Aihe: ENGL kaapin modaaminen vintage --> standard
1 2 3
Nacher
01.02.2006 22:07:07
Eli, onko noissa Englin vintage ja standard kaapeissa muita eroja kuin elementit? Ovat vain nopeilla testauksilla kuulostaneet nuo standardikaapit huikeasti mielyttävämmältä kuin vintageiden keskiäänikirskunat. Eli, tulisiko tuosta 2x12 kaapista standardin vastine iskemällä ne standari-elementit sisään, ja onnistuuko homma hyvin ihan kotikonstein? Mikä myöskin on sen standardielementin tarkka malli (V12-60?) ja mitä ne mahtavat maksaa? Niin ja tärkeimpänä, mistä niitä saa? Mieluiten jostain muualtakin, kuin Thomannilta?

Ja toki, olisiko joku sitten kiinnostunut ostamaan kaksi kappaletta noita hyvin vähänkäytettyjä v30 elementtejä?
päänahka
02.02.2006 01:06:36
Ja toki, olisiko joku sitten kiinnostunut ostamaan kaksi kappaletta noita hyvin vähänkäytettyjä v30 elementtejä?

Mulle kelpaa ainakin yksi. Pikaviestein jatkanemme?
Soolot on perseestä. AKKK #7
Nacher
02.02.2006 01:30:06
Mitenkä muuten, toimisivatko greenbackit? Mietin vain, että kun ovat tosiaan 25 wattisiksi luokiteltuja, mitenhän kaksi 2xgreenbackia mahtaisi kestää 60 watin Fireballia? Ei huvittaisi sulattaa elementtejä kovimman riffityksen keskellä.
Hanok
02.02.2006 09:58:30
Käsittääkseni V60 on elementti jota Celestion valmistaa ainoastaan Englille eikä niitä saa normaaliin tapaan irtomyynnistä. Tosin vakiokatalogista saattaa löytyä malli joka on tätä ainakin hyvin lähellä. Tietääkö joku tästä?

Esim. Marsun 1960av ja 1960bv -kaapeissa on Celestion G12V-elementit jotka muistuttavat ulkoisesti täysin Vintage 30 -elementtejä. Celestionilta asiasta tiedusteltuani he kertoivat että näillä elementeillä ei pitäisi olla mitään soundillista eroa. Ainoa ero pitäisi olla että G12V:n ilmoitettu tehonkesto on 70 W ja Vintage 30:n 60 W.

Olen joskus lukenut netistä väitteitä että Englin Vintage-kaapit olisi tehty eri materiaalista kuin Standard-kaapit ja nimenomaan niin päin että Vintage-malli olisi kestävämpi. Tästä ei kuitenkaan varmaa tietoa ole. Jos väite kuitenkin pitää paikkansa, voisi elementtien vaihto ollakin parempi ratkaisu kuin koko kaapin vaihto.

V30-elementeistä pääsee varmasti torilla eroon varsin vaivattomasti, kunhan hinta on järkevä. Nykyäänhän niitä saa n. 100 eurolla/kpl uutena.
Ben_D
02.02.2006 10:12:18

Kiinnostais toi ENGL Standardin testaaminen. Mutta poikkeeko se sitten hirveesti mun nykyisestä Marshallin 1960AV kaapista, jossa 4xV30? Todennäköisesti poikkeaa, mutta pitäisi raahata nuppi Musamaailmaan ja testata..
Therium
02.02.2006 13:17:17

Olen joskus lukenut netistä väitteitä että Englin Vintage-kaapit olisi tehty eri materiaalista kuin Standard-kaapit ja nimenomaan niin päin että Vintage-malli olisi kestävämpi. Tästä ei kuitenkaan varmaa tietoa ole. Jos väite kuitenkin pitää paikkansa, voisi elementtien vaihto ollakin parempi ratkaisu kuin koko kaapin vaihto.

Ainakin vintage-kaappi painaa huomattavasti enemmin kuin standard.
Kill and kill again - Sightless
Nacher
02.02.2006 14:23:18
Noniin, eli olisiko kenelläkään ylimääräisiä V12-60 elementtejä, joista tahtoisi eroon? Maahantuojalla oli vain yksi, ja toisen tilaamisessa kestäisi...

Haluaisiko joku myös selventää termit front loaded sekä rear loaded?
janik
02.02.2006 14:26:44
Haluaisiko joku myös selventää termit front loaded sekä rear loaded?

Tarkoittaa sitä, että kummalle puolelle etulevyä elementit on kiinnitetty.
-------------------------Fahrenheit
Nacher
02.02.2006 15:06:39
Mitenkäs nuo Eminencet? Joidenkin tahojen mukaan siellä on hyvin Greenback-tyylisiä elementtejä, mutta isommalla tehonkestolla? Saisiko niistä sellaisen etsimäni "smooth" mattäsärösoundin?
-K-
02.02.2006 15:10:52
Mitenkäs nuo Eminencet? Joidenkin tahojen mukaan siellä on hyvin Greenback-tyylisiä elementtejä, mutta isommalla tehonkestolla? Saisiko niistä sellaisen etsimäni "smooth" mattäsärösoundin?

Jos tuon tyylistä hakee niin oliskohan framus cobra 4x12" oikea vaihtoehto. Toki aika iso verrattuna 2x12";een.
Suus kii tai paan sut pesähän !!!
Takajeejee
02.02.2006 15:13:05

Mä kokeilin sitä jotain Carlsbron 2x12 mukamas hevicomboa. Se oli varustettu Eminenceillä. Siis se ite vahvistin vaikuttaa soundiin vissiin enemmän ku elementit mut siis aika tuhnulta kuullosti, hirveen treblekästä saundia tuli ulos tai jottain. Voi olla siitä vahvistimen "huonoudesta" sitten kiinni ;)
Äbyl?
-K-
02.02.2006 15:20:31
Mä kokeilin sitä jotain Carlsbron 2x12 mukamas hevicomboa. Se oli varustettu Eminenceillä. Siis se ite vahvistin vaikuttaa soundiin vissiin enemmän ku elementit mut siis aika tuhnulta kuullosti, hirveen treblekästä saundia tuli ulos tai jottain. Voi olla siitä vahvistimen "huonoudesta" sitten kiinni ;)

Aika rokkivekeitä nuo carlsbrot. Ja jotkut eminencet, löytyy aika pirusti kitaraelementtejä firmalta. Itsellä ei ainakaan ole kuin hyvää sanottavaa eminencen elementeistä. Noita celestionin malleja ei kuitenkaan voi käyttää kuin vertailuun, soundit eivät tietenkään ole samanlaiset.
Suus kii tai paan sut pesähän !!!
Takajeejee
02.02.2006 15:26:48
Aika rokkivekeitä nuo carlsbrot. Ja jotkut eminencet, löytyy aika pirusti kitaraelementtejä firmalta. Itsellä ei ainakaan ole kuin hyvää sanottavaa eminencen elementeistä. Noita celestionin malleja ei kuitenkaan voi käyttää kuin vertailuun, soundit eivät tietenkään ole samanlaiset.

Joo, tuskimpa se elementeistä oli kiinni. Se myyjä väitti siitä combosta että "tämä kyllä on sellanen hevijyrä, ettet toista o nähny". Mitä ikinä sitten tarkottikaan tuolla lauseella :)

Hei sellainen yleiskysymys, että ENGL nupin (fireball) kun oon aatellu ostaappi, niin tiettävästi ovat hieman yläkireitä, niin sellastapi, että pehmentäiskö Greenbackeillä varustettu kaappi yhtään sen soundia?
Äbyl?
Hanok
02.02.2006 15:35:54
Hei sellainen yleiskysymys, että ENGL nupin (fireball) kun oon aatellu ostaappi, niin tiettävästi ovat hieman yläkireitä, niin sellastapi, että pehmentäiskö Greenbackeillä varustettu kaappi yhtään sen soundia?

Olen testannut Fireballia Marsun 1960TV-kaapilla (Tall Vintage, Greenbackeilla), mutta en Englin omalla kaapilla. Tuo yhdistelmä ei ainakaan minusta vaikuttanut erityisen yläkireältä. Se on sitten toki makuasia miellyttääkö Fb:n soundi muuten. Ihan testaamisen arvoinen yhdistelmä tuo joka tapauksessa on, jos haluaa vähän pehmentää nupin perusmeininkiä. Vaikka hevitykki se silti on, eikä siitä juuri muuksi muutu.
Nacher
02.02.2006 15:40:21
Englin standardikaapilla tuo Fireballi tosiaan ei ollut yhtään yläkireä, vaan oikein smooth kermamättösäröä. Rujo totuus oli vain kotona v30 kaapin kanssa, että yläkireyttä alkoi olla ihan hitosti, ja soundin pehmeydestä ei tietoakaan. Näin vertailuna, tuolla v60 standardikaapilla lähti maltillisilla voluumeilla treble, middle ja presence täysissä ihan nätti soundi, kun taas vintagekaapissa tuollainen kyllä repii korvat päästä yläkireydellään. Ei olisi uskonut, että kajarit vaikuttavat noin paljon.
Takajeejee
02.02.2006 16:11:00
Olen testannut Fireballia Marsun 1960TV-kaapilla (Tall Vintage, Greenbackeilla), mutta en Englin omalla kaapilla. Tuo yhdistelmä ei ainakaan minusta vaikuttanut erityisen yläkireältä. Se on sitten toki makuasia miellyttääkö Fb:n soundi muuten. Ihan testaamisen arvoinen yhdistelmä tuo joka tapauksessa on, jos haluaa vähän pehmentää nupin perusmeininkiä. Vaikka hevitykki se silti on, eikä siitä juuri muuksi muutu.

Hitsi ku on sillä hintaa lähemmäs 900 :) Mutta ei viitsisi hyvän nupin soundia tuhota huonolla kaapillakaan. oivoi.
Äbyl?
Nacher
02.02.2006 16:15:17
Englin standardi 4x12 tuskin on paljoa yli 700, ja sillä siis tuo oli ihan pehmeätä samettia treblet kaakossakin.
Antti1
02.02.2006 16:16:43
Tässä nyt on enemmän tai vähemmän sopiva kolo, niin kysäsenpä. Mulla on 2x12" kaappi, jossa on G12H ja V30, ja sen kaverina Screamer. Ongelmana on juurikin tuo yläkireys. Kannattaisiko mun teidän mielestänne vaihtaa noihin Greenbackeihin, tai Eminencen "vastaaviin"? Miksi, miksi ei? Mitkä ne Eminencen Greenbackeja lähimpänä olevat mööpelit olivatkaan?

Rahallisestihan tuo on setelien kaivoon heittelemistä, mutta entä soundien kannalta? Kuinka paljon mä kehtaisin pyytää noista mun elementeistä? Ne ovat kovin vähän käytetyt (lue: sisäänajetut ja rauhallisilla äänenvoimakkuuksilla treeneissä muutaman kerran soitellut) ja täydessä iskussa. Paketit ja kaikki löytyy.

Haluaisiko joku kenties vaihtaa?
The dreams in which I'm dying are the best I've ever had
Takajeejee
02.02.2006 16:18:02 (muokattu 02.02.2006 16:21:25)
Englin standardi 4x12 tuskin on paljoa yli 700, ja sillä siis tuo oli ihan pehmeätä samettia treblet kaakossakin.

Hmm, alkoi kiinnostamaan. Mikä sen standarrin se se se niinku malli on? Ku on näitä E412SS ym. ni mikä sen standardi on? Meinaa vois pyytää paikallista musaliiketta tilaamaan.

PS. Miksi Firballeja ei näy käytettynä? ;) Säästävätkö useimmat powerballiin, ja eivät sitä enää myy?
Äbyl?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)