Aihe: Muiden soittajien huonommuus bändissä.
1 2
Tympee Huttunen
28.01.2006 09:12:30 (muokattu 28.01.2006 09:12:45)
meillä on bändissä komppi kitaristi joka luuleee olevansa hyvä ja rumpali joka ei osaa mitään se oikeasti syö miestä

Toi on kyllä paha, jos on noita kannibaaleja bändissä. Kosketinsoittaja oli kerran sellanen ja kukaan ei uskaltanu ryypätä sen seurassa, koska jos olis sammunut, niin ois voinu käydä köpelösti.
Minä Mikä sua vaivaa Mauri? Onko sulla tauti?
Axeplayer
29.01.2006 13:00:03 (muokattu 29.01.2006 13:06:18)
Anteeks et kiroilen, mut ny on pakko. Mul vitun sama tilanne!!! 2 kitaristii kaveripiiris ja niiden kaa pientä "bändi"-kikkailua. Oikeestaa kumpikaa ei osaa mitää. Palaa käämi ku ne ei ees yritä... Toinen soittanu jonku 3v ja toine 2v, mut ei ne osaa kumpikaa oikeen mitää... Oon tehny niille selväks etten jaksa kattella semmosta touhua enää. Erosin jo siitä ns. "bändistä"...

Joo sama juttu täälläkin, vaikkakin koskee hieman eri soittajia / soittimia. Tympäsee oikeen kun huomaa että toiset ei reenaa kunnolla. Ite olen onneksi riittävän ajoissa tajunnut tuon hitaasti harjoittelun, mutta kun toiselle kitaristille ei mee päähän se sitten millään. Ei riitä että soittaa vaan sinnepäin!! Vaikka en yleensä mikään itserakas olekaan, niin toisinaan sitä toivoo että olis olemassa kaks minää. Sais tehtyä asiat helpommin omalla tavalla.

E: Mainittakoon vielä rumpali. Intoa sillä olis soittaa bändissä mutta kun taidot ei selvästikään piisaa. Ja taitoa ei tule jos ei reenaa. Mun mielestä ei oikeen voi rummuissa kehittyä jos vaan kerran viikossa soittaa tunnin ittekseen. Vaatis kunnon harjottelua yksikseen, että vois mitää bändihommia aatella. Mutta toisaalta olis kiva tietää mitä ne muut aattelee minusta.

Se siitä valittamisesta.
Huumorilla vaan ja uutta paskaa housuun.
Carpenter
29.01.2006 13:18:03
Vaikeiden sointujen kohdalla voi kompata vastaavilla 5-soinnuilla ja vaikka vain muutamalla kielellä. Ei sitä tarvitse aina soittaa huippuhankalia riffejä tai muunneltuja sointuja. Jos bändin ajoitus toimii kunnolla, kuullostaa yksinkertainenkin biisi hyvältä. Jos ajoitus mättää, on sama minkälaisia kuvioita pyörittää - metsään menee joka tapauksessa.

Näin. Minusta hyvä soittaja on sellainen, joka osaa käyttää tekniikkaansa siten, että se sopii biisiin. Tämä tuntuu olevan monella nykypäivän soittajalla ongelma.
Johann Onn
29.01.2006 23:44:56
Vaikeiden sointujen kohdalla voi kompata vastaavilla 5-soinnuilla...

Näin me aikoinaan tehtiin, kun ekan bändin toisen kitaristin soittotaito oli "vähän" heikko. Kaiken lisäks valittiin soitettavat biisit, sen osaamisen mukaan, eikä mun.

Mää soitin harmoniat, sun muut sille vaikeuksia tuottavat jutut yksin ja se vaan komppas. Sille järjestettiin oma bravuuri eli Priestin "Breaking the law", siinä se sai soittaa ne diggaamansa "liidimelodiat" ja mää tyydyin komppaamaan, koko biisin ajan.

Oikeastaan juttu toimi paremmin noin, "komppipohja" pysy vahvana ja sitä on käytetty aina sen jälkeenkin, jos on ollu kaks kitaristia.
Samppa90
30.01.2006 18:55:13
Vaikeiden sointujen kohdalla voi kompata vastaavilla 5-soinnuilla ja vaikka vain muutamalla kielellä. Ei sitä tarvitse aina soittaa huippuhankalia riffejä tai muunneltuja sointuja. Jos bändin ajoitus toimii kunnolla, kuullostaa yksinkertainenkin biisi hyvältä. Jos ajoitus mättää, on sama minkälaisia kuvioita pyörittää - metsään menee joka tapauksessa.

5-soinnuilla me soitetaan aina PERKELE!Tää on HEVI-Medallii!
Hevi-Mies on eri mies.
el_hefe
31.01.2006 22:33:01
muut ei osaa mut mä osaan
Kaa!
shagriml
01.02.2006 14:33:31

Potkut vaa sellasille jotka ei osaa !

Itsekkin oon potkuja saanu ja sitäkin useemmin potkinu itseni ulos pois häpeemästä.

Jokainen etsiköön omantasoista soittoseuraa. Vaikka myönnetään että se on mahdottomuus :( Kaikki on joko soitellu kymmeniä vuosia tai ei soitellu ollenkaan, en oo vielä sellasii tyyppei löytäny jotka ois soitellu parisen vuotta ja tahtois mun kaa jotai tehdä.
Samppa90
01.02.2006 20:21:11
Kitaristi on kyllä kenties paras tai yks parhaista frendeistä.Ja ei se niin huono oo!Basisti lähti tänään bändistä.(ainaki väliaikasesti)
Hevi-Mies on eri mies.
Crimsomnia
03.02.2006 11:35:04
Hieman on pelko perseessä mitä omasta bändirilluttelusta mahtaa tulla.

Kaverin kanssa saatiin ajatus, kun joku kerta soiteltiin yhdessä kitaroita. Rumpali ja kosketinsoittaja on melkein valittu, kosketinsoittajakanditaatilla on jopa aikaisempaa bändikokemusta.

Ikävä juttu on se, kun nämä kaikki herrat ovat paljon taitavampia instrumenttiensa kanssa kuin minä, ja mikäli tulevaisuudessa biisejä joudutaan valitsemaan sen perusteella mitkä minulta sujuvat ja mitkä eivät, heille alkaa varmasti pikkuhiljaa jossain vaiheessa tunkeutua erään palkokasvin siemen nasaaliaukkoon.

Tyypit ovat vanhoja tuttuja, mutta mikäli yhtään heitä tunnen niin pelkäämäni skenaario ei ole täysin poissuljettu.

Heikoimpana lenkkinä ei ole kiva olla. Varsinkaan kun sen itse tiedostaa.
Super-Jari
04.02.2006 11:09:45
Hieman on pelko perseessä mitä omasta bändirilluttelusta mahtaa tulla.

Kaverin kanssa saatiin ajatus, kun joku kerta soiteltiin yhdessä kitaroita. Rumpali ja kosketinsoittaja on melkein valittu, kosketinsoittajakanditaatilla on jopa aikaisempaa bändikokemusta.

Ikävä juttu on se, kun nämä kaikki herrat ovat paljon taitavampia instrumenttiensa kanssa kuin minä, ja mikäli tulevaisuudessa biisejä joudutaan valitsemaan sen perusteella mitkä minulta sujuvat ja mitkä eivät, heille alkaa varmasti pikkuhiljaa jossain vaiheessa tunkeutua erään palkokasvin siemen nasaaliaukkoon.

Tyypit ovat vanhoja tuttuja, mutta mikäli yhtään heitä tunnen niin pelkäämäni skenaario ei ole täysin poissuljettu.

Tuttu tunne, mutta sama yrittää ja tehdä parhaansa. Kovasti näyttää että se bändin kehnoin soittaja on silti luovin vaikka ei itse tekeleitään aina osaa edes soittaa.
Gulo
05.02.2006 22:52:49
No jos tyyppi ei osaa soittaa, potkaise se bändistä.

Jos et viitsi potkaista sitä bändistä, niin ei kannata valittaakaan.
I am the bringer of seed, I will bring eternity - I am what this world needs, I am CHAOS BREED!
kumiorava_89
19.02.2006 20:33:53
Mulla tota ongelmaa ei oo ku kukaan ei osaa yhtään mitään. Tosin ite treenailen kyllä ahkerasti. Muista en tiiä...
Niq
26.02.2006 19:06:49

Tähän ei auta muu kuin treeni ja muutenkin innostunut asenne. Varmaan saa fudua bändistä jos menee treeneihin itkemään huonouttaan.
"I have a cunning plan" -Baldrick
Ambrusin
01.03.2006 14:25:31

Meillä annettiin juuri rumpalille kenkää. Kaveri väitti soittaneensa kymmenen vuotta, mutta komppi ja kapulat tippu koko ajan. Kysyttäessä hänen treenailuistaan, vastaus oli että: "Enpä ole kahteen kuukauteen treenanu. just. Monesti kykyjen "puute"= motivaation puute. Ainahan muuten bändeissä on sisäisiä tasoeroja, mut rumpali ei oikein vois olla heikoin lenkki, sillo leviää koko juttu. Ja soittamalla soittamalla ja vielä kerran soittamalla kyllä löytyy ne omat vahvuudet, niitä jokaisella soittajalla kyllä on.
Carpenter
03.03.2006 16:50:31
Monesti kykyjen "puute"= motivaation puute.

Samaa mieltä. Minusta 50% suorituksesta lähtee keskittymisestä ja asenteesta. Sama pätee hyvin myös esimerkiksi kouluun ja urheiluun. Mielestäni bändin heikoin jäsen on se, kuka ei jaksa keskittyä soittamiseen ja sovittamiseen, vaan soittelee vain vähän sinne päin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)