The Man 30.01.2006 18:21:45 (muokattu 30.01.2006 18:37:01) | |
---|
Ihan silkasta mielenkiinnosta rupesin tässä kyselemään että osaako kukaan sanoa suurpiirteistä hintaa jos bändi tekisi demon ja siitä otettas semmonen 250 levyn painos..eli siis studio kulut..masteroinnit..painatus..ne ihme koodit irsc vai mitkä liekkäää..tallennus lupa..teostoon liityminen..lisätkää jos jotain jäi puuttumaan..eli mitä semmonen lysti vois tulla maksaa niiku suunnilleen? niin tai mitä teillä on tullu maksaa ja millä eväillä? PS.sori jos väärä alue tai muuten idiootti kirjotus :D |
Pieni rumpalipoika 30.01.2006 20:14:50 (muokattu 30.01.2006 20:17:43) | |
---|
Heh. Ei tuo nyt idiootti kysymys ole, mutta vähän vajavaisilla perustiedoilla se on varustettu. Mutta tässä vähän osviittaa...Studio 100-500e/pv, masterointi 150-300e, levyjen painatus 500e, teoston asiakkuus 100e/lätty...Käytä hakua ja surffaa myös Teoston sivut, sekä Latviksen Rockdatan studio-/ ja levyjen painatuslinkit. Tupuna: Mun mielestä sä oot edelleen idiootti ja sulla on pieni muna. |
The Man 31.01.2006 01:36:39 | |
---|
kiitoksia....ei tässä nyt mitään tarkkoja olla hakemassakaa ku kiinnostaa vaan mitä semmonen voi tulla maksaa osapuilleen...homma alkoki jo selkeentyä. |
Jos ootte ekaa demoanne tekemässä, ja ihan tajutonta pro-jälkeä ette ole hakemassa, halvemmallakin tietty pääsee. Eli cd:t voitte poltella ja levyt printtailla ite, masteroinnin voitte teettää esim. sillä jampalla joka tarjos täällä palveluksiaan ilmaseks jne. Ja jos ette tee vielä keikkaakaan, niin teostonkaan kanssa ei oo kiire... Tupuna: Mun mielestä sä oot edelleen idiootti ja sulla on pieni muna. |
Guitar Hero 31.01.2006 11:01:39 | |
---|
aivan. komppaan tota itse polttamista. mekin ajateltiin ensiksi uuden levyn kanssa painatusta "oikeassa" firmassa, mutta 100 levyn erä olisi maksanut suunnilleen 20 kertaa enemmän, kuin itse poltettu. olishan siinä saanu 4/1 kuoret (vissiin) ja jonkun näköisen labelin ceedeeseen, mutta onko siitä valmis maksamaan noin paljo suuremman hinnan? www.nierle.com tuolta löytyy ceedeetä ja koteloita jokaiseen makuun eikä hinnat päätä huimaa. Net, kun on kuornevia, ovat välillisesti roipautettuja keesoja. |
The Man 01.02.2006 03:27:36 | |
---|
mielestäni tuo cd-r juttu on just se oikee juttu mulle...ja varmasti monelle muulleki. liekkö tuossa mikä ero sillä onko se jossai firmassa tehty vai kotona poltettu....muutenki ku hinnassa....eli onko cd-r jotenki huonompi vaihtoehto ja jos on ni miksi?.......toivottavasti ei siksi että on halvempi :) |
M.Paisley 01.02.2006 18:24:07 | |
---|
Siis vaikka demo monistetaan "oikeassa" painotaloissa, niin alle 500 painoksissa se on lähes poikkeuksetta kuitenkin CD-r - formaatissa. Isommissa määrissä tulee sitten kannattavaksi painaa "oikea"-Cd. Sitä en tiedä miten kotipoltto ja monistamo CD-r:ät eroavat toisistaan. Ainakin kunnon labelit saa painosta. Vinkiksi demobändeille voisin antaa, että tehkää myyntipainokset(kun yli 100kpl) kunnon painossa ja poltelkaa itse vaikka promokappaleet kotona. Näin säästää ainakin jotain. Mutta kun painos on vaikka 300kpl, niin niiden tekemiseen menee vähintään se 10 Whisky-pulloa, jotta hermot kestäisivät. Eric Bloom:iksi on haukuttu, Jeff Lynne:ksi onneksi ei vielä |
Johnny Buzz 03.02.2006 16:05:15 | |
---|
Mutta kun painos on vaikka 300kpl, niin niiden tekemiseen menee vähintään se 10 Whisky-pulloa, jotta hermot kestäisivät. Totta. Been there, done that. www.soulstab.com
Soulstab live 4.2.2006 @ Bar Mendocino w/ Electric Monk + Special guest: Mastica (from Italy) |