Imper 25.01.2006 22:14:12 | |
---|
Kochin Multitone, joko 100/50W tai 50/25W:sena. Taipuu juurikin noihin kaikkiin haluamiisi musiikkityyleihin. Ja on käsityötä, jos sillä on merkitystä, kuin joillekkin on. Komppaan! Minulla olisi yksi kaupan, jos kiinnostaa! Minä haluan nyt yksinkertaisen rokkikoneen. Everyone is a per-son |
SH1THEAD 25.01.2006 23:43:36 | |
---|
jos kerta monipuolista vahvistinta haetaan, niin miksi ei mallintavat? Mikä se olikaan se line6:n lippulaiva, kuitenkin näitä ei topicin aloittaja ainakaan tietääkseni kieltänyt vaikka standardi tuntuu olevan, että isolla rahalla haetaankin putkivermeitä. Line6:n vahvistimista ei ole sen koommin minulla tietoa, vaikka spiderII:n onkin kotivahvarina, eikä sen koommin putkivahvareista vaikka Peavey 6505 onkin kämpillä. Sen uskon olevan liian hevi tähän hakuun. Nyt joku pamauttaa, että putkivahvistimet saundaavat paremmalta. Mielipidekysymys, vaikka komppaankin. Pro-tasoisesta mallintavasta saa takuulla vertailukykyisen vaihtoehdon esimerkiksi vaikka mesalle. Ja jos ei kerta trankkusaundi kelpaa, niin miksi ei sitten pelkkä mallintava etuaste ja putkipääte? En sen koommin tiedä, mitä tälläinen setti maksaisi, mutta edellämainittua line6:n lippulaivaa kaupiteltiin torilla vähän aikaa sitten oikein sopuhintaan. äsh :/ |
vipu5 26.01.2006 23:13:50 | |
---|
tuon hintaluokan nupit on kaikki laadukkaita. mutta ensimmäiseksi putkinupiksi kävis mielestäni mainiosti Orange AD30 tai rockerverb 50. |
Akkaset 27.01.2006 19:08:55 | |
---|
jos kerta monipuolista vahvistinta haetaan, niin miksi ei mallintavat? Mikä se olikaan se line6:n lippulaiva, kuitenkin näitä ei topicin aloittaja ainakaan tietääkseni kieltänyt vaikka standardi tuntuu olevan, että isolla rahalla haetaankin putkivermeitä. Line6:n vahvistimista ei ole sen koommin minulla tietoa, vaikka spiderII:n onkin kotivahvarina, eikä sen koommin putkivahvareista vaikka Peavey 6505 onkin kämpillä. Sen uskon olevan liian hevi tähän hakuun. http://www.thomann.de/thoiw3_line6_vettatop_ii_prodinfo.html Tuota ilmeisesti tarkoitit? |
oiva tumpeloinen 27.01.2006 19:24:14 | |
---|
|
SH1THEAD 27.01.2006 21:44:01 | |
---|
äsh :/ |
pekkaautio 28.01.2006 07:52:45 (muokattu 28.01.2006 07:53:14) | |
---|
Laitan sinulle tällaisen linkin, jossa voi vertailla eri vahvistinsoundeja lespa-ja strato-tyyppisillä kitaroilla ja puhtailla sekä särösoundeilla. Itse pidin kovasti esim. Dr Z-ampin sampleista ja mitä nyt olen Torvisen Juhalla sitä livenä Eppujen rundilla kuullut, se on hyväsoundinen vahvistin (hyväsoundisuushan on kuulijan henkilökohtainen mieltymys). Tässä kuitenkin linkki: http://www.proguitar.de/AudioDemo/CompareAmps/CompareAmps.html |
adretlan 28.01.2006 12:35:03 | |
---|
Mä annan tiukan EI ääneni millekkään mallintavalle. Ostetaan nuppi, ku ostetaan nuppi, ja ostetaan lelu millä ei tee mitään lapsille sitten. Ja sellasen saa halvemmallaki ku kahrella tonnilla. On kivaa olla kalamies#35 >-)))> |
superfly 28.01.2006 12:49:19 | |
---|
Mä annan tiukan EI ääneni millekkään mallintavalle. Ostetaan nuppi, ku ostetaan nuppi, ja ostetaan lelu millä ei tee mitään lapsille sitten. Ja sellasen saa halvemmallaki ku kahrella tonnilla. Ote jäsenkuvauksestasi: "....mutta tosimies tekee musiikkia vaikka laudanpätkällä, johon on hakattu viisi naulaa." "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
kimurantti1 28.01.2006 13:17:39 | |
---|
"Olen oppinut että tämän jutun pääpaino on jossain aivan muualla kuin mediassa ja julkisuudessa."
-Antti Tuisku (Nokian Uutiset 1.8.2005) |
ReBeat 28.01.2006 18:25:20 | |
---|
En kai mä ole ainoa jonka mielestä noi "pro"guitarin ääninäytteet on aikamoista tuubaa? Niin soiton kuin soundienkin osalta. Muutamia noista vahvistimista testanneena noi samplet ei tee kyllä yhtään oikeutta niille. Jep, täyttä tuubaa ovat. Paljon olisi valmistajilla ja firmoilla parantamisen varaa. Kunnon groovaavat ja rokkaavat ääninäytteet ovat valtavan hyvä markkinointikeino ja ihmetyttää miten huonosti se yleensä on ymmärretty. Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole. |
adretlan 29.01.2006 20:06:00 | |
---|
Ote jäsenkuvauksestasi: "....mutta tosimies tekee musiikkia vaikka laudanpätkällä, johon on hakattu viisi naulaa." Mutta kuka maksaa 2ke laudanpätkästä johon on hakattu viisi naulaa? On kivaa olla kalamies#35 >-)))> |
Jaava 29.01.2006 20:16:49 | |
---|
En kai mä ole ainoa jonka mielestä noi "pro"guitarin ääninäytteet on aikamoista tuubaa? Tolla "proguitaristilla" tuntuu olevan vaikeuksia saada vahvareista ulos puhdasta soundia. Noi tuntuu olevan melkein kaikki aika pahasti ruvella. ''Miten voi olla jano, vaikka on juonut koko yön?'' |
Dr. Muff 29.01.2006 20:20:24 | |
---|
En kai mä ole ainoa jonka mielestä noi "pro"guitarin ääninäytteet on aikamoista tuubaa? Niin soiton kuin soundienkin osalta. Muutamia noista vahvistimista testanneena noi samplet ei tee kyllä yhtään oikeutta niille. Et taida olla. Varsinkin ne wahiklipit on ihan uskomattoman kamalia. Kyl niistä jostain vahvariklipeistä kuvan saa minkälainen laite on kyseessä. Let my love open the door. |
Peer 01.02.2006 16:07:08 | |
---|
Tietääks kukaan että missä on trilogyn ääninäytteitä? Entäs mitä eroo on triampin vanhassa versiossa verrattuna uuteen (MKII)? rock |
kimurantti1 01.02.2006 18:03:54 (muokattu 01.02.2006 18:08:12) | |
---|
Tietääks kukaan että missä on trilogyn ääninäytteitä? Entäs mitä eroo on triampin vanhassa versiossa verrattuna uuteen (MKII)? Ääninäytteistä en tiedä, mutta muistelisin ensimmäisen Triampin käyttävän 6L6-putkia ja MKII:ssa taisi olla El34:t. Itse olen MKII:sta testannut. Mun mielestä aika yksipuolinen peli "6-kanavaiseksi" vahvistimeksi. 6-kanavainen on sen takia lainausmerkeissä, että oikeasti vahvistimessa on kolme preamppia joille omat eq:t ja jokaisella kaksi erilaista säröastetta. Mainittakoon kuitenkin etten voinut luukuttaa vahvistinta kunnolla ja kun kerran 100w vempaimesta on kyse niin se tuskin pääsi oikeuksiinsa testissäni. Aika suolaisen hintaisia uutena ovat, mutta torilla on näkynyt n. 1500 euroon joka on ihan kohtuullinen hintapyyntö noista. En kuitenkaan suosittele sokkona ostamaan. "Olen oppinut että tämän jutun pääpaino on jossain aivan muualla kuin mediassa ja julkisuudessa."
-Antti Tuisku (Nokian Uutiset 1.8.2005) |
|
Bladder 01.02.2006 21:18:03 | |
---|
Kävin tossa paikallisessa musaliikkeessä testaamassa marshall tsl-100 ja joku marsun kaappi oli siinä. 1600€ makso yhteensä käytetty toki, mutta äänet oli aika kohallaa mun makuun. Pitäs viel päästä testaa joku kerta volat vähän kovemmalla ettei tarvii semmosta hiiren ininää kuulla. Ei siit sillon oikee saa parasta äänivaikutelmaa. Jemi se olla pitää |
JMzz 01.02.2006 23:38:50 | |
---|
Kävin tossa paikallisessa musaliikkeessä testaamassa marshall tsl-100 ja joku marsun kaappi oli siinä. 1600€ makso yhteensä käytetty toki, mutta äänet oli aika kohallaa mun makuun. Pitäs viel päästä testaa joku kerta volat vähän kovemmalla ettei tarvii semmosta hiiren ininää kuulla. Ei siit sillon oikee saa parasta äänivaikutelmaa. Testaa ihmeessä vähän kovemmalla volalla. Marsu on loistava valinta... et varmasti mene pieleen jos käytettynä ostat pyydät toki sit päälle uudet putket omaan makuun ;) - |
päänahka 02.02.2006 00:56:28 | |
---|
Itse olen MKII:sta testannut. Mun mielestä aika yksipuolinen peli "6-kanavaiseksi" vahvistimeksi. Tästä on jo pari vuotta, ja ensimmäinen tosissaan tehty vahvistinvertailu oli mulla menossa, mutta silloin Triamp kuulosti kyllä erittäin hyvältä. Puhtaat, rosot ja räimeet oli herkkua ainakin kyseisessä (käytetyssä) yksilössä. Mutta ei toki sokkona osteta mitään. Enkä tiedä olisinko nyt samaa mieltä. Soolot on perseestä. AKKK #7 |