyt, kiinnostaa kyllä kovin.
You still think swastikas look cool? In a real fourth reich you'll be the first to go!
T.S. S L A Y E R
02.02.2006 20:18:34

On muuten tää uus Kaurismäen leffa aika lyhyt. Mut silti varmaan viisi sanaa per minuutti on huippunopeus.
texjazz
02.02.2006 20:25:00

On muuten tää uus Kaurismäen leffa aika lyhyt. Mut silti varmaan viisi sanaa per minuutti on huippunopeus.

Peter von Bagh on nähnyt elokuvan jo kolmasti ja totesi sen olevan ankaran.
Surullisilla talonmiehillä on melankolia
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)