Eli miten olette saaneet nopeutta plektrakäteen, jotta nopeat ja pitkät downstroke osuudet kulkevat kivutta? Potuttaa aika lailla kun hyytyy niin helposti ja nopeissa kohdissa väkisinkin jännittää kättä rintalihaksesta asti, vaikka rentonahan sitä pitäisi soittaa.. |
Harvestman 31.01.2006 15:07:35 | |
---|
Joka aamu käyt juoksemassa käsillä 10 kilometrin lenkin. Kyllä se siitä... No ei. Eihän siihen ihan oikeasti muu auta kun sen asian treenaaminen. Non est ad astra mollis e terris via. |
kid ego 31.01.2006 15:08:49 | |
---|
Mä en ite vedä pelkillä downstrokeilla oikeastaan mitään, mutta ei kai muu auta kuin soittaa metronomin tai biisin tahdissa. Soita "hellällä" kosketuksella mahdollisimman rennosti, niin ei ainakaan tule jännitystä vääriin lihaksiin. Paska soi ja balalaikka haisee. ••• Kuolema kuittaa kalavelan. Lataa kavereiden tekemän leffan traileri tästä (13,3 Mt) ! |
Jesmies 31.01.2006 15:30:43 (muokattu 31.01.2006 15:33:05) | |
---|
Kannattaa varmaan harjoitella metronomin kanssa esim. kolmen minuutin pituisia pätkiä. Semmosia mitä normaalisti biiseissä on :) Elikkäs esim. ensin 3 minuuttia tempolla 200. Pidät 5min tauon välissä ja taas uudestaan. tai jotain vastaavaa. kokeile ^^ 3v
Eko S-300
Peavey Rage 158. |
Rankku 31.01.2006 16:12:20 (muokattu 31.01.2006 16:35:32) | |
---|
Kiitos vinkeistä! Treenasinkin just äsken noin tunnin putkeen metronomin tahdissa ja kyllä huomaa miten downstroke helpottuu kokoajan vaikka kyynärvarsi onkin kohta aivan puhki ;) Huomenna sen sitten vasta kunnolla huomaakin. Olis pitäny ite vähän muistella miten sen aikanaan sain nopeeksi, mut tuli vasta nyt mieleen että silloin treenasin levyn mukana Mokoman Kurimusta ja Metallicalta Creeping Deathia, Puppetsia ja Disposable Heroesia. Vinkiksi muillekkin, nämä em levyt/biisit omat kyllä omiaan downstrokea kehitettäessä =) Edit: Ja kunnolla päälle! Ainakin itselläni pieni hiki pinnassa antaa tosi paljon lisää helppoutta ja jaksamista pitkäänkin treeniin. |
Ze Kink 31.01.2006 18:38:58 | |
---|
Soita pari sooloa nahkafagotilla? WANG #3: Carefully unscrew or disengage wang bar from guitar and put in case. Sometimes the best way to wang is not to wang at all. -Joe Satriani |
Disposable 31.01.2006 18:44:57 | |
---|
Mokoman Kurimusta ja Metallicalta Creeping Deathia, Puppetsia ja Disposable Heroesia. Siis mitä helv.! Disposable Heroessia downstrokella? Siis eihän sitä demppausriffiä voi soittaa mitenkään downilla?! Vai ymmärränkö minä nyt jotain väärin? |
Ville81 31.01.2006 19:00:28 | |
---|
Muista pitää käsi rentona, kun treenaat. Muuten menee paikat lukkoon, eikä tekniikkakaan kehity. "Ei mun tartte virittää, soitan säröllä".
-Kuultu musiikkiliikkeessä 2005 |
Zl z 31.01.2006 19:50:57 | |
---|
Siis eihän sitä demppausriffiä voi soittaa mitenkään downilla?! Voi jos on tarpeeksi voimakas ja nopea. Opettaja: -Osaako Matti uida?
Oppilas: -Osaan.
Opettaja: -Kannatas opetella! |
Rankku 31.01.2006 20:30:00 | |
---|
Siis mitä helv.! Disposable Heroessia downstrokella? Siis eihän sitä demppausriffiä voi soittaa mitenkään downilla?! Vai ymmärränkö minä nyt jotain väärin? Siis tottakai siinä on käytettävä alternativeakin mutta kyl se aika hyvin palvelee downstrokenkin treeniä. ja sit on kunnon sahaustakin vähän :) |
Moimies 31.01.2006 20:55:53 | |
---|
Mulla vähän sama ongelma..... Vaikka sillon ku katot telkkuu ni otat kitaran ja soitat Creeping Deathin ekaa riffiä (ei siis sitä introriffiä kummiskaan, tai no miksei :P) ni siinä tulee samalla reenattua kätevästi. Heviä Perkele! Niijoo, moi. |
Absoluto 01.02.2006 13:58:43 (muokattu 01.02.2006 14:06:29) | |
---|
Olen "löytänyt" uuden herkkupalan downstroken treenaamiseen, Metallican Through the never. Siinä vedetään koko 4 minuuttia alaspäin pikkaamalla ja pompitaan ala-e ja a kielen välillä niin että biisin lopussa on oikea käsi aika hellänä. Mielestäni pahempi kuin kaikkien makuuhuonekitaristien pelkäämä MOP. Himon ajamana! |
N33m0 01.02.2006 18:09:58 | |
---|
creeping deathin pääriffi on ihan ehdoton downpickkaukseen slow music for slow people |
Moimies 01.02.2006 18:44:43 | |
---|
Olen "löytänyt" uuden herkkupalan downstroken treenaamiseen, Metallican Through the never. Mielestäni pahempi kuin kaikkien makuuhuonekitaristien pelkäämä MOP. Tää on muuten totta. Heviä Perkele! Niijoo, moi. |
ruuvimeisseli 01.02.2006 18:48:45 | |
---|
Soita pari sooloa nahkafagotilla? se on aika hankalaa downstrokella! |
Zl z 01.02.2006 19:30:25 | |
---|
se on aika hankalaa downstrokella! Niinpä. Tässä pitää sahata perkele. Opettaja: -Osaako Matti uida?
Oppilas: -Osaan.
Opettaja: -Kannatas opetella! |
BlackD 01.02.2006 20:08:32 | |
---|
Kyllä se on pojat niin että tässäkin asiassa auttaa kun lähtee salille nosteleen rautaa :) Olen täysin vakavissaan, nimittäin forearmin ja otteen voima vaikuttaa todella paljon. Viime syksynä kun pitkästä aikaa aloin taas soitteleen kitaraa, niin huomasin että mulla menee downstroke-biisit oikean käden puolesta paljon paremmin kuin ennen pitkää soittotaukoa. Asiaan vaikutti se, että olin tuosta paria kuukautta aiemmin aloittanut treenailun giryoilla eli kahvakuulilla. Noi ovelat penteleet kun kehittää ranteen, otteen ja forkun voimaa todella tehokkaasti. Voiman mukana tulee semmonen hassu ominaisuus, että kevyempää juttua kuten pikkausta voi jatkaa vaikka viikon putkeen ;) Voitte toki hilata sitä pikkauskestävyyttä rämppäämällä ala-eetä metronomin tahtiin, mutta viisas pääsee vähemmällä. Nyt mulla on käytössä myös raskas gripperi (Heavy Grip:in 150lbs), mutta sen vaikutuksesta soittamiseen en osaa vielä sanoa. |
Sir Härö 01.02.2006 20:10:56 | |
---|
Soita pari sooloa nahkafagotilla? Tuo on yliarvostettu treenausmenetelmä. Mä en ole ton ansiosta yhtään nopeampi. Paikat vaan sotkeentuu. "Aus einem verzagten Arsch kommt kein fröhlicher Furz. Alakuloisesta perseestä ei tule iloista pierua." |
dmntn 01.02.2006 21:22:39 | |
---|
Tuo on yliarvostettu treenausmenetelmä. Mä en ole ton ansiosta yhtään nopeampi. Paikat vaan sotkeentuu. Harvoin sitä tarttee slaidailla oikialla kärellä! Sweepatessa roiskuu! |
Xizor 02.02.2006 11:02:36 | |
---|
Hiukka aiheeseen liittyen eli tällästä yhtä Killswitch Engagen biisiä kuin Breathe Life kuuntelin ja hain tabit netistä. Huomio kiinnittyi tälläiseen riffiin, mitä tuossa biisissä toistetaan:
d|----------------------------------------------------- A|----------------------------------------------------- F|--------------------------------------3-------5------ C|--------------------------------------3-------5------ G|--0000-0000----0000-0000----0000-0-0--1--0-0--3--0-0- C|--0000-0000----0000-0000----0000-0-0-----0-0-----0-0- ... pm............................ . . . . .
Tulipa sitten itsekin tuota koitettua ja tuntuu aivan uskomattomalta, että joku pystyy tuon soittaa pelkästään alaspäin pikkaamalla. =) Tietenkin nuo dempatut osiot voisi soittaa alternatella, mutta sitten pitäisi vetää vaan tuolla C-kielellä.. (Kun tuota oikeaa biisiä kuuntelee, niin kyllä se ainakin kuulostaa siltä, että tuota ei vedetä pelkällä C-kielellä ja alternatella) |