Aihe: kornein ja huvittavin suomalainen lyriikka pätkä!!?
1 2 3 4 57 8 9 10 11 12 13 14
shcircus
31.01.2006 13:25:05
S. Edelmannen "Mun sydämellä on kypärä", sekä mikäs .- olikohan Absoluuuuttisen nollapisteen biisissä kun veisataan jotain tyyliin: "Joskus teimme säääääähavaintoja, joskus emme tehneet säääääähavaintoja." Ai vittu kun naama irtoo! argh. Jaeh.
"If God is our Father," you thought," then Satan must be our cousin." Why didn't anyone else understand these important things?
Progressor
31.01.2006 13:32:54
olikohan Absoluuuuttisen nollapisteen biisissä kun veisataan jotain tyyliin: "Joskus teimme säääääähavaintoja, joskus emme tehneet säääääähavaintoja." Ai vittu kun naama irtoo! argh. Jaeh.

Tuo säehän on nerokas. Sen on tarkoituskin olla korni.

Kappale on muuten nimeltään Saatteeksi.
Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään.
Lennu
31.01.2006 18:09:05

Kumma kun kukaan ei oo vielä maininnu Ultra Brata. Kyllä kai ne sanat aivan tarkoituksella ovat mitä ovat, mutta mulle ei ainakaan uppoa.

Ilmiöitä:

Jossain kaupungissa on maailma näytteillä
mitä täällä on
aina samoja pieniä ilmiöitä
eikä vieläkään tuulivoimaa

Ultrabra oli aivan loistolyriikkaa. Taistolaissarkasmia. 70-luvun kommunistipilkkaa. "Haluaako joku tietää jotain Moskovasta? Siellä ihmiset on köyhiä ja heitä huijataan. Monesta pahasta valitsevat, kurjat kansalaiset. Se, joka on oikein viisas tai kiero, pääsee kerran toiseen maahan."

Sit lähtee ihan käsistä :D

"onko metro luotettava Tukholmassa? Onko pariisissa jäljellä vahva terästorni? Onko berliinissä makkaraa ilman läskiä? Onko Helsinki tunnin edellä vai jäljessä?"

Hitto, olisin pistäny soimaan mutta kansissa ei ollu levyä, pelkät pahvit..
Epämuusikko
31.01.2006 21:51:38 (muokattu 31.01.2006 21:52:10)
Mulle ei mee jakeluun se, että nämä YUP:t ja Absoluuttiset Nollat saa kaikkien varauksettoman palvonnan (lukuun ottamatta tämän sivun yläreunan keskustelijaa). Ultra Bra ja Maija Vilkkumaa sentään jakaa mielipiteitä. Jotkut UB:n biisit ovat ihan jees, osa on melko tuubaa. Mutta nuo kaksi ensimmäistä mua ihmetyttää. No, aukeamista odotellessa.

Edelmannin sydämen kypärät on outoja, mutta ennen kaikkea sana- ja laulurytmi kappaleessa "Kaikki Tahtoo", ottaen huomioon millä sanoilla lauletaan, on minulle liian paksua:
"punaisessa kesämekos---------sa, jossa kieloja on".
En osaa soittaa kunnolla ihmesävelajeissa, esm. 6/8, 12/8.
jenssi
01.02.2006 11:42:37
Sor-sor sormileikki alkaa ja Jeesus sinä itsekkin olet ollut pieni... Jeesus lauluissa se korneus asustaa! esim. Läpi lukkojenkin herra Jeesus tulla voi... Voi voi ja lämmin uskontunnustus!
Järvihirviö
01.02.2006 17:07:43
Mulle ei mee jakeluun se, että nämä YUP:t ja Absoluuttiset Nollat saa kaikkien varauksettoman palvonnan

Totta. Ihan hyvistä bändeistä on kyllä kysymys, mutta noiden varaukseton fanittaminen näyttää lähinnä statushakuisuudelta.
omenamehu
02.02.2006 12:12:28
Popedalla on kyl korneja sanoituksia, ja voin sanoa sen vaikka fanitankin jätkiä:)

"Mä kuusitoista yötä vietin ja pään sekoitin.
Menninkäisten kanssa painin mutta taas ne voitin.
Sä pidit musta kiinni silloin kun kuun valloitin.
Nyt viinin kanssa sinut söisin jos sut saisin takaisin.

KERTO
Kaikki päätyi taas savusuudelmaan
Huulistas röökin mä teen.
Ja filtteriin asti mä poltella saan
Savusuudelman viimeisen.

Sisällesi kömmin turvaan pois pahaa maailmaa.
Mutta huomenna taas tunteet murhaan.
Mut´en voi unohtaa...
kun pidit musta kiinni silloin kun kuun valloitin.
Nyt viinin kanssa sinut söisin jos sut saisin takaisin.
"
Sertzo S
02.02.2006 12:28:57 (muokattu 02.02.2006 12:29:25)
Kaikista ei ole juiceleskisiksi, huomaan minä.
Jkob
02.02.2006 12:29:21
Popedalla on kyl korneja sanoituksia, ja voin sanoa sen vaikka fanitankin jätkiä:)

Kaikki Popedan sanoitukset vois laittaa tähän..

"Kerran olin mennyt pahasti metsään
Siellä pelkäsin mörköjä
Siinä puskassa kahisi ja lonti joku
Kun näin sen olin pyörtyä
Se oli hirveä silmiklasikyy

Se kävi mun kimppuun
Mä jouduin käsirysyyn
Kamppailuun kauhiaan
Avukseni huusin herraa
Kun jouduin kärmestä puukottaan

En muista enää tarkkaan
Kuinka kaupunkiin pääsin
Mutta sängystäni heräsin
Ja kyyn suolet sekä aivot
Mä aamupalaks’ käristin
Se oli hirveä silmi silmi
Se oli hirveä kärmes ku kärmes
Se oli hirveä silmiklasikyy"

Parhautta
"Jahas, kortsuja ja punaviiniä. En käytä kumpaakaan." - RR4E Ranskasta
Sertzo S
02.02.2006 12:31:08
Kaikista ei ole juice....
AP
02.02.2006 12:38:27

O. Rock-perinnettä on se. Muistellaanpa vaan millaista tavaraa ameriikasta pukkasi 50-luvulla:

AWop-bop-a-loo-mop alop-bam-boom
Tutti Frutti, all over rootie,.....
Awop-bop-a-loo-mop alop bam boom

I got a girl, named Sue,
She knows just what to do. .....
I've been to the east, I've been to the west, but
she's the girl
That I love the best.

Järkeä? Hell no.
K100 #7 Ärlä #011
Jkob
02.02.2006 14:30:47
O. Rock-perinnettä on se. Muistellaanpa vaan millaista tavaraa ameriikasta pukkasi 50-luvulla:

AWop-bop-a-loo-mop alop-bam-boom
Tutti Frutti, all over rootie,.....
Awop-bop-a-loo-mop alop bam boom

Heh.. eikös Popedan pojjaat tehneet tuollaisen myös.. Be-bob-a-hoppin tms. Katsoivat kuulemma BBC:llä hippasen kummastellen kun Pate töräytti tulemaan
"Jahas, kortsuja ja punaviiniä. En käytä kumpaakaan." - RR4E Ranskasta
Tellervo
02.02.2006 14:41:17
I got a girl, named Sue,
She knows just what to do. .....
I've been to the east, I've been to the west, but
she's the girl
That I love the best.

Järkeä? Hell no.

Onpahan, helvetisti järkeä. Tuossahan ne on onnistuneen ihmissuhteen perusasiat pähkinänkuoressa :)
Helekku. Renttahelekku.
Kurimus
02.02.2006 23:05:30 (muokattu 04.02.2006 04:11:57)
Mulle ei mee jakeluun se, että nämä YUP:t ja Absoluuttiset Nollat saa kaikkien varauksettoman palvonnan

YUP:han on mitä mainioin absoluuttisesta nollapisteesta en kyllä välitä. Minua ihmetyttää taas Yrjänän palvonta äijähän on pelkkä tuhnu. Kaveri aikoinaan huumori mielessä kehitteli Yrjänälle vallan mainion pätkän mikä kuulostaa erittäin paljon Yrjänälle. Pätkä meni suurinpiirtein näin: "vasara iskee jälkiä jäähän, porot juoksee metsässä" Yrjänän biisien kaava on puolet raamatua puolet kalevalaa. Tämä siis kaverin suusta ei minun, minua on turha syyttää mistään minä ole aina pyrkinyt olemaan hyvien puolella.
Olen puhunut
salmivaara
03.02.2006 13:19:58

Olen puhunut

Näköjään.
Against the grain, thats where Ill stay, swimming upstream, I maintain against the grain
carnation
03.02.2006 13:33:38
Kaveri aikoiinaan huumori mielessä kehitteli Yrjänälle vallan mainion pätkän mikä kuulostaa erittäin paljon Yrjänälle. Pätkä meni suurinpiirtein näin: "vasara iskee jälkiä jäähän, porot juoksee metsässä"

Eihän tuo kuulostanut yhtään Yrjänälle, pikemminkin Tommi Liimatalta.
"Jumala antoi minulle arpakuutiot elämään, niillä heitän kutoset heti ensikättelyssä."
OSTAKAA LEVYJÄ!
porcupine
03.02.2006 14:03:21
"Vauvaa lyötiin vasaralla päähän
raiskaus kevensi tunnelmaa
kaikki onnittelivat hauvaa
emäntä palosta pelastui
kertosäkeistö lisää rahaa toi"

Musta toi Liimatan teksti on piikki YUP:lle, ja ylipäätään suomalaiselle rocklyriikalle, jossa yritetään olla tosi kovii ja rajui ja sillee. Ja tottakai jengi ostaa :)

(Voin olla väärässäkin. Useasti olen.)
Emmie tiijä, ko mie oon Lappeenrannasta.
Cimble
03.02.2006 16:27:01
Kaikista ei ole juiceleskisiksi, huomaan minä.

Jos tarkoitat Popedaa, niin suksi Norjaan.. ;) Popedalla ei ehkäkään ole tarkoitus olla mikään älykkökannanottaja ja loistavan älykkäästi ja poliittisestikin sanoittava bändi. Popeda on kyllä niin aitoo rockia ettei Suomessa ole montaa. Sitä paitsi itse Juicekin diggaa Patea ja Popedaa. Tosin Juicekinhan on tai oli hyvin pitkälti rockin edustaja. Juice on sanonut että "Suomessa ei oo montaa semmosta laulajaa, jolle ei tartte selittää miten ne sanat tulkitaan. Mustajärvi on yks harvoista."

Sitä paitsi Popedalla on myös syvällisiä sanoja kaikkien suksien ja alabamoiden seassa. Tosin joskus tulee melkoisia kontrasteja, esim ensin kauniisti sanottu "mua silmiis jää", ja kohta sit tulee "sua kusettaa, sua pelottaa, musiikki on murhaa" (Kappaleesta Hullu Tarttui Kirveeseen)

Jos se suomi on kornin kuuloista monesti aidossa rockmeiningissä, niin voihan sitä alkaa suomentelemaan juuri vaikka noita 50-70 lukujen amerikkalaisiakin rock'n roll-juttuja ja kas, tulee Popeda mieleen.

"Herran peleko on kaiken alku ja myöskin kaiken loppu"! ;)
Curry
03.02.2006 18:51:19

"Hippies are back and they're strong and healthy
Reagan sells pretzels for peace
Soap was invented by english roadies"
Zero Nine: Drag Me To The Moon

Zero vetää parhaimmillaan niin överiksi nämä sanat :D
Rockbändi haussa
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)