hackzell 30.01.2006 15:32:46 | |
---|
Ostin kitaran tässä joku aika sitten uuden kitaran jossa on mattamusta pinta ja harmiksi huomasin muutaman viikon päästä että vyönsolki oli tehnyt pientä pintanaarmua takaosan melkein täyteen. Siitäkin huolimatta vaikka pidin paitaa kitaran ja vyön välissä (tiesin että mattamusta pinta on helppo naarmuuntuun). Eli oliskos mitään tapaa saa noita naarmuja peitettyä..kiits. |
ballfish 30.01.2006 15:36:51 | |
---|
Turhaan niitä peittelee, pitäähän kitaran olla elämää nähnyt! Pitikö muuten kaksi topikkia tälle perustaa?? Otatko pihevin?? |
hackzell 30.01.2006 15:39:01 | |
---|
No se kitara on vasta elämää nähnyt pari kk =) Oli vaan aikas kallis niin tahtois pitää hyvässä kuosissa. Joo sori vaan tuli kahteen kertaan koneen jökkäämisen takia.. |
N33m0 30.01.2006 15:40:57 | |
---|
kyllähän se harmittaa kun on kallis/rakas soitin ja siihen tulee ne ensinaarmut, mutta se on kuitenkin mahdotonta varjella sitä ellei sulje sitä johonkin tyhjiöpanssarikaappiin ja hautaa sitä jonnekin jolloin soittimesta ei kauheasti iloa olisi slow music for slow people |
Jucciz 30.01.2006 15:44:53 | |
---|
Jos tää on kerran suositumpi topic: Naarmut ovat elämää. Ne kertovat siitä, että kitara on ollut työkalu eikä näyttelyesine. Naarmut eivät haittaa soittamista yhtään ja kun niitä on riittävästi, voidaan sanoa että soitin "kertoo monta tarinaa". Naarmujen peittäminen ei muuta tosiasioita kuitenkaan: soitin on ottanut kolhuja, mutta palvelee siitä huolimatta uskollisesti. Kunnon soitin kantaa naarmunsa ylpeydellä, ihan niinkuin mieskin. :) |
Strings 30.01.2006 15:59:14 | |
---|
Ne kuule naarmuuntuu hetkessä noi kitarat, ei siitä kannata huolestua, enemmän huolestusin jos kitarassa ei olis niitä naarmuja. High velocity bullet at close range can damage the mind. |
Kapane 30.01.2006 17:06:56 | |
---|
4 vastausta, eikä yksikään vastaa kysymykseen. Eipä noille naarmuille voi paljoa mitään tehdä. Ovatko ne kunnon naarmuja vai valoa vasten näkyviä? Skenehuora jo 4 vuotta. |
FunMachine 30.01.2006 17:07:17 | |
---|
Joku esitti asian joskus aiemmin osuvasti: Ajattele kitaraa työkaluna äläkä koristeena. |
Invader 30.01.2006 17:17:45 | |
---|
Muuta en osaa sanoa kuin että jos paikkailet niitä naarmukohtia jollain niin tee se huolella sitten kans. Jos se homman räpeltää niin siitä tulee vain rumemman näköinen. Tai sitten ei.. |
hackzell 31.01.2006 11:52:05 | |
---|
Täältä ei kyl ikinä saa vastauksia Kysymykseen.. Kyllä mä nyt tiedän et kitara kuluu käytössä, onhan mulla noita jo 6 kappaletta. Kysyin nyt ihan vaan ohi mennen.. |
ilopertti 31.01.2006 11:55:43 | |
---|
Mattamusta on värinä ehkä pahin mahdollinen juuri kaikenlaisten jälkien/lommojen yms suhteen. Toki noi kirpaisee aina uudessa kitarassa, sen kanssa ei voi kuin elää. -alppu |
LaXu 31.01.2006 12:04:35 | |
---|
Jos eivät ole syviä naarmuja niin voit kokeilla hioa pois hienolla vesihiomapaperilla ja sitten kiillotella jollain auton pintojen kiillotukseen/hiomiseen tarkotetulla hiomatahnalla, käsittääkseni olisi syytä olla sellaista jossa ei ole silikonia. Itse ostin Motonetistä Fareclan G10 tököttiä ja se on toiminut hyvin ja riittää taatusti isältä pojalle. Itse en kyllä tuollaisia pikkunaarmoja lähtisi suremaan, varsinkaan kun eivät ole edes kitaran paraatipuolella. Niitä tulee pakosti kuitenkin pikkuhiljaa lisää vaikka kuinka varoisi. |
P2 31.01.2006 12:06:55 | |
---|
En kyllä lähtis mattapintaa millään kiillottamaan, voi olla että menee vaan pahemmin pilalle. Eli eipä taida noille naarmuille mitään mahtaa. |
Räbbänä 31.01.2006 15:16:20 | |
---|
Mattamusta on värinä ehkä pahin mahdollinen juuri kaikenlaisten jälkien/lommojen yms suhteen. Toki noi kirpaisee aina uudessa kitarassa, sen kanssa ei voi kuin elää. -alppu Oikeastaan kiiltävässä mustassa ne näkyy vielä paremmin ja rasvajäljistä puhumattakaan. Öri Öri Öri kansalaiset.
"Tää biisi jää soimaan sun päähän, tää biisi jää soimaan sun päähän, tää biisi jää soimaan sun päähän... eikä lähde sieltä milloinkaan pois... |
ilopertti 31.01.2006 17:48:34 | |
---|
Oikeastaan kiiltävässä mustassa ne näkyy vielä paremmin ja rasvajäljistä puhumattakaan. Itseasiassa ei, kiiltävässä mustassa näkyy kaikki tekovaiheessa tehdyt virheet, mattamusta taasen on jälkikolhualttiimpi, nimim. prätkää maalannut... -alppu |
Les Fender 31.01.2006 18:17:17 | |
---|
Täältä ei kyl ikinä saa vastauksia Kysymykseen.. Kyllä mä nyt tiedän et kitara kuluu käytössä, onhan mulla noita jo 6 kappaletta. Kysyin nyt ihan vaan ohi mennen.. No saahan toki, mut tuo mattamusta pinta on sellainen ettei siittä saa mitenkään pois yksittäistä jälkeä. Jos haluaisi jotain tehdä huomaamattomaksi niin täytyisi käsitellä koko takakansi esim. hiomalla 0000 teräsvillalla. Jos kiillottaa vain yhtäkohtaa vaikkapa fareclalla niin lopputulos luultavasti on vieläkin pahempi, eli luultavasti keskellä olisi kiiltävä läntti. Tekipä tuon millätavalla tahansa niin loputon työmaa siittä vaan tulee, anna itsellesi rauha ja unohda. Kitara tykkää kun sillä soitetaan!! |
Ostin kitaran tässä joku aika sitten uuden kitaran jossa on mattamusta pinta ja harmiksi huomasin muutaman viikon päästä että vyönsolki oli tehnyt pientä pintanaarmua takaosan melkein täyteen. Siitäkin huolimatta vaikka pidin paitaa kitaran ja vyön välissä (tiesin että mattamusta pinta on helppo naarmuuntuun). Eli oliskos mitään tapaa saa noita naarmuja peitettyä..kiits. Enpä tästä nyt mene vannomaan, mutta auton maalipinnoille (akryyli) jota mahdollisesti myös kitarasi pinta voisi olla, myydään ns. hiomatahnaa, joka peittää kätevästi pikkunaarmut. Olen tätä omaan kitaraanikin kokeillut ja hyvin tepsi. Ei se tietenkään mitään sentin syvyisiä skraaduja peitä, mutta ihan pienet vyönsoljesta tulleet naarmut kohtuu helpolla. Siitä en tiedä, mitä pitäisi kitaralle tuon käsittelyn jälkeen tehdä. Suosittelen kuitenkin kokeilemaan, jokaisesta autovarustekaupasta löytyy. Ainakin Auto Glymin paint renovator on sellaista ainetta. äsh :/ |
Bald Anus 01.02.2006 21:14:57 | |
---|
Hei, jesari auttaa tässäkin pulmassa! ;) He's a hero, hän ei taivu! THV-Klubi #12 |
SH1THEAD 01.02.2006 21:34:22 | |
---|
Hei, jesari auttaa tässäkin pulmassa! ;) Niin, miksipäs ei. Itse pohdiskelin, että päällystäisi kitaran päällystysmuovilla. Jotkin osathan on päällystetty sillä heti tehtaalla, mutta ei kuitenkaan koko runkoa. Tämähän helpottaisi kitaran käsittelyä huomattavasti, kun naarmuja ei tarvitse niin paljon enää kyttäillä :) äsh :/ |
saha 01.02.2006 21:41:47 | |
---|
Niin, miksipäs ei. Itse pohdiskelin, että päällystäisi kitaran päällystysmuovilla. Jotkin osathan on päällystetty sillä heti tehtaalla, mutta ei kuitenkaan koko runkoa. Tämähän helpottaisi kitaran käsittelyä huomattavasti, kun naarmuja ei tarvitse niin paljon enää kyttäillä :) Eli takakanteen vaan pari kerrosta kontaktimuovia, niin hyvä tulee. Kunnes sen haluaa saada irti. >-)))> #2 "Lilla flicka ju sitta mej knulla. Smiling faces your 'round and around.Scoogie darling saa tyttö maa pyllyyn. Come on baby my kukkuu is on." |