Aihe: Vox Valvetronix 30 vai 50 wattisena?
1 2 3 4 5 612 13 14 15 16
J.Hollström
28.01.2006 22:18:09
Kyllähän tuo aika munakkaalta saundaa! Millainen keppi tuossa äänityksessä oli käytössä?

Gibson Les Paul Standard.
Jiaster
29.01.2006 08:45:41

Kovemmilla voluumeillä en ole sillä soittanut, mutta toi tehonpudotuspotikka takana on kätevä, voi laittaa noi etupaneelin volahanikat mihin asentoon vaan.

Eli ymmärsinkö oikein että tuo tehonpudotuspotikka on siis portaaton systeemi eikä tehonpuolitus? Entä onko tuo kaiuttimen mallinnus onnistunut vai muuttuuko soundi olennaisen paljon tuon linjaulostulon/kuulokkeiden kautta nauhoittaessa/kuunnellessa?
oh dear god, it is the best guitar i have ever played.... /Harmony-central
J.Hollström
29.01.2006 14:31:17
Eli ymmärsinkö oikein että tuo tehonpudotuspotikka on siis portaaton systeemi eikä tehonpuolitus?

Portaaton potikka vahvarin takana.

Entä onko tuo kaiuttimen mallinnus onnistunut vai muuttuuko soundi olennaisen paljon tuon linjaulostulon/kuulokkeiden kautta nauhoittaessa/kuunnellessa?

Kyllähän se on erilainen soundi mitä linjaulostusta tulee. Ämyri ja kotelo luo aina oman ominaissoudin systeemissä.
NeonKnight
29.01.2006 15:58:56
On siinä johto välissä.

onko?
Soma city ward
29.01.2006 17:32:39
Kyllähän se on erilainen soundi mitä linjaulostusta tulee. Ämyri ja kotelo luo aina oman ominaissoudin systeemissä.

Niin nauhoitikko suoraan linjaulostulosta vai mikititkö? Kuulostaa nimittäin aika messevältä toi sun ääninäyte.
Ei tehdä elämässä eikä musiikissa lainkaan virheitä.
J.Hollström
29.01.2006 19:07:09
Niin nauhoitikko suoraan linjaulostulosta vai mikititkö? Kuulostaa nimittäin aika messevältä toi sun ääninäyte.

Mikillä äänitetty hillityillä kotivolyymeilla.
pitk
29.01.2006 20:48:52

Mallintavien kanssa pelatessa on hyvä kokeilla myös selkeästi erilaisia vahvistin-kaiutinsimulaatiokombinaatioita. Esim 8" mallinnos jonkun Rectifier mallinnoksen perässä saattaa olla varsin mojova vaihtoehto sen ikuisen 4x12" sijasta.
Ryhdy roudariksi, näet maailmaa, sanoivat!
Kalkutan Konepaja
Aki
30.01.2006 14:20:44

Mallintavien kanssa pelatessa on hyvä kokeilla myös selkeästi erilaisia vahvistin-kaiutinsimulaatiokombinaatioita. Esim 8" mallinnos jonkun Rectifier mallinnoksen perässä saattaa olla varsin mojova vaihtoehto sen ikuisen 4x12" sijasta.

Tällaiseksi kikkailemiseksi ei soitto Valvetronixilla onneksi mene. Valvetronix-periaatteen mukaan vahvistin on vahvistin. 60:ssä ja 120:ssä voi efektipolkusimen laittaa vahvarin eteen, mutta siinäkin on vahvistin kaiuttimineen mallinnettu yhtenä pakettina.
Ostakaa mun Ibanez SZ520 '03!!
rakula
30.01.2006 20:24:18
Pystyyköhän dlx:n pojille sanomaan että vaihtakaa switchcraftit tilalle jos pulitan ylimäärästä ?
Eat my ass and balls
Aki
30.01.2006 23:37:38

Pystyyköhän dlx:n pojille sanomaan että vaihtakaa switchcraftit tilalle jos pulitan ylimäärästä ?

Sun pystyminen on ihan itsestäsi kiinni... ;o)
Kokeile. En osaa arvioida miten suhtautuu. Toinen vaihtoehto on puolen vuoden käytön jälkeen - oli pätkiny tai ei - vie laitteen takuuhuoltoon kertoen että pätkii, ja muilla pätkiminen on korjaantunu tolla jakkien vaihdolla.
superfly
30.01.2006 23:43:42

Ei noiden jakkien vaihtaminen itsekään olisi kovin vaativa homma.
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
Aki
30.01.2006 23:52:23

Ei noiden jakkien vaihtaminen itsekään olisi kovin vaativa homma.

Ei tietenkään, mutta eroa on siinä käyttääkö siihen sen tunnin aikaa ja pari kymppiä rahaa ja pari tuntia osien hankkimiseen, vai tekeekö sen sulle ilman kustannuksia joku muu.
Rakoni
01.02.2006 12:31:03
Oon ajatellut ton AD60VT:n ostamista midipedaalin kera. On muuten loistava allaround-paketti kun saa kaiken tarpeellisen ilman irtopedaalikasoja.

Onko AD60VT:llä ja VTX:llä suurikin soundiero? Hintaa on kuitenkin aika reilusti välissä.
Sanokaa DT kun haluatte hyvää
losli
01.02.2006 12:37:22
Pystyykö tuota Valvetronixia käyttämään nauhoituksissa kuten näitä mallintavia etuasteita? Eli linjaulostulosta signaalia pöytään kaappimallinnoksineen efekteineen ja stereona. Entä onko joku kokeillut? Minkälainen äänenlaatu linjassa?
"Potilas huolissaan saundeistaan. Muuten terve."
Rakoni
01.02.2006 12:40:36
Ei ole midiä ADVT60.ssä, eikä mun käsittääkseni noisa muissakaan malleissa.

Kyllä siihen sen ohjauslaudan saa, oli se sitten teknisin termein mikä tahansa.
superfly
01.02.2006 12:41:38
Pystyykö tuota Valvetronixia käyttämään nauhoituksissa kuten näitä mallintavia etuasteita? Eli linjaulostulosta signaalia pöytään kaappimallinnoksineen efekteineen ja stereona. Entä onko joku kokeillut? Minkälainen äänenlaatu linjassa?

Se äänenlaatu on mun korvaan aika lailla käyttökelvoton, aina on pitänyt mikittää. Tämä on aika käsittämätöntä kyllä.
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
superfly
01.02.2006 12:44:02
Kyllä siihen sen ohjauslaudan saa, oli se sitten teknisin termein mikä tahansa.

Saa toki ja mulla tuo onkin. Enivei, ohjauslauta ilman midiä on kuintenkin sen verran lujasti eri asia että siksi saivartelen tässä. Toki olisi vallan hienoa jos siinä midi olisi.
Rakoni
01.02.2006 12:47:08
Saa toki ja mulla tuo onkin. Enivei, ohjauslauta ilman midiä on kuintenkin sen verran lujasti eri asia että siksi saivartelen tässä. Toki olisi vallan hienoa jos siinä midi olisi.

Ok, en noista mideistä vielä paljoa ymmärrä kun ei ole kokemusta niistä.
rakula
01.02.2006 12:50:41
Kaipa ne switchcraftit vois itekin pukata siihen heti kättelyssä, mutta kyllä mielestäni ton hinnan vehkeessä ei tuommoisia ongelmia pitäisi olla.
Eat my ass and balls
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)