aisti 01.02.2006 17:26:02 (muokattu 01.02.2006 17:27:36) | |
---|
niin, elikäs mitä mieltä ootte tosta? en sinänsä ymmärrä vahvistimista mitään, siksi kysyn, mutta ihan oklta vaikutti ainakin tuo fireball(?), jonka pitäisi periaatteessa kai samankaltainen olla(?) jota pääsin testailemaan. powerballia siis ei ollut paikalla, mutta saa tilattua. joten. fireballissa oli ainakin hyvä cleankanava ja särö potki. ja onko powerball kuinka hevy? mikään metalmetalvahvistus ei periaatteessa kiinnosta. aika laaja-alainen saisi vahvistin olla, proge olis tämän hetken juttu. vai olisko joku ihan perus-marshalla parempi? joku muu? vai onko vahvinosastolla oikeastaan niin suurta merkitystä edes, kitara ratkaisee? sekin menossa uusintaan. joskus. sekavaa oli ja eksyin vähän otsikostani mutta avunanto silti sallittua. kiitos lisäys: putkikonetta olen kuitenkin hankkimassa. |
Super-Jari 01.02.2006 17:31:55 | |
---|
Mun mielestä Powerball on maailman paras nuppi. Käy monenlaiseen rynkytykseen. Itse soittelen death metallia ja rokkia. Puhtaista en sano mitään kun en tiedä. Fireball on periaattessa ihan samankuuloinen verme, mutta Powerissa on vähän lisää kaikkea. |
Skebaristi 01.02.2006 17:35:31 | |
---|
Mun mielestä Powerball on maailman paras nuppi. Käy monenlaiseen rynkytykseen. Itse soittelen death metallia ja rokkia. Puhtaista en sano mitään kun en tiedä. Fireball on periaattessa ihan samankuuloinen verme, mutta Powerissa on vähän lisää kaikkea. Irtoaako tuosta ihan oikeasti hyvää kevyempää säröä? Kerran kuulin yhden crunch clipin ja se oli aika suolesta... Saattoi tietysti olla soittajassakin vikaa. |
Super-Jari 01.02.2006 17:37:57 | |
---|
Irtoaako tuosta ihan oikeasti hyvää kevyempää säröä? Kerran kuulin yhden crunch clipin ja se oli aika suolesta... Saattoi tietysti olla soittajassakin vikaa. Kannattaa oikeasti koittaa itse. Mun mielestä saa. Yleensä kun joku sanoo että tämä on paras niin toinen sanoo vierestä että en ole koskaan kuullut huonompaa. |
Ben_D 01.02.2006 17:47:43 | |
---|
Ja kun Vasara sanoo, että Powerball on maailman paras niin mä sanon, että säästä muutama satku ja osta Savage, joka syö Voimapallon aamupalaksi ;) |
Skebaristi 01.02.2006 18:53:07 | |
---|
Kannattaa oikeasti koittaa itse. Mun mielestä saa. Yleensä kun joku sanoo että tämä on paras niin toinen sanoo vierestä että en ole koskaan kuullut huonompaa. Juu, kerran olen kokeillut tuota värkkiä, mutta en oikeastaan ehtinyt tutustua, kuin mättösäröön ja cleaniin. Jäi sellainen muistikuva että 3 ja 4 kanavalla ei olisi juuri mitään eroa... Olenko oikeassa? |
Ben_D 01.02.2006 19:26:56 | |
---|
Juu, kerran olen kokeillut tuota värkkiä, mutta en oikeastaan ehtinyt tutustua, kuin mättösäröön ja cleaniin. Jäi sellainen muistikuva että 3 ja 4 kanavalla ei olisi juuri mitään eroa... Olenko oikeassa? Olet. Omistin laitteen enkä huomannut 3 ja 4 kanavilla todellakaan mitään eroa. |
Super-Jari 01.02.2006 19:49:07 | |
---|
Juu, kerran olen kokeillut tuota värkkiä, mutta en oikeastaan ehtinyt tutustua, kuin mättösäröön ja cleaniin. Jäi sellainen muistikuva että 3 ja 4 kanavalla ei olisi juuri mitään eroa... Olenko oikeassa? Kolmonen on vähän semmonen paksumpi ja tanakampi ja nelonen on enemmän sirkkeliä. |
Jaava 01.02.2006 19:50:46 | |
---|
Oon kerran pöveripallia kokeillut kaupassa ja tässä vähän tuloksia: Clean on erittäin kirkas ja todella puhdas. Ei mene särölle jos ei gainia ihan hirveen kovalle käännä. Crunch on toteutettu lisäämällä cleaniin gainia. Ongelma on se, että cleanilla ja crunchilla on yhteinen gainpotikka ja jos yhtään enempää rosoa haluaa niin täytyy cleanissakin olla aika rutkasti gainia. Lo-lead ja Hi-lead ovat käytännössä ihan samanlaisia. Hi-leadissa pitäisi kai olla enemmän gainia mutta huomattavaa eroa ei ollut. (näilläkin yhteinen gain) Lead kanavat ovat tosi heavy kanavia. Murisee nii jottae... Tuntui semmoselta hevarin unelmapeliltä. ''Miten voi olla jano, vaikka on juonut koko yön?'' |
ballfish 01.02.2006 19:53:30 | |
---|
Sori, mutta pieni off-topic: Missä päin Suomea pääsisi kokeilemaan ENGL Blackmorea?? Otatko pihevin?? |
Explorer 01.02.2006 19:56:20 | |
---|
Fireball on periaattessa ihan samankuuloinen verme, mutta Powerissa on vähän lisää kaikkea. Fireballia olen funtsinu, hinta kun olis kohtuullinen. Kandeeks hommata Fireball jollei tartte Powerballin tai Savagen tuomia lisäominaisuuksia? Jos kerran soundi on öpaut sama. Vai onko Fireballissa jotain tiettyä huonoa mitä noissa muissa ei ole? |
ballfish 01.02.2006 19:57:52 | |
---|
Otatko pihevin?? |
Super-Jari 01.02.2006 20:03:48 | |
---|
Tuntui semmoselta hevarin unelmapeliltä. Voisin väittää että se on juuri sitä. Oikeastaan vain sitä. Fireballia olen funtsinu, hinta kun olis kohtuullinen. Kandeeks hommata Fireball jollei tartte Powerballin tai Savagen tuomia lisäominaisuuksia? Jos kerran soundi on öpaut sama. Vai onko Fireballissa jotain tiettyä huonoa mitä noissa muissa ei ole? Fireball on hyvä verme jos ei tarvi muuta kuin yhden tanakan soundin. Yhteinen eekuu puhtaan kanssa vähän sakottaa aina jompaa kumpaa. |
moottorisaha 01.02.2006 20:19:47 (muokattu 01.02.2006 20:20:58) | |
---|
Erotelkaapa joku nyt kerralla mitä eroa on Screamerissa, Powerballissa, Fireballissa,Thunderissa ja Savagessa. "I think that all these classical masters have one big thing in common: when they play slow, it's tasteful and when they play fast, they RIP!" - Michael Angelo Batio |
Super-Jari 01.02.2006 20:21:22 | |
---|
Erotelkaapa joku nyt kerralla mitä eroa on Screamerissa, Powerballissa, Fireballissa ja Thunderissa. Pallot voin erotella. Fireball on karvalakkimalli Powerballista. Ukkonen ja Kirku on jäänyt testaamatta. |
oiva tumpeloinen 01.02.2006 20:33:40 | |
---|
Ukkonen ja Kirku on jäänyt testaamatta. Eikös Ukkonen ole karvalakkimalli Kirkujasta? Näin mä ainakin muistelisin. |
Aksu89 01.02.2006 20:36:22 | |
---|
Sori, mutta pieni off-topic: Missä päin Suomea pääsisi kokeilemaan ENGL Blackmorea?? Kuopion Viking Musicissa sitä soittelin reilu viikko sitten, eli Kuopioon vaan. |
Sori, mutta pieni off-topic: Missä päin Suomea pääsisi kokeilemaan ENGL Blackmorea?? Itse testasin syksyllä kyseistä nuppia Helsingin Musamaailmassa. http://bedimmed.kypara.net |
Ben_D 01.02.2006 21:14:10 (muokattu 01.02.2006 21:15:54) | |
---|
Kuten muistaakseni Askomiko joskus mainitsi niin Powerball on paljon villimpi kuin Savage. Mielestäni asia on niin, että juuri nämä Powerballin high-gain kanavat ovat high-gainia sieltä tykeimmästä päästä eli mulle gainia oli 3 sekä 4 kanavilla liikaa, olivat namikat missä asennossa tahansa. Siksipä käytinkin Powerballissa 2 kanavaa TubeScreamerin/SD-1:n kanssa. Savagessa eniten gainia tuottava kanava eli 4 ei kuitenkaan tuota mitään tappomäärää säröä ja soundi on mun mielestä selkeempi kun Powerballissa. Savagen jokainen kanava on selkeesti erilainen; clean on puhdas, crunch 1 pikkuroso (blues, rock), crunch 2 (kasarisoundia, iron maidenia, guns'n'roses jne.) sekä lead (metalli, kasarista nykypäivään). Voisinkin väittää, että Savage erottuu paremmin bändisoitossa. Päätteen kaksi 6550 putkea tuovat oman makunsa soppaan. Miinuksena helvetillinen säätäminen. EDIT: Lisäyksenä vielä se, että Savagesta ei todellakaan lopu särönmäärä kesken... |
Skebaristi 01.02.2006 21:21:43 | |
---|
Savagessa eniten gainia tuottava kanava eli 4 ei kuitenkaan tuota mitään tappomäärää säröä ja soundi on mun mielestä selkeempi kun Powerballissa. Savagen jokainen kanava on selkeesti erilainen; clean on puhdas, crunch 1 pikkuroso (blues, rock), crunch 2 (kasarisoundia, iron maidenia, guns'n'roses jne.) sekä lead (metalli, kasarista nykypäivään). Voisinkin väittää, että Savage erottuu paremmin bändisoitossa. Päätteen kaksi 6550 putkea tuovat oman makunsa soppaan. Miinuksena helvetillinen säätäminen. EDIT: Lisäyksenä vielä se, että Savagesta ei todellakaan lopu särönmäärä kesken... Kuulostaa kyllä varsin houkuttelevalta. Harmi vaan että on aika kallis(kai se laatu maksaa). Käytettynäkin aika vähän Suomessa liikkuu. Noh, Framus pitää vielä testata. |