Aihe: Gary Moore: mitä mieltä kitarointitaidoista/musiikista?
1 2 3
Mika K
12.08.2003 13:30:09
Loistava biisintekijä ja kitaristi on todellakin Gary Moore. Pidän sekä vanhemmasta Hard Rock ajan tuotannosta että nykyisestä blues tuotannosta.
Tähän tulee allekirjoitus
thomaso
12.08.2003 17:20:57
Alunperin Gary aloitti bluesilla ja proge-jazzilla joten hän on ikäänkuin palannut juurilleen.
Brian May jr.
12.08.2003 17:32:29
Alunperin Gary aloitti bluesilla ja proge-jazzilla joten hän on ikäänkuin palannut juurilleen.

Proge-jazziakin? Se äijähän osaa vaikka mitä...
Metallica mies
13.08.2003 08:19:01
Oh Pretty womanissa on loistavan kuulosta soittoa.
Unforgiven
13.08.2003 08:54:31
Itse olen ollut Mooren sävelkynän ja soittotaidon ystävä pitkät rapiat päälle 20 vuotta. Valitettavasti minä lienen ruostunut paikoilleni, mutta todellakin, Mooren viimeisimmät levytykset eivät ole minuakaan jaksaneet entiseen tapaan säväyttää.

Ehdoton suosikkini Mooren tuotannosta on 80 -luvun alkupuolella markkinoille ilmestynyt Corridors of power -levy.

Ajan hammas on päässyt puremaan kyllä (vinyyli)levyni pahvista kantta, mutta sisällöstä se ei edelleenkään ole ylettänyt narskaisemaan palastakaan.

Ja Ian Paicen rumpulointi, etenkin Cold hearted -kappaleessa, on ihan malliksi otettavissa kenelle tahansa rumpalille.
thomaso
13.08.2003 12:49:34
Joku ilkeämielinen vois jopa väittää, ett Moore ois menny trendien mukaan?!;) 80-luvulla, ku toi tukkahevi oli vähän niinku suosiossa, ni Garykin sitä soitti. Nyt sitt, ku se ei oo...ja blues on vähän niinku tullu taas enemmän hyväksytyksi, niin...
No ei vaan!:) Kyllähän Moorekin on ollut omalla panoksellaan bluesin populaarisoinnissa mukana.

heh, vois näyttää aika ilkeältä jos lähes viiskymppinen gary vetäis vieläkin sitä 80-luvun tukkaheviä! mutta toisaalta muusikonkin on mentävä edes jollain tavalla trendien mukana jos meinaa pysyä leivän syrjässä kiinni. Soittihan rollaritkin aikanaan melkein discoa!
Siihen että miksi Gary on vaihtanut musiikkityyliänsä vuosien varrella voisi vastata että se on musiikillista evoluutiota. kukapa meistä soittaisi sitä samaa musaa koko ikänsä.
Mun mielestä on helvetin hienoa että Gary vetää tota bluesiansa omalla tyylillään, niinhä se pitää tehdä. Ja onhan Garylla ihan oma selvästi erottuva soittotyylinsä. Eihän se matki ketään eikä ole kenenkään kopio. Tottakai se lainannut muutaman jutun sieltä ja toisen täältä. helvetin paljon se kumminkin kehittänyt omia juttujaan.
Brian May jr.
13.08.2003 15:05:07 (muokattu 13.08.2003 15:05:47)
heh, vois näyttää aika ilkeältä jos lähes viiskymppinen gary vetäis vieläkin sitä 80-luvun tukkaheviä!Eikös se ole jo viisikymppinen?
JCM
14.08.2003 21:23:47

Kannattaa kuunnella Gary Moore:Live In Japan ---------huippu levy ,tosin vain liian lyhyt

Totta. On nimittäin viime aikoina soinut aika paljon meikäläisellä.
sarkjan
14.08.2003 22:41:56 (muokattu 14.08.2003 22:55:48)
No Gary vaan on yksi parhaimmista vanhan koulukunnan soittajista. Mies omaa melko voimallisen soittotyylin ja useinmiten hyvän soundin. Kuuluu kestosuosikkeihini.

Nykyistä blues-kautta en niin tarkkaan ole seurannut, mutta esim Still Got The Blues -levy on vielä ihan hyvää tavaraa. Omia tämän hetken Moore-suosikkejani ovat Cozy Powellin soololevyiltä löytyvät biisit kuten 'Dartmoore', 'Sunset' ja The Blister'. Unohtamatta Mooren Colosseum II:n aikaista materiaalia ja 80-luvun aikoja..

Turha lisäys: Heh, tulipa tossa mieleen että joskus ennen vanhaan taisi Metalliliiton tunnarina olla toi Cozy Powellin 'The Rattler'. Hieno biisi sekin. Ex-Whitesnake porukkaa soittamassa taustalla.
Everything louder than everything else!
mongoloidi
16.08.2003 23:27:57
Aika taitavasti käsittelee kitaraansa tuo kaveri.
Säveltämisessä aikansa mozart/beethoven/Kaikki muut "suuret säveltäjät".
-Only the Coffinbangers are pure bullshit-
Swan
17.08.2003 14:01:30
Gary Moore sattuu olemaan lempikitaristejani. Joskus kauan sitten kuulin pätkän Parisienne Walkwaysia, ja päähäni heräsi kysymys, että kuka saa kitaran soimaan noin kauniisti noin kauniilla melodialla.

Tuon kyseisen Nelosen dokumentin jälkeen päässäni naksahti niin, että oli pakko mennä ostamaan Have some Moore -kokoelmalevy. Siltä levyltä kuulin myös herran hevimpää tuotantoa 80-luvulta, joista suosikkini ovat Always Gonna love You, Running from the Storm ja Wild Frontier.

Nykyään One Day on suosikkikappaleitani, koska se on ainoa biisi, joka on saanut minunkin kivisydämeni herkistymään.
Ota rennosti, ja olet virtuoosi!
thomaso
18.08.2003 00:06:35

Tuon kyseisen Nelosen dokumentin jälkeen .....

Huomasitteko muuten millä marsulla aijä studiossa veteli?
Tais olla jcm900:n, mä kun luulin että se vannoo jtm45:n tai dsl100:n nimeen.
Vilhelmus
18.08.2003 00:11:35

Huomasitteko muuten millä marsulla aijä studiossa veteli?
Tais olla jcm900:n, mä kun luulin että se vannoo jtm45:n tai dsl100:n nimeen.

Taitaa olla useampi vahvistin miehellä.

Takaisin kysymykseen. Mielestäni oiva kitaristi, joskin vetää perinteistä bluussia ehkä vähän turhankin rujoilla ja rajuilla säröillä. Eniten kyllä yllättäen uppoaa miehen 80-lukuhevit, varsinkin joku Out On The Fields. Livenäkin vetää muikeasti, mitä tuli nähtyä. Komeita balladeja ja varsinkin balladisoittoa.
Smash is the way you deal with your life Like an outcast you're smashing your strife
Jormaz
18.08.2003 00:17:18
Kyllä se Karin hevituotanto on mahtavaa. After the war ja silleen. Sanoisinko jopa että melkoista shreddausta mahtavalla tyylitajulla.
Back to the 80's
petemus
18.08.2003 13:52:20
Heebolla on mun mielestä helvetin hyvä vibraatto, ja paljon erilaisia vibratyylejä (enkä nyt puhu kammen käytöstä ensinkään). Ja jotenkin soitosta kuulee, että sormissa on todella paljon voimaa, niitä kieliä ei todellakaan millään keyellä tatsilla hiplailla. Silti siitä Paulista lähtee ihan sairaan herkkiäkin juttuja. Jotenkin samanlaista otetta kuin E. van Halenilla parhaimmillaan.

Ja fraseeraus on tosi huippua; äijä pystyy soittamaan todella pitkiä sooloja, jotka rakentuu pikku hiljaa kohti huippua. Sitten kun pitää panna pökköä pesään, niin aina löytyy vihasempi vaihde jostain, kunnes soitto on ihan täyttä turpaanlaittoa.

Ai niin, Gary on muistaakseni oikeasti vieläpä vasenkätinen niin kuin Steve Morsekin... Et näin. Ihme jätkiä, sanoisin.
Tabaluka
18.08.2003 14:46:53
Kunnelkaapa kappale Speak For Yourself , after the war levyltä. Aika hyvä riffi. Jos joku jaksaa tabata sen ni ois aika hyvä. Kappaleessa kaiten laulaa ozzy , ainakin kansissa niin lukee.
thomaso
18.08.2003 15:57:15

Sitten kun pitää panna pökköä pesään, niin aina löytyy vihasempi vaihde jostain, kunnes soitto on ihan täyttä turpaanlaittoa.

Mulla on sellainen mielikuva että Garyn tiukimmat soolot on "tulikivenkatkuisia" hyvä on ettei kipinät lennä ja rikki haisee. Esimerkkeinä Rockin' every night ja samaa menoa upealla melodialla maustettuna shapes of things.
hjukke
18.08.2003 16:03:14

Gary Moore: mitä mieltä kitarointitaidoista/musiikista?
Jag tycker om molemmat :)
Melkein kaikilla on allekirjoitus. Minulla ei. Ja olen siitä ylpeä!
Brian May jr.
18.08.2003 18:39:45

Ai niin, Gary on muistaakseni oikeasti vieläpä vasenkätinen niin kuin Steve Morsekin... Et näin. Ihme jätkiä, sanoisin.

Kyllä se oikealla vingutti ja vedätti tuolla hartwall areenalla
Metal up yer ass or I'll do it for ya!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)