Aihe: Myyntimiesten suusta
1 2 3
MadMatt
31.01.2006 17:23:57

Aikanaan olin ostamassa akustista kitaraa.Testailen ja vähän virittelen siinä yhtä soitinta kun myyjä tulee tärkeänä eteeni ja heittää:Tän on virittänyt eräs musiikinopettaja viime viikolla joten ei sun sitä tarvii siinä enään viritellä...Ja heh heh poistun välittömästi paikalta.
Marsumies
31.01.2006 18:06:28
Odotan innoissani, koska törmään seuraaviin vakiosanontoihin:

Eräässä musaliikkeessä:
"Tuo se on kuule hyvä kitara, just viime viikolla möin tommosen yhelle ammattimuusikolle, kävi tuossa just toissapäivänä kehumassa miten oli hyvä peli ja että oli nauhotellu sillä .... jonku kappaleen.

Kyseessä oli Samickin SG, sillä oli "ovh" jotain päälle 500 mutta lopulta putos jonnekin 250 € tuntumaan... Ostin kyllä kepin mutta hihittelin pitkään äijän tarinoille.

Myös Musiikki-Kullaksen suulaampi myyntitykki vetää joka kerta suupieliä ylöspäin...
il Korvo
31.01.2006 20:41:25
Oulun soitin ja tarvikkeen Raimo...

"Ja sitte tuostako nappaat oikean aidon Korean Epiphone Custom Shopin Les Paulin syliin, niin tunnet, ettei oo nähnytkään vinku Intiaa... paitsi, että sitä ei oo säädetty vielä...(mutinaa)"
BulletProof
31.01.2006 20:54:19
Oulun soitin ja tarvikkeessa kävin kattelee Classic 30:stä ja mainitsin, että onpa tällä aika reilusti tuota hintaa (700€), niin myyjä totesi, että pistetään alennuksella, saat sen kuuteenjapuoleensataan. En ostanut.
rainmaker
31.01.2006 21:02:17
Paikallisessa soitinliikkeessä huomasin kerran ltd:n jonku halpismallin, oisko tuo ollu m-50. Ajattelin siinä sitten ihan mielenkiinnosta testata sitä. Kysyin myyjältä lupaa, että saakos tuota kokeilla, johon tämä vastaa: "saahan sitä kokeilla, mutta se on ihan paska". Asiallinen meininki, sano, mitä sitä turhaan tosiasioita kaunistelemaan :)
Daavidin fuzz!!
Hannu H.
31.01.2006 21:05:26

"Joo no nää viedän ihan käsistä, että parhaimmillaan menny paria päivässä, mutta on mulla tossa hyllyssä yks.."
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. Salon Seudun Bändit
Turder
31.01.2006 21:09:01
"Paras capo mitä aikoihin on ollut, vire on joka nauhalla ja kitaralla kohdillaan tällä."
There is no sound like the one of a good acoustic guitar.
Ville81
31.01.2006 21:15:59
Tuo "tämä on viimeinen kappale" on kyllä niin klisee että, huh huh. Siihen voi tosin todeta, että ostaa viimeisen kappaleen alennetulla hinnalla, niin pääsee myyjäkin eroon siitä.
"Ei mun tartte virittää, soitan säröllä". -Kuultu musiikkiliikkeessä 2005
LaXu
31.01.2006 21:34:54
Osto- ja myyntiliikkeethän tunnetaan...

Minä (rojun täyttämän liikkeen hyllyjä syynaillen): "Sattuukos löytymään yhtään kitaroita tai bassoja?"
Myyjä: "Yleensä niitä on vaikka kuinka monta, mutta kas kun just nyt on kaikki menneet...mut täs ois ois pari hyvää ammattilaisvahvistinta..Marshallii ja Fenderii."
Minä (toivoen hartaasti lottovoittoon verrattavaa ihmettä, että olisi putkivehje eksynyt pilkkahinnalla liikkeeseen): "Jaa, no katotaas..."
Vääntäydyn tiskin taakse ja samalla revin lottokuponkini: 30W Valvestate ja 15W Fender Frontmanhan se siellä tietysti on. "Juu ei nää taida oikein meikäläisen juttuja olla..."
Myyjä: "Ai tarvii isompaa? No täs ois tällänen ihan korkkaamaton, tästä kyllä lähtee tarpeeks ääntä vaikka stadionkeikalle!" (esittelee jonkun tuikituntemattoman transistorivahvarin, ei tainnut edes merkkiä löytyä..Neuvostoliiton peruja?)
Poistun paikalta ja hekotan kulman takana. ;)

Soitinkauppojen myyjiä on muuten kiva jekuttaa kysymällä löytyykö yhtään A-luokassa (Class A) toimivaa vahvistinta. "Kyllä nää kaikki on parasta A-luokkaa!"
Jackie
31.01.2006 21:47:24
Minä: "Oisko sellasta lankapuhelinjohto tyyppistä kitarapiuhaa niiku esim. mitä Brian May käyttää?

Kauppias: "Ei oo, mut voin tilata. En kyllä suosittele."

Minä: "No mikäs siinä on vikana?"

Kauppias: "No katos kun se johto on sen muotone ni signaali menee sellasena spiraalina paikasta toiseen, niin siihen tulee sellane phaser efekti samantien."
When I woke up, mom and dad are rolling on the couch. Rolling numbers, rock and rolling, got my Kiss records out.
P-Nut
31.01.2006 22:31:34

Minä: "Oisko sellasta lankapuhelinjohto tyyppistä kitarapiuhaa niiku esim. mitä Brian May käyttää?

Kauppias: "Ei oo, mut voin tilata. En kyllä suosittele."

Minä: "No mikäs siinä on vikana?"

Kauppias: "No katos kun se johto on sen muotone ni signaali menee sellasena spiraalina paikasta toiseen, niin siihen tulee sellane phaser efekti samantien."

Hahahha repesin :D
Damn, that's a fine pile of duckshit :]
Hannu H.
31.01.2006 22:35:33 (muokattu 31.01.2006 22:36:05)

Ainii! Sit kerran ku jotain efektipedaalia olin ostamassa.. en ny muista enää mitä.. niin myyjä sit esitteli eri vaihtoehtoja. "Täs ois tämmönen... 150e.. mut tää on ihan paska et sää tätä osta!". "Tää ois tämmönen.. 100e.. tää on ihan hyvä..". "Sit täs ois tämmönen.. 400e.. tää on sit kyl todella hyvä!"

=)

EDIT: kerpele pyöristy 150e viidekskympiks..
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. Salon Seudun Bändit
Twinkle
31.01.2006 22:44:50

"No katos kun se johto on sen muotone ni signaali menee sellasena spiraalina paikasta toiseen, niin siihen tulee sellane phaser efekti samantien."

Tämän tasoisia oivalluksia m.netin kitarakamat -palsta on aivan väärällään, joten ei voida kyllä syyttää. Kauppiaalle nauraminen on aina kivaa, mutta sitten kun täällä aletaan vääntää kättä siitä kummat kulkee nopeammin, siniset vai punaiset plektrat niin sitten se on vain boheemia muusikoiden välistä tiedonvaihtoa.
Tietysti Pauligin
31.01.2006 23:03:47
Tämän tasoisia oivalluksia m.netin kitarakamat -palsta on aivan väärällään, joten ei voida kyllä syyttää. Kauppiaalle nauraminen on aina kivaa, mutta sitten kun täällä aletaan vääntää kättä siitä kummat kulkee nopeammin, siniset vai punaiset plektrat niin sitten se on vain boheemia muusikoiden välistä tiedonvaihtoa.

Ehkä kauppias heitti tuon vitsinä..?
Mutta juu, totta turiset.
Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä.
SH1THEAD
31.01.2006 23:13:08 (muokattu 31.01.2006 23:13:24)
Täytyy todeta, että Kouvolan Guitar Centeriin en enää ikinä astu jalallani. Mitään ne ei mistään tiedä ja joka soitin on vähintäänkin loistava. Muistan edelleen legendaarisen tapauksen, jossa asiakas sanoo tiskille "Gibson SG." Vastaukseksi tulee lyhyesti ja ytimekkäästi, "Mikäs vittu se on?"

En kyllä mene enää täysin vannomaan tuota tilannetta, koska siitä on vierähtänyt useampikin vuosi. Samalla kertaa kun kaupassa olin ja kysyin vasurikitaroita, niin piti soittaa parin päivän päästä uudelleen kauppaan ihan vain varmistaakseni, että Bc Richinkin kitaroita voi kääntää oikeankätisestä vasuriksi. Ikäänkuin en olisi tuota tiennyt, soitin nyt vain että myyjille ei olisi tullut kitkerä maku suuhun sen takia, että heidän tarvitsi häiritä heidän "kitaraguruaan".
äsh :/
Jouni
31.01.2006 23:20:12 (muokattu 31.01.2006 23:21:47)
Meillä paikallisen musiikkiliikkeen palvelusta ei kyllä useimmiten pääse valittamaan, kun siellä liki puoliksi asun.. Pikkupoikana saattoi tulla noottia turhasta rämpyttelystä, mutta missäpä ei.
Hauskoja tilanteita on toisen kaupassa työskentelevistä herroista kanssa ollut silloin tällöin.

Kesken keskustelun JCM2000:n särökanavista saan kuulla tiukkaan äänensävyyn: "Sä et saa osallistua särökeskusteluun, s**tanan viihdemuusikko!"

Uudenkarheaa 70's reissue Stratocasteria liikkeen nurkassa kokeillessani sama mies: "Nyt loppu se jatsinsoittaminen siellä nurkassa! (tuo kitarapussin) Nyplää pitsit kotonas ja tule sitten kertomaan oliko paska!"

Parille kaverille Jenna Jameson-julistetta Jackson-esitteen keskiaukeamalla esitellen: "Ei näytä olevan maksavia asiakkaita, niin sama se kai..." Seisoin herran vierellä nojaten tiskiin. Silloin tiesin olevani varteenotettava elämätön..

Nulikkana sitä ajatteli, että näinkö sitä liiketoimintaa pyöritetään, mutta nyttemmin on auennut se asian todellinen laita. Kyllä rahalle pokkaa kauppias kuin kauppias.

Täytyy todeta, että Kouvolan Guitar Centeriin en enää ikinä astu jalallani.

Onneksi Kouvolassa on parempikin musaliike. Kitaratarjonnasta ei puutetta..
Elämä se on ihmisen parasta aikaa. Bella Italia #17 Romantikkoitkijät #6 AKKK #14
McNulty
01.02.2006 01:18:47
"Tämä on kallis ja ihan paska... jos suoraan sanotaan! Suosittelen että harkitset vielä!"

Mielestäni tuo on paras MYYNTIslogani.
Dimebag Darrell - 1966-2004 Never forgotten!
While you talk the talk, I walk the walk!
Aki
01.02.2006 02:44:01 (muokattu 01.02.2006 02:44:27)

Loppuvuodesta 2005 DLX-musiikin myyjä esittelee asiakkaalle Vox Valvetronix AD30VT -vahvistinta:
Myyjä: "Siinä on ihan putki etuasteessa niitä säröjä varten."
Minä: "Anteeksi, ei ole tapaistani tulla väliin, mutta se ei ole etuasteessa se putki."
Myyjä: "Ai, ei vai?"

Levytukussa tammikuun viimeisenä päivänä 2006 pyysin myyjältä, jos voisin Crate Powerblockia testata:
Myyjä: "Mimmoseen kaappiin pistetään?"
Minä: "No ne Vintage 30:set on tuttuja."
Myyjä: "Noissa Mesoissahan sellaset on, onko koolla väliä?"
Minä: "Oisko 1x12"?"
Myyjä: "Juu, tuossahan moinen."
Myyjä kytkee laitteen kaiutinpiuhan sijaan sillä ohkasimmalla kitarapiuhalla, kaappiin jossa on kaksi kappaletta Mesan omia Black Shadow -elementtejä.
Ostakaa mun Ibanez SZ520 '03!!
Jake.e
01.02.2006 08:50:34
Repesin kerran päin naamaa sille soitin ja tarvikkeen myyjälle. Sille joka aina syö jotakin ja kattoo conania siitä koneeltaan. Ku testailin siinä gibsonin sg fadediä niin se tuli siihen jotakin pyörimään. Kyselin sitte jotakin siitä kitarasta (tällästä yleistä). Niin tämä alko mulle hehkuttamaan semmosen kankaisen kantolaukun ominaisuuksia :D. Puoli tuntia mä siinä kuuntelin, mutta sitten hajosin ku se tuli siihen viereen "kokeile nyt miltä tätä tuntuu kantaa" :D.
If you'd been a dog They would've drowned you at birth
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)