Aihe: Nyt sorruin periaatteista.. toimitusaikojen tähden..
1
Fide
01.02.2006 11:02:07

Kieltämättä harmittaa..

Olen paikallisesta musaliikkestä odotellut uutukaista Line 6 UX2:sta nyt reilun kuukauden. toimitus tapahtuu pohjoismaissa ruotsiin keskitetyn putiikin kautta ja edes toimitusarviota ei tukkurilta heru..

Thomannilta paketti kotiin viikossa..

Jouduin perumaan tilaukseni ja ottamaan Saksan maalta, kun ei oo enää aikaa odottaa.. hinta oman musaliikkeen kautta olisi ollut Thomania halvempi, mutta kun ei enää voi odottaa

Harmittaa vietävästi, että tukkurien logistiikka ketjun vetämättömyyden tähden tulee oikeasti melkein mahdottomaksi kannattaa paikallisia yrittäjiä, vähänkin eksoottisempi verme, niin toimitusaika lasketaan kuukausissa..

Ei tästä voi vähittäismyyjiä tilille vetää, mutta milläs noiden tukkurien kurkkuun pääsisi käsiksi? Ehdotuksia??
Sak.4:6 "Ei volumella ja tonella, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ---- kalamies#7 >-)))>
superfly
01.02.2006 11:19:38
Harmittaa vietävästi, että tukkurien logistiikka ketjun vetämättömyyden tähden tulee oikeasti melkein mahdottomaksi kannattaa paikallisia yrittäjiä, vähänkin eksoottisempi verme, niin toimitusaika lasketaan kuukausissa..

Tämä on myös mulle sattunut useammankin kerran. Ennen vanhaan syynä Saksasta tilaamiseen oli mulla älyttömät hinnat Suomessa, mutta kauppiaat ovat onneksi heränneet jotähän. Mutta eihän tuon pitäisi edes olla kovin eksoottinen verme, ehkä vain suosittu... Ketä ovat nuo tukkurit? Joku iso pulju Euroopassa joka päättää mihin tavaraa ensin lähtee?
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
starsailor
01.02.2006 11:20:04 (muokattu 01.02.2006 11:21:26)
Itselle on käynyt monta kertaa eriliikkeissä niin, että olen kysellyt laitetta joka kuuluu maahajantuojan suomeen tuoman merkin sarjaan, mutta jota ei jostain syystä tuoda suomeen. Ilmeisesti oletetaan että niillä ei ole kysyntää. Kun olen mennyt paikalliseen liikkeeseen kysymään, että onko mahdollista saada kuitenkin juuri tälläinen laite maahantuojan kautta ja mitä se tulisi maksamaan, niin joka kerta on luvattu selvittää asia huomenna maahantuojalta. Yleensä en ole saanut mitään vastausta seuraavalla kerralla, kun olen liikkeessä käynyt. En juuta, enkä jaata. Tuntuu että yksinkertaisten logistiikka muutosten tekeminen laitteiden osalta on käytännössä mahdotonta, eikä sitä haluta tehdä. Niinpä olen yleensä itse etsinyt netistä ulkomaalaisen liikkeen jossa kyseistä laitetta löytyy tai saavat sen tilattua. Säästyy itseltä aikaa ja rahaa. Luulisi että rahani kiinnostaisi paikallisia likkeitä ja maahantuojaa, mutta ilmeisesti ei.
Torniojaws
01.02.2006 11:26:38

Kyllä ainakin paikallisessa musiikkiliikkeessä on toivotonta ostaa vähänkään perus/aloittelijakamoista (lue: Squier stratot, 10-15W transuvahvarit ja pari säröpedaalia) "kehittyneempää" tavaraa. Esim. omaa Schecter 007 Blackjackiakin jouduin odottamaan, lukekaapa, neljä (4) kuukautta. Ellen olisi kuluttanut aikaa armeijassa niin en varmana olisi odotellut noin pitkään ennen muualta tilaamista.
Relativity [Grindcore] ¤ Vortech [Industrial Progressive Metal] ¤ Coldway [Death Met
superfly
01.02.2006 11:30:19
Ei tästä voi vähittäismyyjiä tilille vetää, mutta milläs noiden tukkurien kurkkuun pääsisi käsiksi? Ehdotuksia??

Kyllähän tuo jollain tapaa kaatuu kai vähittäismyyjienkin niskaan jos heillä ei ole varaa pitää oikeastaan minkäänlaisia varastoja. Eihän se tietty heidän syynsä ole että ovat niin pieniä.
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
okoranta
01.02.2006 11:39:13

Juu, kaverikin on odotellut Powerballia ja V60 kaappia jo pari kuukautta. Mutta mielummin odottaa kun maksaa samasta setistä Thomanilta vajaa pari sataa euroa enemmän...
Vituttaa tälläset jotka ei ymmarrä bassoista vittuakaan!! - Kikkelihevi -
oiva tumpeloinen
01.02.2006 11:44:46
Kyllähän tuo jollain tapaa kaatuu kai vähittäismyyjienkin niskaan jos heillä ei ole varaa pitää oikeastaan minkäänlaisia varastoja. Eihän se tietty heidän syynsä ole että ovat niin pieniä.

Nyt herääkin kysymys, että onko netistä ostamisen seurauksena kauppiailla pienet varastot, vai onko varastojen pienuus pakottanut nettiostoksiin. =)
Fide
01.02.2006 11:45:48

Juu, kaverikin on odotellut Powerballia ja V60 kaappia jo pari kuukautta. Mutta mielummin odottaa kun maksaa samasta setistä Thomanilta vajaa pari sataa euroa enemmän...

No tässäpä tämä. Oma paikallinen "hovihankkijani" on kunnostautunut nimenomaan noissa hinnoissa, eli koskaan ei ole tarjous mennyt thomanin hintojen yli, jos jotain olen ollut vailla... Ja tässäkin tapauksessa halu palvella ja myydä on ollut vilpitön, mutta kun ei tunnu sana menevän tukkurilla kaaliin... kiukustuttavaa todella...
Sak.4:6 "Ei volumella ja tonella, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ---- kalamies#7 >-)))>
Torniojaws
02.02.2006 13:21:48

Pienet varastot noilla on mun käsittääkseni ollut jo ennen kuin nettiostokset keksittiinkään.

Näin on.
Relativity [Grindcore] ¤ Vortech [Industrial Progressive Metal] ¤ Coldway [Death Met
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)