Frendi haukku Ampegin rantasaunan, ku se oli soittanu keikan sellasella, eikä kuullut mitä soitti. Miten neuvoisitte tällaista henkilöä? Tekemään soundtsekin ennen keikkaa. |
sirdickyj 31.01.2006 10:29:07 | |
---|
Josko menisi hieman kauemmas kaapista. Prasta; kuuluu kuulemma kumminkin omat 2x15 kaappinsa, joita on 2 päällekkäin. Pits just olla toistappäin, eli et ne 15:han aukaa sinne vähän kauemmas. Mä neuvosin vääntämään volanappia sillee, että se basso oikeesti tuuttaa sieltä. En ikinä liittyisi bändiin, joka ottaa minut jäsenekseen! |
M.Hanski 31.01.2006 10:31:55 | |
---|
Mä neuvosin vääntämään volanappia sillee, että se basso oikeesti tuuttaa sieltä. Ja miksaajasetä tykkää. Mä ruuvaisin ekua. |
Teijo K. 31.01.2006 10:31:58 | |
---|
Ei kai siinä soundissa sinänsä mitään kamalan erikoista ole, etenkään jos ei ees lähtökohtana oo se posketon hönkä (niinku Arvalla ei oo ja niinku mulla EHDOTTOMASTI on, ei vaan löydy sitä). Sitten sen vaan huomaa bändin kanssa vedeltäessä, kun kaikkia hymyilyttää kun siellä on sitä pyöreää alakertaa niin että riittää. Näin. Mie olen sitä mieltä, että jokaisella nyt vain on oma henkilökohtainen ja omanlainen soundi-ihanteensa ja niihin kulloisiinkin optimisoundeihin nyt vain pääsee eri laitteilla eri tavalla. Ei ole olemassa mitään ehdottomia 100% virallisesti hyväksyttyjä "hyviä" bassosoundeja ja sitä myöten ei ole olemassa mitään virallisia ehdottomasti hyväksyttyjä bassokamojakaan. Jokaiselle omansa. Ja mulle ei ole kyse siitä, että 50w ns. riittää, vaan siitä että se on optimi. Pienempi jos laitetaan niin huononee ja isompi jos laitetaan niin huononee. Soundi. Ja tottakai puhutaan nyt minunkin kohdallani aivan tietyistä musiikkityyleistä. En minä humppapumpussa ala millään säröllä taas sitten soittamaan. Siihen on eri laitteet ja eri soundi-ihanteet. Munsta. |
hemmo 31.01.2006 10:32:09 | |
---|
Mä neuvosin vääntämään volanappia sillee, että se basso oikeesti tuuttaa sieltä. Niinno, millainen säröbändi on kyseessä? Jos sillä on väärät taajuudet korostettuna/leikattuna? "Oot hullu haalija" -hellasärö. |
Teijo K. 31.01.2006 10:34:03 | |
---|
Prasta; kuuluu kuulemma kumminkin omat 2x15 kaappinsa, joita on 2 päällekkäin. Pits just olla toistappäin, eli et ne 15:han aukaa sinne vähän kauemmas. Mä neuvosin vääntämään volanappia sillee, että se basso oikeesti tuuttaa sieltä. No tossahan se kolmas 15" on ihan korvan vieressä. Tottakai siitä kuuluu paremmin kuin tuolta hartioitten alapuolelta tuuttaavasta töttöröstä. Munsta. |
Teijo K. 31.01.2006 10:36:34 | |
---|
Josko menisi hieman kauemmas kaapista. Mitä jos tulee paarin peräseinä vastaan? Munsta. |
hemmo 31.01.2006 10:36:46 | |
---|
Me saadaan tästä muuten seuraava hieno vääntö, sitten Suuren Ohmi-sodan, aikaiseksi: kuinka paljon tehoa ja ämyreitä tarvitaan. "Oot hullu haalija" -hellasärö. |
hemmo 31.01.2006 10:37:29 | |
---|
Mitä jos tulee paarin peräseinä vastaan? No, se vähän mitä mie oon rantasaunaa testannut, niin ääni ikäänkuin aukeaa soittajalle hieman kauempaa. "Oot hullu haalija" -hellasärö. |
Teijo K. 31.01.2006 10:39:34 | |
---|
No, se vähän mitä mie oon rantasaunaa testannut, niin ääni ikäänkuin aukeaa soittajalle hieman kauempaa. No samaa olen ollut huomaavinani. Mutta mitäs jos se baarin seinä tulee oikeasti vastaan ennen kö soundi ehtii aukeamaan? Tai lava. Tossa mitä on pienimpiä lavoja ollut, niin siinä on basistille jäänyt ehkä tsäkällä metri kertaa metri tila missä on mahdollista liikkua. Munsta. |
hemmo 31.01.2006 10:40:20 | |
---|
No samaa olen ollut huomaavinani. Mutta mitäs jos se baarin seinä tulee oikeasti vastaan ennen kö soundi ehtii aukeamaan? Tai lava. Tossa mitä on pienimpiä lavoja ollut, niin siinä on basistille jäänyt ehkä tsäkällä metri kertaa metri tila missä on mahdollista liikkua. No, olisiko kenties mahdollista, että laitteisto on tilaan nähden liian isoa? "Oot hullu haalija" -hellasärö. |
sirdickyj 31.01.2006 11:05:14 | |
---|
Ja miksaajasetä tykkää. Mä ruuvaisin ekua. Meikäläistä ei miksaajat kiinnosta, vaan sa on bändillä hommissa ja tekee mitä bändi sanoo. Edellyttäen että bändi tietää, mitä sanoa. Kaikkihan toki omasta mielestään tietää. En ikinä liittyisi bändiin, joka ottaa minut jäsenekseen! |
sirdickyj 31.01.2006 11:07:50 | |
---|
No, se vähän mitä mie oon rantasaunaa testannut, niin ääni ikäänkuin aukeaa soittajalle hieman kauempaa. Mitä helvettiä? Onko noin? Ku mul on toi 4x10 ja se on siinä mun perseen alapuolella (not a nice place to be, fellas) ja kuuluu niin saatanasti ja tuntuu. Nii et vois kuvitella, että ku siin on tuplat päällä, niin kyllä siitä nyt kuuluu vaik sentin päässä. Kerran oon vaan soittanu muulla isoola kaapilla ku tolla omalla, oli se 6x10, ja kyllähän seki kuulu ihan perkeleesti vaik seiso vieressä. En ikinä liittyisi bändiin, joka ottaa minut jäsenekseen! |
sirdickyj 31.01.2006 11:08:04 | |
---|
No, olisiko kenties mahdollista, että laitteisto on tilaan nähden liian isoa? Ei En ikinä liittyisi bändiin, joka ottaa minut jäsenekseen! |
sirdickyj 31.01.2006 11:08:38 | |
---|
Me saadaan tästä muuten seuraava hieno vääntö, sitten Suuren Ohmi-sodan, aikaiseksi: kuinka paljon tehoa ja ämyreitä tarvitaan. Olen mukana. Mannerheimi lähes. En ikinä liittyisi bändiin, joka ottaa minut jäsenekseen! |
hemmo 31.01.2006 11:13:21 | |
---|
Olen mukana. Mannerheimi lähes. Kyllä tolla sun "EI"-talvisota-asenteellas pääseekin melko pitkälle vihollisen selustaan. "Oot hullu haalija" -hellasärö. |
Teijo K. 31.01.2006 11:16:34 | |
---|
Olen mukana. Mannerheimi lähes. Jos sie oot Mannerheim, niin mie olen sitten Airo. ;) Munsta. |
sirdickyj 31.01.2006 11:24:20 | |
---|
Jos sie oot Mannerheim, niin mie olen sitten Airo. ;) A.F. En ikinä liittyisi bändiin, joka ottaa minut jäsenekseen! |
sirdickyj 31.01.2006 11:27:03 | |
---|
Kyllä tolla sun "EI"-talvisota-asenteellas pääseekin melko pitkälle vihollisen selustaan. Nii...moni muuki ois muuten vastannu "Ei" ku ois puhuttu bassokamojen potentiaalisesta liiasta suuruudesta. Qluu taudinkuvaan. Lisäks mun mielestä liian isoja bassokamoja ei oikeestikkaan oo olemassakaan, niinku ei liian isoa PA:takaan. Tehoa AINA JA JOKAPAIKASSA niin paljon kun lompakko kestää. Niin, se soundi-ihanne tietenki sitten... En ikinä liittyisi bändiin, joka ottaa minut jäsenekseen! |
Harry Manback 31.01.2006 11:28:16 | |
---|
Hmm, Uraltone jr sisäänrakennetuilla keinokuormalla ja 500w digipäätteellä... |