Aihe: sekvensserisynat
1
mikke69
31.01.2006 21:47:27

Näistä kysyisin viisammilta. Minkalaisilla vermeillä ja merkeillä pääsee alkuun pienellä budjetilla?
steven
31.01.2006 21:55:52
No ensin, onko sulla se sekvensseri? Jos ei, kannattaa tutustua esmes Kreatives orgin ilmaiseen KRISTAL Audio Engineen, joka on ihan kätsy peli peruskäyttöön. http://www.kreatives.org/

Tämän jälkeen voit sisällyttää sekvensseriin VST efektejä sekä VST virtuaali-instrumentteja. NÄitäkin löytyy ilmaisia, jolla pääset hyvin alkuun.
http://www.vstcentral.com
http://www.kvr-vst.com

Rautaa tarvitset tietty tietokoneen (Mac tai PC), jossa äänikortti. Mitä tehokkaampi prossu, mitä enemmän muistia ja mitä parempi äänikortti, sitä parempi (mm. latenssi pysyy aisoissa). Mutta, pääset liikkeelle ja tutustumaan jo ihan peruskoneella ja perusäänikortilla. Tämän lisäksi tarvitset jonkinlaisen midi-laitteen, esim midikeyboardin, jolla sitten soittelet noita virtuaali-instrumentteja. Uusiakin saa kai satasella ja liittää voi tietokoneeseen myös USB:lla tai FireWirella, joten äänikortin midiliitäntä ei ole välttämätön.

Näillä jonkin aikaa kokeiltuasi tulet johtopäätökseen, joko lopetat kokeilut tai todennaäköisemmin lähdet laajentamaan, hankkimaan äänikortteja, softia, paremman midikiipparin, kenties tietokoneen, etuasteita, mikkejä etc etc. Turvallista matkaa : - )
mikke69
31.01.2006 23:16:25

Juu, minulla oli kyllä ajatuksena että olisi syna, jossa olisi sekvensseri. Minulla on kotiäänityksiä varten olemassa PC. Tämä olisi hyödynnettävissä sekvensserinä? Mitekäs PC:n käyttö keikkaoloissa. Käytetäänko tietokonepohjaisia vai syntikan omia sekvensserejä tässä käytössä yleisemmin. Tarkoittaako syntikan oma sekvensserin rajallisuus tätä kapasiteettipuolta joka PC:ssä varmaankin on parempi vai onko siinä jotain muutakin?
steven
02.02.2006 21:20:33
Ok, olin sitten "hiukka" väärässä. Noista laitteista en tiedä mitään, eikä pc sekvensseri varmaankaan ole kätevin kiikuttaa keikoilla...
HK
03.02.2006 03:10:07 (muokattu 03.02.2006 03:20:55)
Näistä kysyisin viisammilta. Minkalaisilla vermeillä ja merkeillä pääsee alkuun pienellä budjetilla?

Riippuu täysin kyllä siitä mikä on "pieni" budjetti. Jos puhutaan alle 300 eurosta, niin mielestäni kannattaa nykyään etsiä samantien käytettynä Korgin 01/w tai kenties jopa X3 tai X2. Siihen toiset 300 lisää niin saattaisi alkaa löytymään hyvällä tuurilla käytettyjä Korg Trinity 61:siä jotka ovat jo ihan eri planeetalta. Siihen kenties 200e päälle niin luulisi löytyvän esim. Rolandin Fantom-S:iä käytettynä, joka onkin jo ihan nykyaikaa.

Missään nimessä en maksaisi enää nykyään 300 euroa jo jonkun mainitsemista M1 tai T3 syntetisaattoreista, etenkään jos tulevat ensimmäiseksi vehkeeksi. Alan harrastajalle kenties T3 kaikilla laajennuksilla voisi olla sen 300e väärti, muttei ensimmäiseksi vehkeeksi.
Peltikorva puupäässä.
krushing
03.02.2006 09:30:00

Ensimmäisenä tuli mieleen Evolver, mutta tässä taidettiinkin hakea jotain ihan muuta :)

Äh, sanon silti Evolver.
Eddy
03.02.2006 16:00:28 (muokattu 03.02.2006 16:10:15)
Riippuu täysin kyllä siitä mikä on "pieni" budjetti. Jos puhutaan alle 300 eurosta, niin mielestäni kannattaa nykyään etsiä samantien käytettynä Korgin 01/w tai kenties jopa X3 tai X2. Siihen toiset 300 lisää niin saattaisi alkaa löytymään hyvällä tuurilla käytettyjä Korg Trinity 61:siä jotka ovat jo ihan eri planeetalta. Siihen kenties 200e päälle niin luulisi löytyvän esim. Rolandin Fantom-S:iä käytettynä, joka onkin jo ihan nykyaikaa.

Missään nimessä en maksaisi enää nykyään 300 euroa jo jonkun mainitsemista M1 tai T3 syntetisaattoreista, etenkään jos tulevat ensimmäiseksi vehkeeksi. Alan harrastajalle kenties T3 kaikilla laajennuksilla voisi olla sen 300e väärti, muttei ensimmäiseksi vehkeeksi.

Mä ottaisin kyllä mielummin T3:n, kun Oiwan, vaikka pari vuotta onkin vanhempi. Paremmat saundit, 4 midiulostuloa...
Ja sopii ihan mainiosti ekaksi vehkeeksi. Helppo ja looginen käyttis. Ikä tietysti kuuluu saundeissa, mutta koskettimisto on todella laadukas, joten masterina aika bueno. Hintatasosta en osaa sanoa (uutena muistaakseni 16900mk), mutta muutamalla satasella uskoisin irtoavan (omaani en myy!).
Koskettelen soittimia...
JPQ
03.02.2006 18:35:05

Mä ottaisin kyllä mielummin T3:n, kun Oiwan, vaikka pari vuotta onkin vanhempi. Paremmat saundit, 4 midiulostuloa...
Ja sopii ihan mainiosti ekaksi vehkeeksi. Helppo ja looginen käyttis. Ikä tietysti kuuluu saundeissa, mutta koskettimisto on todella laadukas, joten masterina aika bueno. Hintatasosta en osaa sanoa (uutena muistaakseni 16900mk), mutta muutamalla satasella uskoisin irtoavan (omaani en myy!).

Siis T3 mielummin ? ja toiseksi sanosin jotenkin nämä oiva,t3 mitä
olen netti näytteitä kuullut ja itse m1 soittanut ovat paljon yleis
soveltuvamman oloisia kuin roland d50 jos ihan soundeista puhun.
Lisäksi korgeissa taisi olla laajemmat efektitkin???
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)