-heikkihelleri- 29.01.2006 02:06:22 | |
---|
On minulle uusi nimi ja kiinostaakin vielä. Jos ei puututa hintoihin, niin kysyn muita kokemuksia. Onko rokki- vai rautalankamiehille ? -hh- |
Aki 29.01.2006 03:24:57 | |
---|
Ostakaa mun Ibanez SZ520 '03!! |
McNulty 29.01.2006 03:35:35 | |
---|
Minulle ainakin ominaisuuksiltaan ihan liian vajavaisia. Kurjaa kun joutuu EQ:n asetuksia ruuvaan erikseen puhtaalle ja särölle. Soundit olivat kuitenkin ok kun testasin El Mariachia ja La Meseraa. Jälkimmäinen oli mielestäni enemmän perinteinen blues-kone ja varmasti hyvä ratkaisu hänelle jolle riittää tuon koneen perussoundi. El Mariachi oli enemmän "british" minun mielestäni. Ei huono sekään, mutta en minä sillä kaikkea sitä soitellut mitä bändien kanssa tulee soiteltua. Retro-rockissa ja sitä kevyemmissä se toimii kyllä... muussa se sitten jäikin ominaisuuksiltaan ja soundeiltaan jalkoihin. Jos tietää tasan tarkkaan että sellanen blues-rock on se juttu, niin kannattaa kokeilla noita. Dimebag Darrell - 1966-2004 Never forgotten! While you talk the talk, I walk the walk! |
Walrus 29.01.2006 03:50:30 | |
---|
Tommonen Monsterin El Mocambo olis ihan unelmapeli. En ole kyllä ikinä ite testannu mutta livenä olen kyseistä vahvistinta kyllä kuullut ja hyvältä kuullosti. Well - The house is a rockin' Don't bother knockin' Yeah - The house is a rockin' Don't bother come on in |
Dr. Muff 29.01.2006 10:08:03 | |
---|
Monster El Mocambo oli aika jautaa. Ei muuta kun lierihattu päähän ja ikenet esiin. Let my love open the door. |
-heikkihelleri- 29.01.2006 10:12:25 | |
---|
Tommonen Monsterin El Mocambo olis ihan unelmapeli. En ole kyllä ikinä ite testannu mutta livenä olen kyseistä vahvistinta kyllä kuullut ja hyvältä kuullosti. Ok. Mitä musaa sillä soitettiin ? |
-heikkihelleri- 29.01.2006 10:23:17 | |
---|
Monster El Mocambo oli aika jautaa. Ei muuta kun lierihattu päähän ja ikenet esiin. Hiwatt -miehellä on varmaan saundimakua meikäläisen tyyliin. Jos tiedät Mesa Boogie Maverickin, olisko samalla viivalla Monsterin El Mocambon kans ? Vai mentäiskö astetta rankempaan El Monarca linjalle ? Tarkoitus ei ole soittaa Black Sabbattia vaan Feelgood ym. rock tyyppistä musaa. |
goose 29.01.2006 11:03:02 (muokattu 29.01.2006 11:03:27) | |
---|
Sekä El Monarca, että Mariachi voisivat tulla kysymykseen sinun saappaissasi. Toinen on EL34 ja toinen EL84 -kone. Riippuu siis vähän siitä mitä tarkalleen hakee. Suosittelen soittamaan Mäntymaan Juhalle ja sopimaan käynti pajalle. Numeron laitoin sinulle pikaviestiin. Varaudu kuitenkin siihen, että käynnin jälkeen olet myyty mies ;). Nimimerkillä "kamat vaihtuu mutta Monster pysyy." Täytyyhän sitä antaa kaverinkin välillä voittaa.. |
burning wee 29.01.2006 15:25:50 | |
---|
Monsterit rules ,meidän bändissä kaikilla on monsterit ja soundi on taivaallinen,mulla on itseasiassa 2 ja muihinpäin en ees kusekkaan enää ja ei ne hinnat mitään kovia ole kun ottaa huomioon että ne on käsityönä tehty ja ilman mitään ylimääräisiä vetkutuksia,ja huolto pelaa JOS nyt IKINÄ mitään vikaa ees tulee,bassonuppi on 72 ja ainut remontti on ollu putkien vaihto. Only GIBSON is good enough! |
blastoff 29.01.2006 16:16:18 | |
---|
Onkos nuo kaikki Monsterit yksikanavaisia? |
Corba 29.01.2006 17:07:02 | |
---|
On minulle uusi nimi ja kiinostaakin vielä. Jos ei puututa hintoihin, niin kysyn muita kokemuksia. Onko rokki- vai rautalankamiehille ? -hh- El Mariachi pelittää rautalangassa kyllä mainiosti!!! Twist! Beat! - Tulta ja tunnelmaa!!! |
dfloreno 29.01.2006 20:27:37 | |
---|
Nimimerkillä "kamat vaihtuu mutta Monster pysyy." Allekirjoitan tän lauseen, olen itsekin tyytyväinen monsterin El Matadorin omistaja. Ihmetytti vaan tuossa alussa ollet Bonecrusherin kommentit... Mutta ei ne kyllä mitään nu-metal koneita ole, näissä on liikaa dynamiikka moiseen. God made me funky |
Walrus 29.01.2006 21:27:54 | |
---|
Ok. Mitä musaa sillä soitettiin ? Perus bluesrokkia ja siihen se sopii kun nenä päähän. SRV-soundit lähtee aika makeesti ku vähän sitä tossa vahvarissa on kai vähän matkittukkin. Well - The house is a rockin' Don't bother knockin' Yeah - The house is a rockin' Don't bother come on in |
McNulty 29.01.2006 21:51:52 (muokattu 29.01.2006 21:55:07) | |
---|
Ihmetytti vaan tuossa alussa ollet Bonecrusherin kommentit... Mutta ei ne kyllä mitään nu-metal koneita ole, näissä on liikaa dynamiikka moiseen. En minä mitään nu-metallia tarkoittanut. Mutta en minä kokenut Monstereita mitenkään ylivoimaisina hevivahvistimina. Johonkin SRV ja Hendrix-menoon nuo ovat omiaan (blues, rock, bluesrock, southern rock jne...), mutta minulle ei ne soundit ainakaan yksistään riittäneet. Dynamiikka on myös paljon kiinni soittajasta. Ei hyvä vahvistin tee kenestäkään hyvää soittajaa. Hyvä soittaja toki saa huonostakin loihdittua siedettävän kuuloista. Millainen on nu-metal kone jossa ei ole dynamiikka? Onko tämä joku kirjoittamaton retroscenen sääntö? Dimebag Darrell - 1966-2004 Never forgotten! While you talk the talk, I walk the walk! |
elektra 30.01.2006 12:37:23 | |
---|
Mariachi on kovasti listalla, 15 wattisena combona - riittänee tavalliseen backlinekeikkailuun, tämä malli on ilmeisesti enemmän vox-spekseillä - onko mariachisoittajilla heittää kommenttia vrt. esim fenderien saundien kirkkauteen? ... jos et tiedä mitä olet tekemässä, älä tee mitään... |
Exhausted 31.01.2006 09:19:38 | |
---|
Monstereilla soittaa suomalaisista nuorista bändeistä ainakin Disco Ensemble ja Callisto, joten tuskin ne ihan pelkkiä retrokoneita ovat |
axe 31.01.2006 11:23:36 | |
---|
Meikäläisellä on El Monarca Mini combo. Musiikkityyli vaihtelee soulista melko raskaaseen rockiin ja näihin tuo peli on omaan makuuni paras mitä löysin pitkän etsimisen jälkeen kun kriteerinä on soundin lisäksi helppo roudattavuus. Nykyheviin tämä ei tietenkään ole omiaan ainakaan 1x12 combo-versiona. Laite on yksikanavainen mutta siinä on polkimellä kytkettävä yksi ylimääräinen gain stage sekä niinikään polkimella ohitettava master volume. Näiden avulla sekä kitaran säädöillä pystyy näppärästi valikoimaan melkoisen määrän erilaisia soundeja puhtaasta rock-sooloon. Pedaaleja en ole vakituiseen käyttänyt yhtään enkä kaipaakaan mitään muuta kuin ehkä hieman reverbiä puhtaiden kanssa. Puhtaat ja kevytrosot ovat hieman voxiin vivahtavia, pehmeitä mutta silti heleitä. Ja isommilla säröillä ollaankin sitten tukevasti Marshall-maastossa. Jos joku on kokeillut tuota pari vuotta sitten uudelleenjulkaistua Marshallin 1974x-comboa niin tämä on samanhenkinen mutta monipuolisempi (erityisesti tuon ylimääräisen gain stagen takia, löytyy jämäkämmät säröt). Ikinä en ole ollut näin tyytyväinen soundiini. |
Mursuviiksi 31.01.2006 23:09:07 | |
---|
Monstereilla soittaa suomalaisista nuorista bändeistä ainakin Disco Ensemble... Josta tulikin mieleen, että onko jollakulla ensikäden tietoa onko First Aid Kit pitkäsoitto vedetty jo Monsterilla? "I like rice. Rice is great if your hungry and want 2000 of something." - Mitch Hedberg (R.I.P.) |
Josta tulikin mieleen, että onko jollakulla ensikäden tietoa onko First Aid Kit pitkäsoitto vedetty jo Monsterilla? FAK ilmesty muistaakseni helmikuussa 2005 ja pojat pyöri Mäntymaan pajalla ekoja kertoja vasta huhtikuun tienoilla, joten eipä taida natsata. Täytyyhän sitä antaa kaverinkin välillä voittaa.. |
Exhausted 02.02.2006 08:33:06 | |
---|
ei kuulu Monstereita vielä Disco Ensemblen levyllä. Monsterit tuli kehiin vasta kesällä 2005. First Aid Kit on nauhoitettu Orangella ja Voxilla. |