Aihe: Akustista yksinkertaisesti..?
1 2 3 4 5 6
RonRoco
01.02.2006 11:47:14
Kiitos! Alko löytyyn. Itse törmäsin hassuihin vanhoihin setiin:
Strawbs - Baroque & Roll

Mitens tietääkö porukat mitään akustisia regee-renkutuksia. Itsellä on yksittäisiä biisejä paljon mutta kokoanaisia levyjä...?

Aivan loistava löytö oli Kalifornialainen Slightly Stoopid ja niiden Acoustic Roots levy. Rentoo vääntöö pelkillä kitaroilla regee/ska tyyliin. Piti heti tilata amazonilta:
http://www.amazon.com/gp/product/B0 … 0312677-4255353?v=glance&n=5174

Muukin tuotanto on tutustumisen arvoista. Aika samanlaista kun Sublime

Täytyy vielähehkuttaa tota JACKSON BROWNEN sairaan kaunista SOLO ACOUSTIC vol1 levyy. tutustukaa jos pidätte akustisesta melankoliasta ja hyvästä asenteesta;
http://www.amazon.com/gp/product/B0 … 353?s=music&v=glance&n=5174

OFFTOPICCII: Miehen kotisivuilta löytyy mm tälläinen lista:
http://www.jacksonbrowne.com/readings/6039.aspx

GO BUSH!
jenssi
01.02.2006 12:05:13
Plutonium 48 -Pasilasta Kalliioon- levyn aloitus raita on hyvä akustinen jamitus... Ei sinäänsä mitään reggae meininkiä, mutta loppu levy on kyllä sitten taas osin noitten veikeitten pötkyläpäitten keksimää y däkä yn däkä vaikutteista avaruus rokkia. Suosittelen vaikka nyt kovasti lipsun aiheesta...
Artist
01.02.2006 12:29:11
Ryan Adams: 29 sekä Love Is Hell Part 1 & 2.

Tästä tulikin mieleen Ryan Adamsin frendi, ex- D-Generation mies Jesse Malin, jonka tuotokset kannattanee tsekata myös.
"I don't know, he's always wearing shades"
Minstrel
01.02.2006 15:48:56 (muokattu 01.02.2006 15:51:11)
Anteeks vielä! :) Ellioth Smithillä myös loistavaa rauhallista akustis painotteista meisinkiä esim. Figure 8 levy...

Eikös Figure 8 ole Elliottin sähköisemmästä päästä?

Miehen puhtaasti akustisesta tuotannosta täytyy hehkuttaa 10 vuoden takaista nimikkolevyä. Rouhean kauniita biisejä ja todella vaikuttavaa kitarointia mr. Smithiltä. Definitiivisin levy miehen tuotannosta lienee kuitenkin Either/Or, jolla Smith käytti ensimmäistä kertaa myös sähkökitaraa. Either/Or on kuitenkin kokonaisuudessaan myös hyvin akustispainotteinen. Täysin akustinen debyyttilevy Roman Candle on ilmeisesti myös mainio, mutten ole sitä vielä itse kuullut.

EDIT: Miten unohdinkaan yhden kaikkien aikojen tunnelmallisimmista levyistä eli Bruce Springsteenin Nebraskan? Minimalistiset sovitukset ja melankoliset lyriikat sopivat yhteen hämmästyttävän hyvin. Maailman paras olohuonedemo.
"Sometimes you eat the bar, and sometimes, well, the bar eats you."
hjukke
01.02.2006 16:29:53

Ryan Adams: 29 sekä Love Is Hell Part 1 & 2.

Ja Gold albumi myös, vaikka onkin vähän countrympaa.
Pianoa ja akustista kitaraa löytyy.
"Kunnon pauketta persvakoineen." -Errorist
nikomati
01.02.2006 16:31:47

Ja Gold albumi myös, vaikka onkin vähän countrympaa.
Pianoa ja akustista kitaraa löytyy.

kova levy on kyseessä, vaikka itselleni se kovin adams-levy onkin rock´n´roll.
Kalle 1200 Vuotiaat Leivät Osaa Yksin Näyttää Tissiä
RonRoco
01.02.2006 17:00:22
Ryan Adams kolahti nyt lopullisesti. mies on ollut jo kauan mun "ota selvää miehestä lennonin ja noelin jälkeen"-listalla. toi ryanin wonderwall versio oli helmi=))
punk s blood
01.02.2006 17:02:59

Tuota Ryan Adamsin (29) uutukaistahan voi kuunnella miehen kotisivuilla.
D Guerrero
01.02.2006 17:30:01
enemmän kuin tsekkaamisen arvoisia:

sufjan stevens
death cab for a cutie
thomas dybhdal
pedro the lion
tiger lou
dixi19
01.02.2006 18:10:15 (muokattu 01.02.2006 18:15:27)

Tosiaan Ryan Adamsin kaikki muutkin levyt ovat oikein päteviä, mutta välillä vähän liian countrya myös minun makuuni. Rock N Roll on todella kova levy, mutta nimibiisiä lukuunottamatta akustista/piano-osastoa ei löydy.

Tori Amoksella on myös oikein hienoja pianobiisejä joka albumi pullollaan. Ja vaikka ei ihan heti tulisi mieleen, niin myös Nine Inch Nailsilta löytyy ryminälevyjen ohella paljon akustista meininkiä. Fragile- ja With Teeth -levyiltä pari kipaletta, mutta Still on melkein kokonaan rauhallista ja melankolista fiilistelyä.
anomus.com
rok
01.02.2006 19:32:13
Täysin akustinen debyyttilevy Roman Candle on ilmeisesti myös mainio, mutten ole sitä vielä itse kuullut.

Mainio on :) Senverran täytyy pilkkua hinkata että ei ole täysin akustinen..Muistaakseni ainakin vikassa biisissä Kiwi Maddog 20/20 on sähköskebaa rautalankatyyliin ;)
"Markalla saa markan tavaran"
omsi
01.02.2006 22:08:46

mitä ihmettä, kukaan ei ole maininnut vielä Jeff Buckleyta?! Joten tässä siis
pakko-ostos kaikille singer-songwriter -ihmisille:

Jeff Buckley - Live at Siné

kaksituntinen klubikeikka, voit valmistautua kuuntelemaan tuota tuplalevyä
taukoamatta muutaman kuukauden eteenpäin, itse kuuntelen jo neljättä kuukautta.
www.myspace.com/myescapeplan www.secondastralmovement.net
Piepe
02.02.2006 08:32:03 (muokattu 02.02.2006 08:41:21)
John Fruscianten Curtains. Upea levy - melankolinen, dynaaminen, äärettömän melodinen ja hyvällä tavalla raaka ja hiomaton. Kaikki biisit aivan loistavia ja kokonaisuutena absoluuttisen Täydellinen. Viime vuoden julkaisujen top 3:ssa minun mielestä.

Huh mitä ylistystä mutta näin se vain on. Jokaisen ihmisen maailmassa pitäisi kuulla tuo levy.
Go Create The Next Craze - The Panda
kvhl
02.02.2006 09:31:54
Mun pari suosikkia on David Gilmoure in consert dvd. ja scorpions acoustica dvd. löytyy myös cd versiona.Gilmoure soittelee pinkfloydia akustisella että sähkökitaralla. Tuosta scorppionsin acusticasta taas niitten hittejä akustisena versiona ja hieman erilaisina sovituksina ,mutta tosi hyvä jos scorppareista pitää.
2541
02.02.2006 16:48:03

Roy Harper: Stormcock
John Martyn: Solid Air

Tuossa vain esimerkit molempien herrojen suuresta ja suurimmalta osalta upeasta tuotannosta.
pahala
02.02.2006 16:55:49
Days of the New
8)
nikomati
02.02.2006 16:58:00

John Fruscianten Curtains. Upea levy - melankolinen, dynaaminen, äärettömän melodinen ja hyvällä tavalla raaka ja hiomaton. Kaikki biisit aivan loistavia ja kokonaisuutena absoluuttisen Täydellinen. Viime vuoden julkaisujen top 3:ssa minun mielestä.

Huh mitä ylistystä mutta näin se vain on. Jokaisen ihmisen maailmassa pitäisi kuulla tuo levy.

miehen the will to death vakuutti mut, vaikkei täysin akustista olekaan.
Kalle 1200 Vuotiaat Leivät Osaa Yksin Näyttää Tissiä
sirdickyj
02.02.2006 18:11:38
Mr Big; Live at Hardrock Cafe
Richie Kotzen; Acoustic cuts
Kip Winger; Down incognito
Tesla; Five men live
En ikinä liittyisi bändiin, joka ottaa minut jäsenekseen!
Rattata
02.02.2006 21:58:30
Jose Gonzales

Joo tätä voi suositella. Hyvää matskua, ja Josella on hieno ääni.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)