Aihe: Strokes: uusi albumi
1 2 3 4
riimu
03.01.2006 10:23:55
Muhkeat soundit levyllä on. En aiemmin pitänyt koko bändistä, mutta tämä uudempi tuotanto on kyllä hyvää.
Let us go in; The fog is rising.
Paperilyhty
03.01.2006 15:23:29 (muokattu 03.01.2006 15:27:07)
Minusta First Impressions Of Earth on häiriintyneempää ja raskaampaa Strokesia. Levy on todella hyvä ja mielenkiintoinen, ja aika rohkeakin askel bändiltä, joka muuten kuulostaa paljon paremmalta kuin ennen. En osaa sanoa mitään erityistä suosikkikappaletta ainakaan vielä, kaikki on vähän erilaisia. Julianin sanoitusten teemat ovat hieman vaihtuneet ja syventyneet ja esimerkiksi Vision Of Divisionissa on jännä se joka toisen rivin sanoitusidea. Kannet on varmasti hienoimmat, mitä olen nähnyt, kyse on todellakin kansitaiteesta. Plussaa vielä levyn pituudesta: toivoin ennen levyn ostoa, että siinä olisi paljon kappaleita, mutta en uskonut, että siinä oikeasti olisi. 14 uutta laulua on aika hyvin. Ensimmäinen laulu kuulostaa tosin aika paljon Room On Firen ekalta laululta. Ainut, mikä jää tässä mietityttämään on ehkä jonkinlainen sekavuus tai se, pitäisikö kappalejärjestyksen olla erilainen, mutta en löydä oikeastaan mitään sen häiritsevämpää. Tosin ei minulla ole ollut koko levyäkään kuin vähän yli vuorokauden ajan. Mutta ensivaikutelma on myönteinen.

e: Ai ei siellä sittenkään puhuttu Musesta mitään, sori. Ja se yksi kappale kyllä kuulostaa jäävän kesken, ehkä tarkoituksella? Tosin sana "vaporize" katkeaa, eli voi olla jokin virhe. Lisäksi kansilehtisestä puuttuu Razorbladen lopun sanat.
"We always wanted to sell out but no one was buying" - Wayne Kramer, MC5
Piepe
03.01.2006 16:38:32
Joo. Kannet. Ei perse että on hienot. Nimenomaan sen lehtisen aukeamien kuvat ja maalaukset ja miten tekstit on niihin sijoitettu, taasen ne 3 erillistä sivua jossa on äijien kuvat on aika hassu idea. Mutta kansien teossa on todella nähty vaivaa ja se näkyy. Aah, erinomaista.
Go Create The Next Craze - The Panda
Paperilyhty
03.01.2006 18:04:30
Joo. Kannet. Ei perse että on hienot. Nimenomaan sen lehtisen aukeamien kuvat ja maalaukset ja miten tekstit on niihin sijoitettu, taasen ne 3 erillistä sivua jossa on äijien kuvat on aika hassu idea. Mutta kansien teossa on todella nähty vaivaa ja se näkyy. Aah, erinomaista.

Halusin heti lähteä taidemuseoon kun näin ne, mutta täällä ei ehkä ole ihan samanlaisia teoksia kuin Louvressa tai jossain New Yorkissa. Ja ne mietelauseet tai lainaukset osuivat kyllä itselleni ihan spot-on.

Onko tässä vastaus siihen lopetukseen? "+ Neil Young and Kurt Cobain may have thought it was better to burn out than to fade away, but even they would be taken aback at the wonderful ending to "Ize Of The World" and so will you."(insidepulse.comin arvostelu) Voiko näin sanoa kappaleen katkeamisesta kesken? Jos on oikeasti joku "wonderful ending", joka ei ole tuo, niin haluaisin kuulla sen.
ydinaukio
03.01.2006 18:23:35
Joo. Kannet. Ei perse että on hienot.

Onko mielestäsi myös etukansi hieno?
Piepe
03.01.2006 18:56:22 (muokattu 03.01.2006 23:40:49)
Onko mielestäsi myös etukansi hieno?

Mjää... Noh, sanotaan että se olisi tyylikäs ilman sitä parentaladvisorya ja niitä päällyspahvin leikkauksia (jotka siis on digipakissä).

No nyt kun rupesin miettimään niin onhan se itse kuvakin aika kylmä ja tönkkö. Ja cd:n painatus ei oikein sovi päällyksen teemaan mutta onko siinä sitten haettu kontrastia tylyyn mustaan (puiset soittimet).

Mutta lehtinen on upea.
HaloOfFlies
04.01.2006 02:27:11

Pitää kyllä huomenna poiketa levykaupassa. Tämä levy pitää saada hyllyyn!
First they steal your mind and then they steal your soul
Peoplez
04.01.2006 21:02:00
Pari ekaa kuuntelua oli sillee että hemmetti mitä paskaa mutta nyt alkaa maistua kun 5. tai 6. kerta menossa. Tykkäsin myös bändin kahdesta ekasta levystä tosi paljon. Ei tässä tosiaan mitään superhittejä ole mutta eipä tuo haittaa.
"Silence! You're in the presence of octopus royalty!" -Ultros MegaMan Club #014 - Hat Man
Paperilyhty
31.01.2006 15:28:15
Vieläkö joku on hankkinut tämän? Keskustelu loppui niin pian...
Itse olen kuunnellut First Impressions Of Earthia melkein joka päivä ostohetkestä lähtien. Hyvät biisit on vieläkin hyviä, Heart In A Cage on aina yhtä loistava, mutta pari löytyy, jotka eivät vieläkään herätä erikoisempia tuntemuksia, kuten Fear Of Sleep ja Evening Sun.
HaloOfFlies
31.01.2006 15:46:37

Vieläkö joku on hankkinut tämän? Keskustelu loppui niin pian...
Itse olen kuunnellut First Impressions Of Earthia melkein joka päivä ostohetkestä lähtien. Hyvät biisit on vieläkin hyviä, Heart In A Cage on aina yhtä loistava, mutta pari löytyy, jotka eivät vieläkään herätä erikoisempia tuntemuksia, kuten Fear Of Sleep ja Evening Sun.

Ylihuomenna pitäisi tulla CDONista oma kappale tuosta levystä. Sitten hieman arviota tulee.
Cathi777
31.01.2006 19:28:28

On kyllä todella hyvä levy. Ehdottomasti Strokesin paras tekele. Olen kuunnellut sitä sen julkaisemisesta asti ja edelleen se jaksaa vain innostaa ( harvaa levyä nykyään näin paljon jaksaa kuunnella ). Tavallaan mulle toi oli jo hieman unohduksiin mennyt bändi, mutta tämä levy sen nosti sitten jälleen soittoon. On se hieno orkesteri ja parasta on, että hype on ohi ja pystyy keskittymään itse musiikkin. Ja jälki on kerrassaan loistavaa. Olen myyty.
Only pop music can break my heart...
carlos
31.01.2006 20:38:32
Pidän, ja kovasti! Aiemmat Strokesin levyt ovat tarjonneet minulle vain muutamia hyviä kipaleita, kunnes ovat jo saaneet minut tylsistymään. Tää lätty on kyllä hiton kova.
En osaa yhtä parasta biisiä tältä levyltä nostaa, mutta esim. Electricityscape on varsin toimiva ralli!
I can't hide but I can run for miles.
mikko1
31.01.2006 21:26:49
Ostin tänään, kirjottelen päivän tai parin päästä lisää, kun oon ehtiny vähän kuuntelemaan.
Paperilyhty
01.02.2006 11:37:16
-- esim. Electricityscape on varsin toimiva ralli!

Joo, Electricityscape, ihan erinomainen. Siinä on niin paljon hienoja kohtia, ja juuri tässä jotenkin erityisen hyvin Julianin ääni "sulaa yhteen" musiikin kanssa. Siinäkin "Change your mind tonight..." - kohdassa.

Lähtisin katsomaan, jos Suomeen tulisivat keikalle - olisin lähtenyt jo muutama vuosi sitten, itse asiassa. Eikös se jokseenkin todennäköistä ole? Paitsi tietenkin jos joku kaikkia suomalaisia festareita suurempi ja kauniimpi eurooppalainen nappaa ne sitten lopulta. Sitä en ymmärrä, että Strokes on melkein aina tuhat kuukautta Isossa-Britanniassa ja muualla Euroopassa ainakin käsittääkseni vain jotain pistokeikkoja. Kyllä luulisi, että muuallakin kiinnostaa. Paljonkohan uusi levy on muuten myynyt?

Ai niin, tämä on ihan paras oivallus: "I wish two drinks where always in me".
tommijk
01.02.2006 15:50:57
Käyttääkö ne tälläkin levyllä sitä tyhmää lauluefektiä joka saa laulun kuulostamaan kuin puhelimen kajarista tulevalta ja mukamas niin retrolta.. Tuo pisti pahasti korvaan vanhemmilla levyillä.
After all we are just talking meat
Piepe
02.02.2006 08:19:22
Käyttääkö ne tälläkin levyllä sitä tyhmää lauluefektiä joka saa laulun kuulostamaan kuin puhelimen kajarista tulevalta ja mukamas niin retrolta.. Tuo pisti pahasti korvaan vanhemmilla levyillä.

Ei oikeastaan. Muistaakseni (en ole vähään aikaan kuunnellut levyä, en tiedä miksi) vokaalit ihan hienovaraisesti välillä säröytyy, mutta kovin on puhtoista ja hiottua verrattuna Is This Itiin. Hyvässä mielessä siis.
HaloOfFlies
02.02.2006 13:06:55

Posti toi tuosta levystä oikein rajoitetun digipack-painoksen. Kohta lisää arvioita jahka levy on kuunneltu.
mikko1
02.02.2006 16:29:57
Mikä tuossa digipackissa eroaa normaalista. Kaupassa katellessa en huomannu muuta eroa ku hinta. Itse levy on nyt muutaman päivän kuuntelun perusteella ihan hyvä. En ole ihan päässyt sisälle vielä, mutta ihan mainiolta kuulostaa.
HaloOfFlies
02.02.2006 16:43:45

Mikä tuossa digipackissa eroaa normaalista. Kaupassa katellessa en huomannu muuta eroa ku hinta. Itse levy on nyt muutaman päivän kuuntelun perusteella ihan hyvä. En ole ihan päässyt sisälle vielä, mutta ihan mainiolta kuulostaa.

Eipä siinä ole oikeastaan muita eroavaisuuksia kuin kannet.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)