Aihe: Langaton efektiswitchi?
1
kalleboy
01.02.2006 12:31:37
Kattelin tossa gnrrän livevideota ja ihmettelen että miten slash vaihtaa efektejä ku sillä ei näytä olevan muita lattiafektejä ku wahi..Onko olemassa jotain langatonta switchiä minkä voi kiinnittää esim. kitaraan tms. ? Vai onks gnr-tyypeillä joku assistantti bäkkärillä polkemassa niille efektejä :P
"The most important thing is to learn how to play the guitar before you get f*cking 50,000 dollars worth of f*cking complicated gear!" -Slash
McNulty
01.02.2006 12:37:24
Vai onks gnr-tyypeillä joku assistantti bäkkärillä polkemassa niille efektejä :P

Ei tuokaan täysin vierasta ole. Esim. Panteran Becoming-biisissä livenä soiteltuna Dimebagin kitarateknikko/roudari polkee whammya backstagella. Saa silloin ne "step-on-a-cat"-soundit kohdilleen.

Samoin Dimellä on noisegate ja kompura säädetty kohtuullisen tiukalle tietyissä riffeissä, niin teknikko joutuu "avaamaan" noisegatea kun soolo lähtee, että esim. tappingit ja muut kuuluvat.

Kyllä tuollaista siis tehdään. Veikkaan että jollei Slash itse vaihda soundeja niin sen tekee hänen kitarateknikkonsa verhoista.
Dimebag Darrell - 1966-2004 Never forgotten!
While you talk the talk, I walk the walk!
Perza
01.02.2006 12:39:59
Joo, eikä taida Metallican pojatkaan itte vaihella soundejaan!
Turhaa
rosberg
01.02.2006 12:58:11
guitar worldin tekkijuttuja kun lukee, niin lähes kaikkien polkemiset hoitaa teknikko. niin se vaan on.
ostan fender-straton jossa floikka tai vastaava hässäkkä. miel.jpn.
Jormaz
01.02.2006 13:00:20
Ja joissakin tapauksissa teknikko osaisi ite soittaa ne biisitkin paremmin.
In Goth We Trust!
The 666 Club #4 Mactep - Love Metalia Neuvostoliitosta
madu
01.02.2006 13:02:34 (muokattu 01.02.2006 13:03:12)
Usein tosiaan vain wahin polkemisen hoitaa itse soittaja. Mieltymyksistä kai kiinni, jotku tykkää pitää tietenkin kontrollin itsellään.

Kaikista mielenkiintoisin taisi olla kuitenkin Killswitch Engagen Adamin kommentit jossa mies totesi että siellä ne polkusimet on jossain vahvarin vieressä ja se niitä vaihtaa kuka lähimpänä sattuu olemaan tai sitten ei vaihda...
I'm afraid that I was very, very drunk...
Sammo
01.02.2006 13:49:36
Onko olemassa jotain langatonta switchiä minkä voi kiinnittää esim. kitaraan tms. ?

Jerry Garcialla oli kitaraan rakennettu efektilooppi/bufferi-kytkentä. Melko mielenkiintoinen kitara muutenkin tuo Tiger:

http://dozin.com/jers/guitars/tiger/info.html#

Muutenkin muistelisin että Guitar Playerin pikkuilmoituksissa on joskus ollut kitaraan kiinnitettävä midi-kontrolleri, mutta en ole varma.
"Facts are meaningless. You could use facts to prove anything that's even remotely true." - Homer S
Exhausted
02.02.2006 09:07:11

Mulla oli joskus pitkä väittely kaverin kanssa joka väitti että James Hetfield vaihtaa cleanista säröön itse kitaran mikinvaihtajalla. Sinänsä naurettava idea, mutta voi olla että James käyttää cleanissa etumikkiä tai molempia mikkejä, ja särösaundissa pelkkää takamikkiä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)