Aihe: Vahvistin särisee
1
Justeeri
06.01.2006 19:05:45
Tais käydä niin että pääte sai siipeensä kun pistin erehdyksessä särön johdon väärään paikkaan (EXF. RET)..
Oma moka, mutta nyt rätisee niin pirusti kun soittaa kaikki mikit kytkettynä. Soitto onnistuu kyllä pelkällä takamikillä.

Kuka näitä korjaa pääkaupunkiseudulla?
Vahvistin on siis Peavey Classic 30.
Schenker
06.01.2006 20:29:41
"Limp Bizkit sucks dick!" -Zakk Wylde
LaXu
06.01.2006 20:57:44
Ei sen kyllä siitä pitäisi hajota, että tuikkaa jonkun säröpolkusimen efektiluuppiin kiinni.
32788
06.01.2006 21:37:04
Otsikosta tuli mieleeni eräs vinkki, mutta hillitsen tällä kertaa itseni.
Ehei, Tiluman ei suinkaan tarkoita tiluttavaa miestä, vaan on lyhenne sanoista Tappelunhaluinen Iltatorimyyjä Lattajalkainen Uudistaja ja Monumentaalisen Aneeminen Nikotinisti
Mikaelo
06.01.2006 22:01:24

Samoin.
Call out Gouranga be happy Gouranga Gouranga Gouranga! That which brings the highest happiness... Romantikkoitkijät #41
Jag
06.01.2006 22:22:30

Mulla on klassikissa ihan samanlainen vika. Tosin särky itestään eikä efektilenkkiä käytettäessä.
"Tämä vastaus on annettu antamienne tietojen perusteella tiedoksenne. Sen tarkoitus on olla tarkka ja täydellinen, mutta se ei sisällä lupausta tai vakuutusta tarkkuudesta eikä täydellisyydestä eikä sitovaa velvoitetta."-Nokia help line (Mikaelo)
shovi
06.01.2006 22:31:20

? Munki vahvistin särisee, mut se johtuu siitä et se on niin paska.
Paha keisari syö kaikilta pään!
Aki
07.01.2006 02:57:59

Vahvistin on siis Peavey Classic 30.

Otan osaa, ja toivotan pitkää pinnaa mahdollisesti alkavalle huoltokierteelle.

Uraltone ei käsittääkseni suhtaudu piirilevylaitteiden huoltoon vastaanottavaisesti, vaan ohjannee MH Projectsin pakeille.
Ostakaa mun Ibanez Roadstar II RG200 '86!!
askomiko
31.01.2006 17:09:39
Kiristä ensin kaikki pyörivät asiat mitä löydät.
>:ž
Jag
31.01.2006 17:32:35

Jee sain tänää klassikon huollosta. JJ:t on nyt sisällä.

BTW. paljonko noin yleensä maksaa putkien vaihattaminen?
"Tärkeintä ei ole se, miten sormien pitäisi olla, vaan se, mitä sieltä kuuluu." - P.Walli
Laiskiainen
31.01.2006 18:12:40
Kiristä ensin kaikki pyörivät asiat mitä löydät.

Ihan kaikkiko? Jotta pääsee kiristämään täytyy alkaa purkamaan.
Häiriöääni on kyllä aika voimakas, silloin kun se lähte pärisemään.
- The late bird catches a nap -
Laiskiainen
31.01.2006 19:44:22
Saattaako johtua etuasteputken suojatötsän huonosta istuvuudesta? Yksi niistä nimittäin oli vinosti ja istuu huonosti putken päälle. En saa sitä kunnolla paikalleen.

Voiko melko voimakas särinä johtua niin pienestä jutusta, niin ja voiko vahvaria kokeilla nuo suojat poistettuina?
superfly
31.01.2006 20:26:43
Mulla teki Classic 30 ihan samaa ja homma korjaantui putkien vaihdolla. Tosin ongelma on taas palannut. Tuo särinä lakkaa heti kun nostan vahvistimen pois sen kanssa käyttämäni 4x12-kaapin päältä. Resonointia siis. Olen siis tehnyt tuosta omastani nupin ihan näin selvennyksen vuoksi. Tuota ääntä kuvailisin kyllä kuitenkin enemmänkin helinäksi kuin särinäksi. Mahdammekohan puhua samasta asiasta?
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
32788
31.01.2006 20:35:42
? Munki vahvistin särisee, mut se johtuu siitä et siinä on särö päällä.
Miljoonannen kerran - me emme liioittele!
Laiskiainen
31.01.2006 21:36:14 (muokattu 31.01.2006 21:37:27)
Mulla teki Classic 30 ihan samaa ... kuvailisin kyllä kuitenkin enemmänkin helinäksi kuin särinäksi. Mahdammekohan puhua samasta asiasta?

En pääse tänään enää kokeilemaan voluumella mutta yritän ainakin ilman niitä suojia huomenna. Samantyylista resonanssia vaikuttaa olevan mutta enemmän särinää/pörinää/rätinää* kuin helinää. Nämä nyt on niitä makuasioita.

Ei tekisi mieli heti uusia putkia vaihtaa kun on käyttämätön laite, mutta toisaalta noita etuasteita kai on helppo vaihtaa itse. Katsotaan, dänks.

edit: *Lisätään listaa vielä /hurinaa
Ze Kink
31.01.2006 22:36:11
Jee sain tänää klassikon huollosta. JJ:t on nyt sisällä.

BTW. paljonko noin yleensä maksaa putkien vaihattaminen?

Pitäisi itsekin vaivautua viemään tuo huoltoon. On ollut jo kesästä asti pölyä keräämässä, kun en ole tarvinnut (ostin Microcuben). Voisi varmaan tilailla Uraltonelta JJ:t ja viedä tuonne MH:lle.
WANG #3: Carefully unscrew or disengage wang bar from guitar and put in case. Sometimes the best way to wang is not to wang at all. -Joe Satriani
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)