Aihe: I Walk The Line: Desolation Street
1 2 3
stickyfinger
02.02.2006 11:39:05
Olin myös siellä eturivissä pogoilijoita tönimässä. Ostin ton Desolation streetin. Yritän nyt soitella tätä uudelleen ja uudelleen ja päästä tuosta päähänpinttymästäni eroon. Vähän eloisammalla laulajalla tuo olisi kyllä ihan täydellisyyttä hipova kiekko.

Sano jos sä sen saat sisäistettyä niin ettei laulu häiritse. Siinä tapauksessa itsekin voin ottaa uudelleen harkintaa levyn mahdollisen hankkimisen...eh..
"I feel sorry for people who don't drink. When they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day." - Dean Martin
pliksu
02.02.2006 12:51:01
Nyt tässä jo kaivelen varmaan verta nenästäni, mutta siis eihän se lausuminen voi olla se joka siinä tökkii? Kai se on sitten jokin muu seikka? Laulajan ääni tms.

Nii, en tiedä tosiaan. En oo asiaa sen tarkemmin analysoinut. :) Ehkä tässä jo liusutaan niin kauaksi perus punkkirytkeestä, että nuo vireheitot ja koristelematon äänenväri pistää korvaan. Täytyy muuten tässä vaiheessa kehaista noita levyn sanoituksia. Ovat kyllä puhtaasti perus diipadaapan yläpuolella.

Niin ja keikasta jäi vielä sanomatta, että harmittavan pienellä oli urut. Kun ne kuitenkin mun mielestä vähä erottaa tätä bändiä muista. Ainakaan sinne salin takaosaan ei urkuja kuulunut kuin ihan silloin tällöin hyvin hiljaa.

Joo, aika kummallinen soundipolitiikka oli. Kahdella kitaralla runttausta, jonka olisi voinut helposti hoitaa yhdellä. Itteäkin vähän jäi kaivelemaan kun tyttö seisoi siellä nurkassa vähän kuin tyhjän panttina lukuunottamatta parin biisin introa ja hiljaisia osuuksia. Rumpali kyllä hoiti tonttinsa hyvin, en juuri paljoa muun katseluun keskittynytkään :D
Life won't wait
alanko
02.02.2006 13:13:32
Rumpali kyllä hoiti tonttinsa hyvin, en juuri paljoa muun katseluun keskittynytkään :D

Jep rumpali oli aivan loistava!
minorthreat
02.02.2006 13:27:45

Jep rumpali oli aivan loistava!

Rumpalia voi ihastella myös mm. yhtyeissä Hero Dishonest ja Deathbed.
drumm
02.02.2006 18:05:32
Olen luukuttanut levyä muutaman päivän ja vähän samankaltaisia juttuja on tullut mieleen. Tavastialla näin keikan ja pidin kyllä siitäkin. En arvostele punkkilevyjä samoilla kriteereillä kuin muuta musiikkia, koska tykkään muutenkin niistä ihmisistä, DIY-meiningistä ja siitä, että edes yritetään sanoa jotain, jolla on merkitystä.

IWTL:n uudempi levy on iso harppaus verrattuna edelliseen. Kaikki vaan toimii paljon paremmin. Ainoa asia, joka myös minun korvaani hieman särähtää on liidi- ja taustalaulut. Itseäni ei niinkään häiritse epävireisyys eikä sanojen ääntäminen, vaan sanojen painottaminen ja rytmittäminen. Väärällä painotuksella sanoista saa paljon huonommin selvää ja välillä laulufraasit tuntuvat olevan rytmitetty vähän liian summassa. Näitä olisi voitu miettiä hieman kauemmin. Taustalaulujen epävireisyys häiritsee melkein enemmän kuin liidilaulun. Olisi tuonut mukavaa kontrastia jos ne olisi vedetty ihan viimeisen päälle hyvin ja miksattu enemmän pintaan. Itse lyriikoissa ei ole mitään vikaa (paria vähän "sanakirjamaista" fraasia lukuunottamatta) ja niihin voi helposti samaistua.

Hyvä levy. Kannattaa ostaa.
pliksu
02.02.2006 18:20:36
Itseäni ei niinkään häiritse epävireisyys eikä sanojen ääntäminen, vaan sanojen painottaminen ja rytmittäminen. Väärällä painotuksella sanoista saa paljon huonommin selvää ja välillä laulufraasit tuntuvat olevan rytmitetty vähän liian summassa. Näitä olisi voitu miettiä hieman kauemmin.

That's the one! Tuo se saattaa olla se tökkivä tekijä. Tiedän itsekin tapauksen paljon engelskaa laulaneena. Pitäisi koko ajan olla mielessä millaisella intensiteetillä tietyt sanat pitäisi tuoda ulos. Siinä niin helpolla vaan keskittyy oikein laulamiseen ja fraseeraukseen.

Hyvä levy. Kannattaa ostaa.

Kyllä alan olla itsekin tällä kannalla. Jo pelkästään sen takia, että näitä levyjä pitäisi saada useamminkin listalle. Siitä ei tarvi maksaa niin paljon, ja rahat jotka maksat menevät hyvään tarkoitukseen. Itse olen ollut pitkän aikaa CRI:n bändien tukija ja kiva huomata että miesten musiikki alkaa murtamaan pikkuhiljaa mainstreamin ja undergroundin muureja ilman että tarvisi signata itseään suuremmille lafkoille.
Life won't wait
MrHands
02.02.2006 18:42:02 (muokattu 02.02.2006 18:49:19)
Ai walk the line? Se elokuva?

hehehe

Ehtikö kukaan Nelivitosessa eilen ollut tsekkaamaan Soozia? Mielipiteitä?

Varmaan huonoin näkemäni/kuulemani bändi.
aivokuolio
02.02.2006 18:44:56
Ehtikö kukaan Nelivitosessa eilen ollut tsekkaamaan Soozia? Mielipiteitä?
mustan huoneen testi.
stickyfinger
02.02.2006 22:48:38
Itseäni ei niinkään häiritse epävireisyys eikä sanojen ääntäminen, vaan sanojen painottaminen ja rytmittäminen. Väärällä painotuksella sanoista saa paljon huonommin selvää ja välillä laulufraasit tuntuvat olevan rytmitetty vähän liian summassa. Näitä olisi voitu miettiä hieman kauemmin.

Juu, tuo voi itse asiassa olla se seikka joka minunkin korvaani eniten häiritsee...
"I feel sorry for people who don't drink. When they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day." - Dean Martin
GoingNowhere
03.02.2006 09:27:40

Kyllä alan olla itsekin tällä kannalla. Jo pelkästään sen takia, että näitä levyjä pitäisi saada useamminkin listalle. Siitä ei tarvi maksaa niin paljon, ja rahat jotka maksat menevät hyvään tarkoitukseen. Itse olen ollut pitkän aikaa CRI:n bändien tukija ja kiva huomata että miesten musiikki alkaa murtamaan pikkuhiljaa mainstreamin ja undergroundin muureja ilman että tarvisi signata itseään suuremmille lafkoille.

Näin on! Listahan on täynnä niin helvetin monta paljon huonompaa levyä ku tää. Tuntuu jotenki hölmöltä et jotkut saatanan il diivot ja muut kaupalliset rahastusbändit hallitsee listoja. Onhan siellä tietty hyviäki bändejä mutta ehdottomasti pitäis saada listalle lisää sellaisia levyjä jotka on tehty sydämellä ja sielulla, ei rahankiilto silmissä. Desolation street on loistava esimerkki tällaisesta hyvästä levystä.
Rock'n'Roll can never die, so keep on rockin' in the free world!
GoingNowhere
03.02.2006 09:33:06

Täytyy muuten tässä vaiheessa kehaista noita levyn sanoituksia. Ovat kyllä puhtaasti perus diipadaapan yläpuolella.

Joo sanoitukset on eittämättä loistavia ja koskettavia! Soundissa sanottiin hyvin just noiden sanoitusten teemasta: "Elämä näyttää persettä, mutta periksi ei anneta". tai jotenki noin.

"I'm free when I'm up with the stars in the sky. No worries of tomorrow, no struggles of tonight." Tossa When I'm gonessa on muuten hienoa agents-tunnelmaa kitaroinnissa:D
riimu
03.02.2006 09:41:58
Huomenna pitäs bändin livekuntoa päästä testaamaan Lutakkoon. En ole tosin yhtään biisiä kuullut, joten saa nähdä mimmosta on.
Let us go in; The fog is rising.
alanko
03.02.2006 09:47:37
Ainoa asia, joka myös minun korvaani hieman särähtää on liidi- ja taustalaulut. Itseäni ei niinkään häiritse epävireisyys eikä sanojen ääntäminen, vaan sanojen painottaminen ja rytmittäminen.

Ok, täytyypä itsekin tuota vähän enemmän kuulostella kun tänään käyn levyn ostamassa. Mitenkäs se vanhempi levy muuten? Badlands, vai mikäs se nyt olikaan, kannattaako se ostaa samalla? Täytyy nyt muutama levy kerätä, jotka ostaa kun Äxässä on tuplaleimapäivät ;)
GoingNowhere
03.02.2006 09:59:37

http://www.mesta.net/musa/arvostelut/?aid=1019

Käykääpäs kurkkaamassa mesta.netin arvostelu ja ihmetelkää:O On ollut taas osaava kriitikko hommissa...
salmivaara
03.02.2006 13:23:33

http://www.mesta.net/musa/arvostelut/?aid=1019

Käykääpäs kurkkaamassa mesta.netin arvostelu ja ihmetelkää:O On ollut taas osaava kriitikko hommissa...

Hmm. Omituinen arvostelu kieltämättä.

"Tää o hyvä mut ei tää ookkaa"
Against the grain, thats where Ill stay, swimming upstream, I maintain against the grain
GhostOfTheSun
19.06.2006 10:54:02
Nostetaan. Olet kirjoittamassa yli 135 päivää vanhaan ketjuun!

IWTL:ltä tulossa mini-cd 26.7.

Maistiainen tässä:
http://www.fireinsidemusic.com/mp3/IWTL_nowhereland.mp3

Ei oikein kolissut meikäläiselle Desolationin tavalla. Hieman tylsänkuuloinen biisi...
"Sabotage will set us free. Throw a rock in the machine" - Refused are fucking dead
alanko
19.06.2006 11:16:22
Ei oikein kolissut meikäläiselle Desolationin tavalla. Hieman tylsänkuuloinen biisi...

Joo ei kyllä eka kuuntelulla ainakaan mitään aivan mielettömiä tuntoja herättänyt. No katsellaan kun levy ilmestyy, että mitä sieltä löytyy. Mielenkiinnolla kuitenkin odotan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)